[php/mysql]Handtekening plaatsen en document digitaal houden

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben bezig een online systeem (php/ mysql) op te zetten waarbij onder andere een contract ondertekend dient te worden. Nu is het zo dat dit systeem mobiel (laptop) gebruikt gaat worden en het daardoor onmogelijk is om een contract uit te printen, te laten ondertekenen en vervolgens weer in te scannen. Nu zit ik eraan te denken om het contract op een electronische wijze te laten ondertekenen (touchscreen pda o.i.d. wat aan de laptop komt te hangen of de laptop vervangt) Het punt is, is dit 'redelijk' eenvoudig en goedkoop te realiseren?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

bij dhl hebben ze daar een soort handhelds voor. als je dan de vracht ontvangt moet je tekenen met zo'n stylus op het tuchscreen. Je krijgt er wel een wat vreemde handtekening van omdat de ondergrond zo glad is.

is het niet mogelijk om het document uit te printen en ondertekend weer mee terug te nemen. dan zet je in de computer bij de file dat hij ondertekend in het argief zit. Ik neem aan dat je contracten ook nog in het argief wilt hebben namelijk. desnoods kan je ze op kantoor weer inscannen zodat je ze ook nog digitaal hebt.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11

TheDane

1.618

waarom niet met pgp oid laten versleutelen? digitale handtekeningen zijn tegenwoordig ook rechtsgeldig dacht ik, en een fysiek krabbeltje lijkt me eerder een formaliteit dan een rechtsgeldig item.

Mijn vorige werkgever had zijn handtekening als .gif file ergens op 't netwerk staan, zodat als er zakelijke brieven in zijn naam de deur uit moesten, we die handtekening eronder konden copyen.

lijkt me niet bepaald de bedoeling van een contractueel iets ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ga ervan uit dat de klanten geen digitale handtekening bezitten. Daarnaast moet het mogelijk zijn om ter plekke een contract te maken en die te laten ondertekenen door de klant. Ik had inderdaad ook al het post-handtekeningsysteem-idee in mijn hoofd maar ben bang dat een dergelijk systeem lichtelijk buiten mijn straatje gaat vallen ;) Daarnaast blijft inderdaad de rechtgeldigheid meespelen. Ik vroeg me af of er niet een kleine module is die aan te sluiten is op een laptop waarop bijv. een handtekening getekend kan worden. Waarschijnlijk kom ik dan uit op zo'n drawing tablet... hmmm...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob