[2000/XP] Office 2000 default printer vs. selected printer

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Mijn vraag zal ongetwijfeld al vaker gesteld zijn, maar dan in andere bewoordingen (anders had ik het wel met de search gevonden), maar hier gaat-ie:

Op mijn werk hebben meerdere mensen meerdere printers geinstalleerd, waaronder printers in filialen. De default printer van die mensen is meestal een klein printertje op de afdeling, is die er niet, is de default meestal een grotere verdiepingprinter.

Hoe dan ook, op het moment dat je bijv. vanuit Word iets print naar een filiaalprinter, blijft die instelling bewaard in Word (tot je uitlogt natuurlijk, maar OK).
De mensen verwachten dat het printicoontje altijd hun default printer is. In de praktijk worden nu veel grote / gevoelige-inhoud printopdrachten naar de filialen gestuurd, omdat ze niet goed opletten.

Mogelijkheden (ik ben het stuk uitleg en voorlichting allang gepasseerd, op dit moment helpt eigenlijk alleen nog schrikdraad):
1. zorg ervoor dat het printericoontje altijd naar je default printer wijst
2. verwijder het printericoontje uit Word en Excel (dat zijn de grootste boosdoeners) en dwing mensen met CTRL-P te printen.
3. iets waar ik zelf niet aan gedacht heb?

Heeft iemand ervaring met bovenstaande?
Wat betreft de uitleg: als ik iets uitleg knikt iedereen braaf "Ja ik snap het helemaal" en "Oh, dat is inderdaad wel dom als ik dat zou doen", maar vervolgens wordt hun brein gereset ofzo en zijn ze het kwijt. Concentratiespanne van een paddestoel...echt!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om dat gedrag te forceren. Anders dan de andere printers weg te mikken en alleen de standaardprinter te laten staan.

Omweg zou een runas voor het programma, en deze user waarmee je runas uitvoert enkel rechten geven op de enkele printer ....

Ben wel erg nieuwschierig of er nog andere methodes zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

wat je kan doen is die knop er uit slopen uit het menu(balk) van Word
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/word.jpg

afdrukken... (met puntjes) is de CTRL-P manier en de gewone is de standaard "direct printen"

offtopic:
effe er tussen gedaan, is wel handig. Ik heb nl. een labelprinter en een gewone printer.

[ Voor 32% gewijzigd door ThaHandy op 02-12-2004 16:47 ]

• 0siris
Hmm....ik krijg in Word 2000 niets verwijderd, screenshotje hierboven is uit Office XP/2003 (ik zal straks thuis even verder kijken)
<eidt> Ja thuis lukt het me inderdaad prima in Office 2003. In Office2k dus niet, laat staan dat ik dit in 1x kan afdwingen bij iedereen (het gaat hier om vele tientallen werkplekken)

[ Voor 42% gewijzigd door 0siris op 02-12-2004 17:45 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

0siris schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:57:
Hmm....ik krijg in Word 2000 niets verwijderd, screenshotje hierboven is uit Office XP/2003 (ik zal straks thuis even verder kijken)
<eidt> Ja thuis lukt het me inderdaad prima in Office 2003. In Office2k dus niet, laat staan dat ik dit in 1x kan afdwingen bij iedereen (het gaat hier om vele tientallen werkplekken)
Wel eens van de Office2000 adm files gehoord. hier kun je vast wel een en ander in sleutelen als je toch al sleutelgedrag vertoont :)

• 0siris
mutsje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:04:
[...]
Wel eens van de Office2000 adm files gehoord. hier kun je vast wel een en ander in sleutelen als je toch al sleutelgedrag vertoont :)
Ja ik vertoon sleutelgedrag (I guess), nee ik heb er nog nooit van gehoord. Moet ik dat zien als een soort plug-ins voor in mijn policies in mijn AD m.b.t. Office?
Val ik hier even door de mand als newbie :X
Gauw even bijlezen

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 02-12-2004 20:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij zitten de toolbars juist in een template - je normal.dot zal je dus moeten bewerken / vervangen.

Verder zou je misschien (!) met wat gehobby een macro kunnen maken die altijd naar de default printer print - die onder een knop hangen in je toolbar, en als vervanging van het printer icoontje aanbieden. Dan hebben de gebruikers het niet eens door :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

0siris schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:57:
Ja thuis lukt het me inderdaad prima in Office 2003. In Office2k dus niet, laat staan dat ik dit in 1x kan afdwingen bij iedereen (het gaat hier om vele tientallen werkplekken)
In Office 2000 kan dit ook, in de "Standaard" werkbalk met de icoontjes voor open/opslaan etc, zit rechts een pijl-naar-beneden symbooltje. Daaronder "Knoppen toevoegen of verwijderen. Daar is die Print.... optie ook te vinden.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1