[2003] Vreemde Noorse melding in Applicatielog*

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Hallo,

Ik ben op een server aan het werken, en daarbij zie ik in het applicatielogboek ineens de volgende foutmelding terug komen:

Riksantikvaren har fredet Skippergata 6. Bevaringsmyndighetene påpeker at bygningen fra rundt 1670 trolig er av de tidligste eksemplene i landet med korsformet fireromsplan og midtstilt pipe. Fredningen er ifølge riksantikvaren med på å sørge for at utvalget av fredede bygninger i Vestfold er mer representativt for mangfoldet i fylket. Skippergata 6 er et eksempel på en tidsperiode og en type bebyggelse som hittil har vært underrepresentert på fredningslisten.

En dit terwijl ik op een Nederlands talige server aan het werken ben.... :? 8)7

Als ik dus deze foutmelding op ga zoeken in google, wordt ik allemaal doorverwezen naar Zweedse pagina's..Ik zoek dan op "skippergata 6 +1670"...

Onderzoek in de KB van MS geeft geen resultaat terug. Ik heb ook al gebeld met de support desk van Microsoft, maar deze geven mij geen ondersteuning...

Ik hoop eigenlijk, dat één van jullie Zweeds kent. Houdt deze foutmelding daadwerkelijk iets in, of ben ik gewoon gehackt ?

De server is een Windows 2003 Standaard NL uitvoering op een Compaq ProLiant ML350T04..
Alle servicepacks zijn in het Nederlands. Ik heb geen vage programma's draaien.
AntiVirus is geheel up to date, ik heb gecontroleerd op adware en spyware.

Als ik deze melding verwijderd uit het logboek, staat deze de volgende morgen weer vrolijk terug |:(

Mijn Zweeds is een beetje aan de magere kant en ik ken ook geen Zweedse mensen.

PLEASE HELP !

Verwijderd

APC software, wil wel eens per ongeluk nederlands aanzien voor zweeds of chinees. Dan krijg je ook dit soort effecten.
knip en plak het eens in babelfish. T lijkt me scandinavisch.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:19:
knip en plak het eens in babelfish. T lijkt me scandinavisch.
Babblefish doet het niet op z'n Zweeds... ;)

Geven losse woorden uit die melding in Google ook geen aanknopingspunten?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

T effect is geweldig:

Riksantikvaren has fredet Skippergata 6. Bevaringsmyndighetene påpeker at bygningen fra rundt 1670 plausible your of the time gang tea eksemplene in the country with korsformet lowering rum flat og midtstilt pipe. Fredningen your ifølge riksantikvaren with on on sørge traveled at utvalget of fredede bygninger in Vestfold your more representative travelled mangfoldet in fylket. Skipping era street 6 your et eksempel on a tidsperiode og a type settlement that hittil has vært underrepresentert on fredningslisten

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:27 ]

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26
is het niet gewoon noors ipv zweeds :P

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 19:45

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

In het nederlands het ook leuk:

Riksantikvaren heb vredig Skippergata 6. Bevaringsmyndighetene aandacht dat het gebouw van om 1670 geloofwaardig is over de tidligste de voorbeelden in geland met korsformet fireromsplan en midtstilt pijp. Fredningen is volgens riksantikvaren met aan te zorgen voor dat assortiment over vredig het gebouw in Vestfold is meer representatief van heleboel in graafschap. Skippergata 6 is een voorbeeld aan het tidsperiode en het categorie bebyggelse als tot dan heb zijn underrepresentert aan fredningslisten.

Heeft volgens mij maar heel weinig met windows te maken. Easteregg? :P

[ Voor 36% gewijzigd door Gromba op 02-12-2004 15:38 ]

Gromba.nl

• nextware
Ik heb geen APC software op die server staan...

Zoals ik al had vermeld, het stond ineens in het logboek vermeld, zonder dat ik software had geïnstalleerd of verwijderd.

De reden, dat ik weet dat het Zweeds is, is omdat ik enkele woorden en zinnen Zweeds ken. In dit verhaal zitten enkele woorden die ik weet. Alleen dat zijn juist enkele simpele woorden. Ik kan er niet uithalen, wat het precies betekend..
Dus ik kan er redelijk zeker vanuit gaan, dat het geen Noors is !

