Toon posts:

Opdracht school

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een opdracht gekregen voor informatica op school.
hierbij hebbik een aantal verklaringen nodig voor termen enz.

ik hoop dat ik op jullie hulp kan vertrouwen om deze te achterhalen:
- kloksnelheid
- DDRAM
- ULTRA DMA
- wat houdt de 8x in bij bijv. DVD-R 8x?
- prallelpoort
- USB
- PS/2
- TFT

bvd

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
zoek eens op google zou ik zeggen

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

3 2 1.....

Verwijderd

heb je wel geprobeerd ze op te zoeken? Google ofzo?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 17:45
Huiswerk vragen in deze vorm doen we niet aan. Ik weet er wel:

www.google.nl (is een site waarmee je websites zoekt met info over je vragen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:49:
ik heb vandaag een opdracht gekregen voor informatica op school.
hierbij hebbik een aantal verklaringen nodig voor termen enz.

ik hoop dat ik op jullie hulp kan vertrouwen om deze te achterhalen:
- kloksnelheid
- DDRAM
- ULTRA DMA
- wat houdt de 8x in bij bijv. DVD-R 8x?
- prallelpoort
- USB
- PS/2
- TFT

bvd
www.computerwoorden.nl :Z

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

dit kan je op dit forum allemaal makkelijk vinden gebruik de search! wij hoeven jou huiswerk niet te maken. 8x dvdr betekend dat die op 8 voudige snelheid gebrand of gelezen kan worden hangt er van af.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
www.google.nl

zoekwoord:

wat is "begrip" :)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
www.vandale.nl heeft 't misschien nog wel :P

anders: http://www.google.com/intl/xx-hacker/

:D

of niet :S hijs weer weg dus ;(

[ Voor 60% gewijzigd door Wussie op 02-12-2004 13:56 ]

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Ga is zelf je huiswerk maken... :/

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit kan je allemaal prima op google of op dit forum vinden! Gewoon ff zoeken! Succes!

Verwijderd

waar blijft het slotje,

heb jij overhaubt de FAQS van t.net wel gelezen ?

Verwijderd

Wussie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:54:
www.vandale.nl heeft 't misschien nog wel :P

anders: zo dan

:D

of niet :S hijs weer weg dus ;(
slash erachter ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 13:41
Data Transfer Rate /write: 10.8 Mb/sec = 8X DVD

[ Voor 5% gewijzigd door Icey op 02-12-2004 13:58 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De topicstarter kent de FAQ noch zijn huiswerk maar:

Enkele users kennen de betekenis van het handje niet en weer anderen lazen nooit
Policy mbt replies in 'slechte' topics

ARME AOW’er

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duidelijk niet opgelet bij de bijbehorende lessen... :X

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er is 1 bericht geplaatst door CRYPY.
omg en dan ook nog alleen registreren voor alleen deze vraag. Lever eerst maar eens een bijdrage aan dit forum!

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 02-12-2004 14:00 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• richard_1st
  • Laatst online: 19-02 11:39
[huiswerkmode]He kijk nou, je kan hier al je huiswerk posten, zo maar is ff een flinke stapel opzoeken en hier neerzetten, als iedereen dat dan voor mij maakt, dan heb ik middagje vrij.[/huiswerkmode]

Wat un onzin zeg. Ga ff zelf zoeken, dit zijn wel hele simpele dingen die je idd zo op google of ergens kan vinden.
Succes

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Dit zijn behoorlijk standaard computertermen dus deze vraag hoort eigenlijk niet op tweakers thuis ;) . Je moet op sites als deze kijken. En als zoals gezegd, google biedt altijd antwoord.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:57:
waar blijft het slotje,

heb jij overhaubt de FAQS van t.net wel gelezen ?
:/ valt dit niet onder gast-ban. ;)

Crypy (als je uberhaupt hier nog wel leest), het idee achter huiswerk is dat je er iets van leert (in dit geval het leren opzoeken) en niet iemand anders je huiswerk laat maken, daar schiet je geen r**t mee op.

1 + 1 = 3

• gorgi_19
  • Laatst online: 07:03

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Modbreak:Misschien is het topic weggevallen, maar alle posters:

Zie Policy mbt replies in 'slechte' topics/ :)

Gewoon topic rustig laten gaan tot dat er een langskomend modje met de juiste rechten de boel kan sluiten :)

Door alle replies is het topic nu per definitie kansloos geworden.. :/ Als je het niet eens bent met een topic: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif en dan daar een TR maken :) Dat je een TR hebt gemaakt hoeft niet in het topic gemeld te worden.

