Toon posts:

[2000] Tijdelijke Terminal Server licentie verlengen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.Beste Mensen,

Ik zit met het volgende;

Op een Windows 2000 server is ook een licentie geinstalleerd van Windows 2000 Terminal server. Deze was alleen maar 90 dagen geldig. Ondertussen is deze verlopen en is het niet meer mogelijk om via de terminal server te werken met de andere computers die door heel Nederland staan.

Omdat er binnen het bedrijf overgegaan wordt op een hele nieuwe server is het eigenlijk alleen nog maar de zaak om tot het eind van het jaar nog maar gebruikt temaken op deze manier. (dan komt er een nieuwe server met 2003).

Weet iemand een mogelijkheid om deze 90 dagen licentie om te zetten?? Of is echt alleen nog maar de oplossing om een licentie aan te schaffen van Windows Server 2003 Basic, en dan de termal server te downgraden?

Graag jullie advies

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 15:05

Beaves

Usque ad Finem

Je hebt onder 2000 2 verschillende manieren waarop je terminal server kan configureren, een voor remote beheer en een voor Citrix achtige zaken. Als je alleen de server maar hoeft te beheren kan je de terminal server op remote administration zetten. In die mode heb je geen extra licenties nodig en je kan met drie mensen tegelijk op de server werken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat nu als er op de server ook nog Citrix draaid, dan kan ik denk niet veranderen ??

Verwijderd

PNS > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet is de enige legale manier om de 90 dagen te omzeilen Terminal Server Client Access Licenses te kopen. Je zou ook de server inclusief licensing opnieuw kunnen installeren, al is dat misschien wat omslachtig.

Je topictitel heb ik even aangepast:
Windows 2000 server en Terminal server; tijdelijk lic. nodig > [2000] Tijdelijke Terminal Server licentie verlengen?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Windows 2000/XP prof clients zit de CAL ingebakken. Misschien heb je er wat aan...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 16:59
Windows 2003 Terminal Server CAL's aanschaffen...

Mag je downwards gebruiken....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

heel simpel Terminal Server en Terminal License server deinstalleren. Server rebooten en opnieuw erop installeren weer rebooten. De licenses op de clients verwijderen en opnieuw laten inloggen. Let wel op je bent illigaal bezig op deze manier maar je meld zelf dat je met een overgangs fase zit. Overigens vaag dat je niet binnen de 90 dagen(3 maanden) geen TS Calls aangeschaft hebt......

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat voor OS draait er op die client :? als het 2000/xp is heb je gratis licenses voor die server

overigens volgens mij heb jij nog geen TS licensing server draaien, want TS houdt er pas mee op als hij na 90 dagen nog geen licensing server kan vinden...

oplossing: TS licensing installeren en je server activeren (=gratis) en dan werken maar (tenzij je win98 hebt dan moet je CALS kopen..

A wise man's life is based around fuck you

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 16:59
zwelgje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:38:
wat voor OS draait er op die client :? als het 2000/xp is heb je gratis licenses voor die server

overigens volgens mij heb jij nog geen TS licensing server draaien, want TS houdt er pas mee op als hij na 90 dagen nog geen licensing server kan vinden...

oplossing: TS licensing installeren en je server activeren (=gratis) en dan werken maar (tenzij je win98 hebt dan moet je CALS kopen..
Hiermee ben ik het toch niet geheel met je eens...
Windows XP Home namelijk moet wel een geldige licentie hebben, die geactiveerd moet zijn op de license server..

Maar zoals ik al eerder heb gezegd;

Schaf Windows 2003 TS CAL's aan, deze mag je downgraden naar Windows 2000.
Alleen even bellen met Microsoft Clearinghouse hiervoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door nextware op 03-12-2004 08:58 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

nextware schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:58:
[...]

Windows XP Home namelijk moet wel een geldige licentie hebben, die geactiveerd moet zijn op de license server..

Windows XP Home zie je normaal in bedrijfsnetwerken niet echt terug omdat dit Operating System zich niet op een domain kan aanmelden en nog veel meer beperkingen heeft.
Vandaar dat Zwelgje dit ook niet meeneemt in zijn post :+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nextware schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:58:
[...]

XP Home is geen pro OS

en waarom dure cals kopen als dat niet nodig is :? (als je aan de voorwaarden voldoet tenminste)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1