Iemand toevallig een Zweeds woordenboek te leen ???? :X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas je titel nog even aan zodat het iets duidelijker is waar de vraag over gaat:

[win2k3 server]Vage foutmelding > [2003] Vreemde Zweedse melding in Applicatielog*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04-2025
Of je er nu echt iets aan hebt, ik weet het niet, maar hier staat precies dezelfde tekst als in die foutmelding. ("Sist oppdatert: 01. Desember 2004")

Wat ik begrijp van die tekst is dat daar te "Skippergata 6" in Sandefjord een of ander gebouw staat (of stond?) dat tot het cultureel erfgoed van Norwegen behoort.

Het lijkt me dus dat het toch Noors is.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En Noors it is in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Het is geen foutmelding. Het is een stuk over architectuur geschiedenis.

Het is idd Noors.

Ik denk dat je gehackt bent.

[ Voor 28% gewijzigd door j-w op 02-12-2004 20:16 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

McMiGHtY

- burp -

Niet toevallig noorse software geinstalleerd staan?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het kan zo zijn dat iemand je zit te pesten..

met logevent.exe kan je namelijk zelf events naar je eventlog writen (en dus willekeurige vage foutmeldingen erin zetten), het zat in de nt 3.51/nt4 resourcekit

http://support.microsoft....d=kb;en-us;315410&sd=tech

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 02-12-2004 20:19 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Nou het heeft in ieder geval met gebouwen te maken.
Ik heb dit er van kunnen maken:

Bevaringsmyndighetene oproep aandacht naar dat bouwen aan rond 1670 geloofwaardig aan zij de vroegste voorbeelden in land samen met korsformet fireromsplan ben en midtstilt leidt door buizen. Fredningen is volgens riksantikvaren om langs met aan voor die keuze aan vriendschappelijke gebouwen in Vestfold te zorgen ben bijkomend knap voor veelvoudig in provincie. Skippergata 6 is een voorbeeld aan een tidsperiode en een schrijven gebouwen als tot nu toe underrepresentert aan fredningslisten is geweest.

Het slaat echt nergens op :P.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40
nextware schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:05:
Ik heb geen APC software op die server staan...

Zoals ik al had vermeld, het stond ineens in het logboek vermeld, zonder dat ik software had geïnstalleerd of verwijderd.

De reden, dat ik weet dat het Zweeds is, is omdat ik enkele woorden en zinnen Zweeds ken. In dit verhaal zitten enkele woorden die ik weet. Alleen dat zijn juist enkele simpele woorden. Ik kan er niet uithalen, wat het precies betekend..
Dus ik kan er redelijk zeker vanuit gaan, dat het geen Noors is !

Iemand toevallig een Zweeds woordenboek te leen ???? :X
Noren en Zweden (en Denen) kunnen elkaar prima verstaan, dus met vakantiezweeds zie je het verschil niet.
Hoe kun je nu vaak toch het onderscheid maken?
Let op de "vreemde" tekens.
Zweeds kent het teken ø niet. (Ook al maken velen er ikea grapjes mee). Dit teken is alleen bekend in Noorwegen en Denemarken. De klank is in Zweden wel bekend, maar het teken is daar ö. Op basis hiervan kan je Zweeds dus absoluut uitsluiten.

Verder het teken: æ. Is bekend in Noorwegen en Denemarken, maar komt volgens mij in Noorwegen niet zo veel voor als in Denemarken.
Deze klank kennen de Zweden als ä.

Als laatste hebben we natuurlijk å. Dit teken is zowel in Zweden, Noorwegen en Denemarken bekend.

Ik ken wel een aantal mensen in Noorwegen die het exact voor je kunnen vertalen evt, maar ik denk niet dat je daar verder nog behoefte aan hebt...
masq schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:33:
Of je er nu echt iets aan hebt, ik weet het niet, maar hier staat precies dezelfde tekst als in die foutmelding. ("Sist oppdatert: 01. Desember 2004")
bla
Dit is gewoon een krant 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Mistraller op 02-12-2004 20:53 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mensen het boeit totaal niet WAT erin staat (het is duidelijk geen windows melding) dus discuseren over wat voor taal het is en of noren en zweden elkaar kunnen verstaan is totaal niet van belang. de oorzaak willen we weten!

