Toon posts:

Moederbord of CPU DOA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik m'n nieuwe divx-pc onderdelen binnen gekregen, maar het lijkt erop dat mijn moederbord of CPU DOA is. Nu vraag ik mij voor de garantie af of het moederbord of de CPU zelf de oorzaak is. Of mogelijk zelfs beide.

Het betreft een AsRock K7VT4A+ en een AMD 3000+ (333Mhz FSB). De fan(s) gaan bij het opstarten ca. 1 sec draaien en de powerled blijft branden, maar verder doet het systeem niets. Dingen die ik heb geprobeerd zijn:
1. Geheugen van slot 1 -> 2.
2. Alle onderdelen eruit, dus alleen CPU+mobo+koeler+voeding.
3. Andere voeding (die 100% zeker werkt).
4. Mobo uit de kast gehaald en op een houten plank gezet (uit de faq).
5. Alle jumpers gecontroleerd en mogelijk zichtbare defecten van het moederbord gecontroleerd/bekeken (geen problemen gevonden).

Helaas heb ik geen ander AMD systeem om de cpu of het moederbord los te testen.

De CPU werd trouwens in een klein karton doosje geleverd en zat tussen de doos van de kast en de buitenkant van het pakket, waardoor de CPU volgens mij zeer kwetsbaar vervoerd is. De CPU had geen zichtbare schade en de koeler is goed geplaatst.

Dus: Moederbord, CPU of beide terugsturen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Had je wel afstandsbusjes onder je moederbord zitten toen je die in de kast deed? Al je moederbord gereset?

Als je het niet zeker weet wat stuk is zou ik ze beiden terugsturen, laat de winkel het dan maar uitzoeken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Turkish schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:28:
Had je wel afstandsbusjes onder je moederbord zitten toen je die in de kast deed? Al je moederbord gereset?

Als je het niet zeker weet wat stuk is zou ik ze beiden terugsturen, laat de winkel het dan maar uitzoeken ;)
JAH, dan ben je er nog steeds niet zelf achter gekomen, een must voor een echte tweakert :7

er is vast wel ergens een athlon in de buurt waar je je ram en je cpu op kan testen, als die het doen is het zeer waarschijnlijk, uiteraard je mobo he :/

edit:
Typo :D

[ Voor 3% gewijzigd door Egg op 02-12-2004 13:47 ]

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:28:
Afstandsbusjes zitten verwerkt in de kast, dus het moederbord ligt verder vrij. Bedoel je een clear cmos?

De meeste mensen in mijn omgeving zitten er niet om te springen om hun cpu tijdelijk om te wisselen :)

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

dat is te begrijpen, ik zou er ook niet om springen als er iemand met een overwegend kapotte amd64 aan kwam bellen :D

Dan zou ik eventjes terug gaan met je gehele pc naar de winkel, dan meten/testen ze em daar wel door.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:24:
Dus: Moederbord, CPU of beide terugsturen?
contact opnemen met de toko waar het spul vandaan komt en laten hun het uitzoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
uberotto2086 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:51:
dat is te begrijpen, ik zou er ook niet om springen als er iemand met een overwegend kapotte amd64 aan kwam bellen :D

Dan zou ik eventjes terug gaan met je gehele pc naar de winkel, dan meten/testen ze em daar wel door.
Haha, inderdaad. Ik zal de winkel gewoon ff bellen, maar ik was alleen erg benieuwd naar de oorzaak en welke onderdelen mogelijk schuldig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het moederbord eigenlijk altijd piepen als de CPU kapot is?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:57:
Gaat het moederbord eigenlijk altijd piepen als de CPU kapot is?
Als het goed is wel

Verwijderd

Heb je 2 kabels van je voeding naar moederbord aangesloten?
Is bij P4 namelijk zo als je alleen maar de atx stekker insteekt draaien fans ook <1 sec en dan stopt ie.

Mare asrock ;( niet echt mijn favo bordjes

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:13:
Heb je 2 kabels van je voeding naar moederbord aangesloten?
Is bij P4 namelijk zo als je alleen maar de atx stekker insteekt draaien fans ook <1 sec en dan stopt ie.

Dit is bij de TS niet van toepassing, omdat hij een AMD heeft en de oudere AMD's hebben die 12V niet nodig, die van mij ook niet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:13:
ik draai hier ook een Asrock k7vt4a+, en ik moet zegge dat het bordje me perfect bevalt: geen overbodig gezever, maar het wérkt wel... zonder problemen :)
Het is zeker zo dat Asrock budget moederbordjes zijn, en je krijgt waar voor je geld :) Je hoeft dus niet de beste prestaties te verwachten, niet hopen op een uitgebreide manual of extra functies als raid ed...

@TS: die 300 +: is dat een sempron? in dat geval heb je sowieso een biosupdate nodig voor je hem installeert: kijk hier maar eens :)
mogelijk werkt het mobo anders niet...

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2004 22:24 ]

Verwijderd

The_Stickie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:22:
[...]

ik draai hier ook een Asrock k7vt4a+, en ik moet zegge dat het bordje me perfect bevalt: geen overbodig gezever, maar het wérkt wel... zonder problemen :)
Het is zeker zo dat Asrock budget moederbordjes zijn, en je krijgt waar voor je geld :) Je hoeft dus niet de beste prestaties te verwachten, niet hopen op een uitgebreide manual of extra functies als raid ed...

@TS: die 300 +: is dat een sempron? in dat geval heb je sowieso een biosupdate nodig voor je hem installeert: kijk hier maar eens :)
Probleem voor mij is net dat ik bordjes wil met velle features overclock, 2xfirewire, enzo Maar net geen RAID en de mogelijkheid om 10 hds in je pc te hangen. Niet voor niks 1,5tb server op zolder staan |:(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:22:
[...]

Het is een gewone athlon 3000+, dus geen sempron. Het probleem is echter dat ik op deze manier het bios ook niet kan flashen. Ik heb het vermoeden dat het moederbord gewoon dood is. Terugsturen naar de winkel lijkt mij de beste optie ...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
Trek de CPU er eens af en zet hem er weer op. Dit probleem komt vaker voor bij dit type(zie ook een andere topic over een K7S41GX)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Jongen ga nou gewoon voordat je zelf nog meer molt, terug naar de winkel met je spul. Dan fixen die lui het toch voor je. :)
Pagina: 1