Kloksnelheid: De kloksnelheid is de snelheid waarmee de processor draait en wordt aangegeven in megahertz, afgekort tot MHz; 1 GHz = 1000 MHz. Bij een kloksnelheid van 500 MHz worden 500.000.000 kloksignalen per seconde afgegeven worden.
DDRAM Afkorting voor Double Data Rate-Synchronous DRAM: a type SDRAM dat supports data transfers on both edges of each clock cycle (the rising and falling edges), effectively doubling the memory chip's data throughput. DDR-SDRAM also consumes less power, which makes it well-suited to notebook computers. DDR-SDRAM is also called SDRAM II. and DDRAM.
ULTRA DMA Direct Memory Access en Ultra Direct Memory Access. Beide termen geven aan dat het apparaat in kwestie (bijvoorbeeld de IDE/ATA controller van jouw harddisk) direct kan lezen en schrijven naar het geheugen van de computer. Hierdoor wordt de data overdracht aanzienlijk sneller. De Ultra DMA versie is natuurlijk nog sneller als de DMA versie.[/b]
8x speed De snelheid dat gelezen/beschreven kan worden
Paralelle Poort Pc's worden al heel lang standaard met een parallelle poort geleverd. Vroeger werd dat uitsluitend gebruikt om mee te printen, vandaar dat ze ook maar in één richting tegelijk werkte (de standaard unidirectionele parallelle poort). Later werd er steeds vaker gebruik gemaakt van de parallelle poort om aan snelle telecommunicatie mee te doen. Een kleine uitbreiding zorgde voor bidirectioneel verkeer (in zend- en ontvangstrichting tegelijk). Men wou echter nog meer kunnen doen en dat resulteerde in twee grote standaarden: EPP (Enhanced Parallel Port) en ECP (Extended Capabilities Port)...
Lees verder!
USB USB - Universal Serial Bus - is een standaard voor het aansluiten van apparatuur zoals printers, scanners, webcam's, digitale foto toestellen, toetsenbord, muis, harddisk, etc. Het was de bedoeling dat het alle aansluit problemen bij de PC zou moeten opheffen ...
PS/2 origineel van IBM. Voor het aansturen van toetsenborden en muizen.. Als ik het me goed herinner staat PS/2 voor Personal System 2, weet ik niet zeker..
TFT Een plat scherm

TFT schermen zijn platte beeldbuizen die werken met een dunne laag vloeibare kristallen (Liquid Crystal Display, ofwel LCD). Deze kristallen zijn verdeeld in kleine vakjes die op hun beurt weer per 3 samengevat worden in een pixel. Zo'n 'vakje' heet een subpixel. Elke subpixel zorgt voor een kleur. Er is binnen een pixel een aparte subpixel voor rood, groen en blauw. Door de rode, de groene en de blauwe subpixel aan te passen kan je met elke pixel een groot aantal kleuren weergeven. Het beeldoppervalk van het TFT scherm is de verzameling van alle pixels...
Lees verder!
Had ik nog maar van dit soort opdrachten op school