A wise man's life is based around fuck you

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40
Ok nu aan het oplossen slaan dan maar;

(Hoe) is die server aan het internet verbonden, wat draait er allemaal op, en hoe zit het met rechten ed?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• nextware
Dat is dus juist het mooie..

Die server is alleen aan het internet verbonden via een inbel verbinding....
Ik geloof dat deze server maar één keer in de week voor 5 minuten een inbel verbinding opzet.
Waarvoor kan ik niet zeggen: bedrijfsgeheimen....

Voor de rest is deze server met een flink beveiligde VPN verbinding verbonden met andere servers in Europa. Echter geen van deze servers heeft dit verschijnsel...

Op dit moment is er maar één gebruiker, die op de server inlogt, en dat is de administrator.
Deze server gaat draaien als een software development server, maar is op dit moment nog buiten gebruik ( in het netwerk dan.. ).

Zoals ik al heb vermeld, draait er alleen maar een antivirus programma op ( client side van Symantec SBS )..
Verder komt er in de toekomst een software development programma op te draaien...

[ Voor 14% gewijzigd door nextware op 03-12-2004 08:56 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens een andere virusscanner geprobeerd? En doe eens een netstat -an of er rare dingen luisteren. Verder alle mappen al uitgeplozen of er nergens iets vreemds staat? Of met een programma als process explorer wat processen geanalyseerd zoals bijvoorbeeld explorer.exe, svchost.exe, rundll32.exe ...

Zou je ook iets minder geheimzinnig willen doen, zo is het natuurlijk erg moeilijk om je te helpen.

Mijn spoorwegfotografie

• nextware
Ik heb al een andere virusscanner geprobeerd.. ( standaard norton antivirus 2005 geprobeerd ). Geen resultaten gevonden. Ook spyware en adware scans geven helemaal niks terug...

Geheimzinnig ??
Ok.. voor alle info:

Er komt een bedrijfsversie van Microsoft Visual Basic.Net op te draaien.
Ook heb ik alle processen al bekeken en de voor mij onbekende processen opgezocht. Echter was er niet één raar proces te bekennen...

Er wordt, zoals vermeld 1 keer per week een inbel connectie opgezet, om data te versturen naar klanten. Dit loopt over een beveiligde inbel verbinding.. Dus lijkt me niet, dat hier iemand iets op kan vernachelen..

Nu moet ik wel zeggen, dat ik vanmorgen niet de melding terug kreeg.
Als afdruk had ik voor de zekerheid een afdruk van mijn processen gemaakt gisteravond en nu weer eentje van enkele minuten geleden. Er was dus geen verschillend proces aanwezig..

Met een netstat commando krijg ik alleen verkeer van de domeincontroller naar deze server te zien en andersom.
Geen ander verkeer vanwege het feit, dat er op dit moment geen internet connectie is en geen enkele andere machine een connectie heeft met deze server..

Ik zal het gewoon even afwachten, of de melding wederom terugkomt....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

heb je je security audit ook goed geregeld dat je kan zien wie inlogt (success failure user logon, system events, policy change, etc)

• nextware
mutsje schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:14:
heb je je security audit ook goed geregeld dat je kan zien wie inlogt (success failure user logon, system events, policy change, etc)
Ja, heb ik ook allemaal ingesteld.

Het enige, dat ik kan zien, is dat er maar één gebruiker inlogt: administrator
Verder zie ik geen enkel event log wat vreemds staan...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

als een gebruiker een event wil schrijven zal deze minimaal de rechten moeten hebben of in moeten loggen op de server middels net use etc.... dus spit de 528/538 event id's in security eens door :)

• nextware
Probleem opgelost:

Nachtje doorgehaald -> server opnieuw geïnstalleerd -> melding komt niet meer terug...

Op alle andere werkstations / servers binnen het netwerk was deze melding nergens te vinden..
Waarschijnlijk één van mijn collega's een klote geintje uitgehaald :(

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Vind het wel een stevige grap dan :D
Was het geen marsmannetje? ;)

Dus.. :) terwijl ik nog ff loop na te genieten van de grap :P zou jij dan toch niet ff beter contact op kunnen nemen met de Admin? en andere die er toegang tot hebben?
Toch iets niet lekker dan met de rechten op je sys.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1