[DVD] DVD compilatie maken

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik wil voor komende Sinterklaas een DVD compilatie maken van Friends afleveringen. Ik heb alle afleveringen op DVD staan ik heb alleen geen flauw idee hoe ik bepaalde afleveringen op een nieuwe DVD ga krijgen.

Ik heb pas kort een DVD brander en veel verder dan data erop zetten via Nero ben ik nog niet gekomen. Ik wil in principe gewoon 1:1 kopieen maken, maar als ik makkelijk wat compressie kan toepassen en daardoor een extra aflvering er op zetten is dat mooi meegenomen. Ik heb GoT en op Google gezocht maar ik kan nergens iets vinden over het samenstellen van een DVD uit meerdere andere DVD's. Ik ben op zoek naar de software waarmee dit makkelijk en redelijk snel te doen is. Uiteraard moet het eindproduct op elke huis tuin en keuken DVD speler te bewonderen zijn.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Dit kun je doen met dvdshrink

http://www.afterdawn.com/...vd_rippers/dvd_shrink.cfm

1) Open Shrink.

2) Click the Reauthor tab.

3) Use the browser on the right to find, then load your two (or more) titles.

4) Once you have the two loaded the process should be about the same as usual.

Suc6!

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Helaas gaat dit niet zo makkelijk als het maken van een compilatie CD. Dit komt omdat een DVD menu's heeft. De links/knoppen daarin maken het moeilijk.
Wat je wel kunt doen is de gewenste afleveringen met DVDDecrypter in de IFO mode rippen. hierbij zorg je ervoor dat alle streams gedemuxed worden. Deze losse bestanden kan je dan weer inladen in een willekeurig author programma waarin je zelf een nieuwe DVD in elkaar zet. Je zal dan ook zelf de nieuwe menuutjes moeten maken.
Ook de hoofdstukken moet je in veelgevallen handmatig weer invoeren. Alleen voor Scenarist en DVDMaestro kan DVDDec. bestanden maken met daarin de hoofdstukken.

Voor meer informatie, en met name hoe alles in zijn werk gaat, kan je terecht in de DVD / miniDVD sectie van Doom9.net.

Zoals hierboven ook al geopperd werd, kan je ook DVDShrink gebruiken. Een iets uirgebreidere guide dan die van NRGetic kan je hier vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door DeeD2k2 op 02-12-2004 14:53 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine