Ik ben momenteel bezig met een menubalk, deze menubalk wordt dynamisch uit een access database gehaalt. dit werkt allemaal heel perfect. Nu heb ik een probleem met mij sql query.
Als het het menu geladen wordt en ik ga kijken bij de knop test1 dan zie ik onder de knop test1 een submenu met 4 keer een knop met dezelfde naam. deze naam is hallo. Dit komt omdat deze ook 4 keer in mijn database staat. Dit is zo gedaan omdat onder hallo weer een submenu hangt van 3 knoppen deze zet hij met het inner join commando allemaal naast elkaar in de database. Hierdoor wordt op elke regel ook hallo weergegeven
mij sql query zit er al volgt uit:
Ik wil nu in de kolom "[MenuItems].[Omschrijving] AS Item" hallo1 unique maken zodat hij deze maar een keer weergeeft. Dit kan volgens mij met het commado "unique" maar ik krijg dit niet voor elkaar ik krijg steeds de foutmelding dat er iets aan "SELECT" ontbreekt.
Wie kan mij helpen?
Als het het menu geladen wordt en ik ga kijken bij de knop test1 dan zie ik onder de knop test1 een submenu met 4 keer een knop met dezelfde naam. deze naam is hallo. Dit komt omdat deze ook 4 keer in mijn database staat. Dit is zo gedaan omdat onder hallo weer een submenu hangt van 3 knoppen deze zet hij met het inner join commando allemaal naast elkaar in de database. Hierdoor wordt op elke regel ook hallo weergegeven
mij sql query zit er al volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT [HoofdMenuItems].[Omschrijving] AS HoofdItem, [HoofdMenuItems].[Link] AS HoofdMenuLink, [MenuItems].[Omschrijving] AS Item, [MenuItems].[Link] AS MenuLink, [MenuItems].[Plaatjes] AS Plaatjes, [SubMenu].[MenuNaam] AS SubMenuNaam, [SubMenu].[MenuLink] AS SubMenuLink, [SubMenu].[Afbeelding] AS Afbeelding FROM (HoofdMenuItems LEFT JOIN MenuItems ON [HoofdMenuItems].[HoofdMenuItemID]=[MenuItems].[HoofdMenuItemID]) LEFT JOIN SubMenu ON [MenuItems].[MenuItemID]=[SubMenu].[SubItemID] ORDER BY [HoofdMenuItems].[Omschrijving], [MenuItems].[Omschrijving]; |
Ik wil nu in de kolom "[MenuItems].[Omschrijving] AS Item" hallo1 unique maken zodat hij deze maar een keer weergeeft. Dit kan volgens mij met het commado "unique" maar ik krijg dit niet voor elkaar ik krijg steeds de foutmelding dat er iets aan "SELECT" ontbreekt.
Wie kan mij helpen?