[XP] Lexmark USB printer wordt niet meer herkend*

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30
ik wil nu toch eindelijk eens hulp gaan vragen hier :)
Heb een printer aangesloten op mijn USB. Deed het allemaal perfect, geen problemen.
Totdat hij ineens bij windows opstarten de printer niet meer herkende. USB vindt een onbekend apparaat en installeerd deze als een onbekend apparaat. Printer staat offline zegt windows (terwijl hij gewoon aanstaat..)
Oke, kan gebeuren, dus ik printer opnieuw geinstalleerd, probleem niet verholpen. Hij herkende niet langer dat onbekende apparaat als mijn Lexmark printer. Die verbinding kwam niet tot stand, dus printer offline....

Oke, ik moest mijn pc toch formateren, dus had gelijk maar even gedaan. Windows opnieuw geinstalleerd en dus ook mijn printer weer opnieuw, en ja hoor hij deed het weer. Printer weer kunnen gebruiken, geen probleem...
Nu een twee weekjes verder hetzelfde eerste probleem, start mn pc weer eens op en weer dat stomme onbekende apparaat.... weer uninstal en install werkte weer niet..

Dus duizend en één topics hier gelezen over onbekende USB apparaten, maar het enige dat ik daar uit kan halen is de VIA drivers installeren. Dit heb ik dus al direct gedaan, maar dit verhelpt mijn probleem niet..
Ook de printer aansluiten op een andere pc werkt voldoende. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om weer windows opnieuw te insalleren.... Al weet ik zeker dat dit helpt (voor hoelang??)
Ook de usb-adapters uninstaleren en opnieuw de pc opstarten heeft geen gewenst resultaat..

Iemand een andere oplossing?

Ik draai verder windows XP op een 1200 mhz pc met 512 MB, videokaart ATI radeon 9700 pro

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Andere printer drivers eens proberen?

• Goofyduck384
ik heb de nieuwste van internet gehaald

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie dat je een driverprobleem hebt, dat is meer iets voor Windows Operating Systems :) Daarom verplaats ik even het topic. Verder pas ik even de titel aan, kan je nog even vermelden welke Lexmark je hebt?

USB printer wordt niet langer herkend... > [XP] Lexmark USB printer wordt niet meer herkend*
Software Algemeen > Windows Operating Systems
:)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Goofyduck384
ahhh daar was mn topic gebleven :*) Was hem alweer ff kwijt... :)

Maare ik heb een Lexmark X73 printer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Goofyduck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:19:
ahhh daar was mn topic gebleven :*) Was hem alweer ff kwijt... :)

Maare ik heb een Lexmark X73 printer
Je kan met http://gathering.tweakers.net/forum/myreact je eigen topics het makkelijkste terugvinden.

Had je al eens de laatste drivers uit het Lexmark Download center geprobeerd? En heb je ook al eens geprobeerd om met de setup.exe het hele programma eromheen te installeren? Ik heb hier een X74, welke het vertikt op enige pc te werken met enkel de drivers ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Goofyduck384
he irritante is, dat wanneer ik het normale installatie programma start hij op een gegeven moment vraagt om de kabel in de USB te stoppen. Dat doe ik dan, en dan gaat ie weer verder en vraagt hij welke poort ik wil gebruiken. Kan enkel kiezen uit "File"

Ook bij handmatig printer toevoegen kan ik alleen kiezen uit de COM 1,2,3,4 poorten, LPT 1,2,3 poorten of File of IR.
Waarom staat de USB er niet bij? Is dat altijd zo of?

En ja ik heb de nieuwste drivers van Lexmark gedownload, dus daar zal het niet aan liggen... Het is alleen net alsof mijn printer niet op een USB kan werken, terwijl hij dat altijd kon.

• Goofyduck384
*Kick*

Niemand? Ook na een rustig weekend geen ideeën?
Pagina: 1