[J2EE/Middlegen/Hibernate] JavaTypeMapper mapt naar Object

Pagina: 1
Acties:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:26
Heren,

Ik gebruik Middlegen met de Hibernate plugin om mijn Hibernate mapping files te genereren vanuit mijn databaseschema. Echter, kolommen vanuit mijn database (SQL Server 2000) met als type 'nvarchar' worden naar java.lang.Object gemapt. Hibernate (draaiend in JBoss) accepteert dit niet en geeft een foutmelding; ze moeten immers naar java.lang.String gemapt worden.

Is er een manier (setting in m'n Ant-script of zo) waarmee ik de kolommen naar String kan laten mappen, of moet ik een nieuwe JavaTypeMapper implementatie schrijven? Ik heb al op de Middlegen, JBoss en Hibernate sites gezocht maar ik kan niets vinden. Ook de GoT search levert geen resultaat.

TheStreme - Share anything with anyone

Verwijderd

misschien verstandiger om dit op de hibernate mailinglist te vragen

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:49

bloody

0.000 KB!!

Het is niet toevallig een VIEW waar je bijvoorbeeld doet:
code:
1
select 'laan' as straat

m.a.w. middlegen kan volgens mij alleen mappen vanuit een 'echte' tabel.

overigens: waarom zou je mappings vanuit je db willen genereren en niet de db uit de mappings?
(als programmeur concentreer je op de code en bijbehorende mappings, niet zozeer op een buitenliggende database). :)

nope

• KurtDB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 09:19
bloody schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:34:overigens: waarom zou je mappings vanuit je db willen genereren en niet de db uit de mappings?
(als programmeur concentreer je op de code en bijbehorende mappings, niet zozeer op een buitenliggende database). :)
Soms kom je op 'n project waar je op 'n reeds bestaande db moet ontwikkelen. Dan heb je natuurlijk geen keuze meer en moet je zijn manier gebruiken.

Meestal krijg je na de analyse trouwens ook al 'n opgegeven database-schema dat je moet opvolgen. Bedrijven hebben dan ook de gewoonte dat elke aanpassing 'n hele administratieve ronde moet doen alvorens je effectief op de goeie db kan werken. :)