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 02-12-2004 14:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:50
Kloksnelheid: De kloksnelheid is de snelheid waarmee de processor draait en wordt aangegeven in megahertz, afgekort tot MHz; 1 GHz = 1000 MHz. Bij een kloksnelheid van 500 MHz worden 500.000.000 kloksignalen per seconde afgegeven worden.

DDRAM Afkorting voor Double Data Rate-Synchronous DRAM: a type SDRAM dat supports data transfers on both edges of each clock cycle (the rising and falling edges), effectively doubling the memory chip's data throughput. DDR-SDRAM also consumes less power, which makes it well-suited to notebook computers. DDR-SDRAM is also called SDRAM II. and DDRAM.

ULTRA DMA Direct Memory Access en Ultra Direct Memory Access. Beide termen geven aan dat het apparaat in kwestie (bijvoorbeeld de IDE/ATA controller van jouw harddisk) direct kan lezen en schrijven naar het geheugen van de computer. Hierdoor wordt de data overdracht aanzienlijk sneller. De Ultra DMA versie is natuurlijk nog sneller als de DMA versie.[/b]

8x speed De snelheid dat gelezen/beschreven kan worden

Paralelle Poort Pc's worden al heel lang standaard met een parallelle poort geleverd. Vroeger werd dat uitsluitend gebruikt om mee te printen, vandaar dat ze ook maar in één richting tegelijk werkte (de standaard unidirectionele parallelle poort). Later werd er steeds vaker gebruik gemaakt van de parallelle poort om aan snelle telecommunicatie mee te doen. Een kleine uitbreiding zorgde voor bidirectioneel verkeer (in zend- en ontvangstrichting tegelijk). Men wou echter nog meer kunnen doen en dat resulteerde in twee grote standaarden: EPP (Enhanced Parallel Port) en ECP (Extended Capabilities Port)... Lees verder!

USB USB - Universal Serial Bus - is een standaard voor het aansluiten van apparatuur zoals printers, scanners, webcam's, digitale foto toestellen, toetsenbord, muis, harddisk, etc. Het was de bedoeling dat het alle aansluit problemen bij de PC zou moeten opheffen ...

PS/2 origineel van IBM. Voor het aansturen van toetsenborden en muizen.. Als ik het me goed herinner staat PS/2 voor Personal System 2, weet ik niet zeker..

TFT Een plat scherm :P TFT schermen zijn platte beeldbuizen die werken met een dunne laag vloeibare kristallen (Liquid Crystal Display, ofwel LCD). Deze kristallen zijn verdeeld in kleine vakjes die op hun beurt weer per 3 samengevat worden in een pixel. Zo'n 'vakje' heet een subpixel. Elke subpixel zorgt voor een kleur. Er is binnen een pixel een aparte subpixel voor rood, groen en blauw. Door de rode, de groene en de blauwe subpixel aan te passen kan je met elke pixel een groot aantal kleuren weergeven. Het beeldoppervalk van het TFT scherm is de verzameling van alle pixels... Lees verder!

Had ik nog maar van dit soort opdrachten op school :P

Verwijderd

Gerapporteert, dus er hoeft niet verder te worden gereageerd.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Zoek op Google eens met de zoekterm:
define:<jouw term>

• curry684
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• curry684
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Een aantal mensen heeft reeds een persoonlijk berichtje van me mogen ontvangen, maar ik ga niet RSI krijgen door iedereen die hier idioot heeft gereplied wat te sturen. Dus nog even in het groot:
Soms komt het voor dat mensen die een topic starten zich niet helemaal aan de regels houden. Dit kan verschillende redenen hebben; zo kan de topicstarter misschien niet goed gezocht hebben, of heeft hij de FAQ niet gelezen en plaatst een illegale link of vraagt naar warez.

Welke reden het ook is, als Gotter kun je je daar vaak (en soms begrijpelijk ;) ) aan irriteren. Echter lopen dit soort topics snel uit de hand doordat mensen om slotjes gaan vragen of bot naar de search verwijzen, en onstaat er een vervelend sfeertje.

Zorg gewoon dat zulke topics niet de aandacht vasthouden, maar zorg dat het gemeld is en de rest zal door de moderator afgehandeld worden. Het komt er dus op neer dat in de ideale situatie in zulke topics 0 replies komen, en de moderator de boel komt sluiten. Of dat er replies in voorkomen die de topicstarter toch een beetje op weg helpen.

Mensen die toch dom gaan lopen blaten zullen hier door de moderator op aangesproken worden. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.
Neemt allen een voorbeeld aan Stinie in "Opdracht school", da's de enige reactie hier die van enig normaal fatsoen getuigt :/

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.