Vandaag heb ik m'n nieuwe divx-pc onderdelen binnen gekregen, maar het lijkt erop dat mijn moederbord of CPU DOA is. Nu vraag ik mij voor de garantie af of het moederbord of de CPU zelf de oorzaak is. Of mogelijk zelfs beide.
Het betreft een AsRock K7VT4A+ en een AMD 3000+ (333Mhz FSB). De fan(s) gaan bij het opstarten ca. 1 sec draaien en de powerled blijft branden, maar verder doet het systeem niets. Dingen die ik heb geprobeerd zijn:
1. Geheugen van slot 1 -> 2.
2. Alle onderdelen eruit, dus alleen CPU+mobo+koeler+voeding.
3. Andere voeding (die 100% zeker werkt).
4. Mobo uit de kast gehaald en op een houten plank gezet (uit de faq).
5. Alle jumpers gecontroleerd en mogelijk zichtbare defecten van het moederbord gecontroleerd/bekeken (geen problemen gevonden).
Helaas heb ik geen ander AMD systeem om de cpu of het moederbord los te testen.
De CPU werd trouwens in een klein karton doosje geleverd en zat tussen de doos van de kast en de buitenkant van het pakket, waardoor de CPU volgens mij zeer kwetsbaar vervoerd is. De CPU had geen zichtbare schade en de koeler is goed geplaatst.
Dus: Moederbord, CPU of beide terugsturen?
Het betreft een AsRock K7VT4A+ en een AMD 3000+ (333Mhz FSB). De fan(s) gaan bij het opstarten ca. 1 sec draaien en de powerled blijft branden, maar verder doet het systeem niets. Dingen die ik heb geprobeerd zijn:
1. Geheugen van slot 1 -> 2.
2. Alle onderdelen eruit, dus alleen CPU+mobo+koeler+voeding.
3. Andere voeding (die 100% zeker werkt).
4. Mobo uit de kast gehaald en op een houten plank gezet (uit de faq).
5. Alle jumpers gecontroleerd en mogelijk zichtbare defecten van het moederbord gecontroleerd/bekeken (geen problemen gevonden).
Helaas heb ik geen ander AMD systeem om de cpu of het moederbord los te testen.
De CPU werd trouwens in een klein karton doosje geleverd en zat tussen de doos van de kast en de buitenkant van het pakket, waardoor de CPU volgens mij zeer kwetsbaar vervoerd is. De CPU had geen zichtbare schade en de koeler is goed geplaatst.
Dus: Moederbord, CPU of beide terugsturen?