Super orb vs. Spire 5D21B3

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Is die Thermaltake Super Orb nu zoveel beter als een Spire 5D21B3? Met de kast volledig open draait mijn t-bird 900@900 op 47 graden idle. Ik wil of een alpha 6035, de super orb of de fop38. Maar ik heb weinig zin in helicopter geluiden bij UT.

Wreckerrm

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Super Orb heeft een hoop herrie, alleen meer een enorm blaas geluid (dus fan-geluid) dan een helicopter geluid.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn CPU schommelt rond de 30C idle bij een kamer temperatuur van rond de 20C a 21C met de kast gewoon gesloten maar uiteraard wel extra fans voor de circulatie.

Stressed komt ie nooit boven de 44C.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Welke cooler heb je?
Kan ik beter een alpha 6035 nemen of een super orb. Ik heb iets gelezen dat de alpha niet altijd even goed past. Hoe zit dit?

Wreckerrm

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef Wreckerrm het volgende:
.......Ik heb iets gelezen dat de alpha niet altijd even goed past. Hoe zit dit?

Wreckerrm
:) Hoe heb je dat nou weer gelezen :)
t'Is andersom, de Superorb past niet zomaar op een KT7(-RAID) moederbord, moet je wat afslijpen.

Die Alpha6035 past op alles,Socket 1 P3,Socket 7 K6, Duron/Tbird.. past altijd.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik kan die site niet meer terug vinden (dom dom dom), maar hij zou niet goed aansluiten op de processor core.

De spire kreeg ik gratis bij mijn cpu (norrod.nl)

Ik heb nu eigenlijk geen airflow, met een paar case fans en een gesloten kast wel. Ik ben alleen nog op zoek naar een paar goede fans. Zakt de temp van mijn cpu dan ook nog?

De alpha wil ik om te kunnen overclocken.

Maar ja, voorlopig doen ze nog ff niets bij ocshop.nl 8-)

Verwijderd

kheb die koeler ook, met een aantal fans (11 ofzo) voor airflow... Dat blijft lekker fris..

als je toch verder wilt neem dan een Alpha/Delta combo

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 januari 2001 13:49 schreef Wreckerrm het volgende:
Welke cooler heb je?
Een Super Orb, maar dat had je natuurlijk al in m'n signature gezien ;) Bij MyCom kost ie 60 gulden en hij koelt prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Nou, het is niet zo dat je moet gaan zagen en slijpen hoor als je een Abit MoBootje en een SuperOrb hebt, alhoewel ik soms wel koppijn krijg van al die condensatoren op die Abit MoBo's! |:(

Maarja tis in het belang van de stabiliteit he... Het is wel een beetje prutsen, maar je krijgt een SuperOrb er wel zonder zware gereedschappen op, je moet alleen wel ff voorzichtig zijn...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

In eerste instantie schrok ik omdat de koeler niet op m'n bord leek te passen. Het bleek gelukkig goed te gaan toen ik de koeler voorzichtig naar beneden duwde en zonder te wrikken of te buigen met een platte schroevendraaier de lipjes over de socket heen kon halen. Daarna kon ik de hele koeler zo op de socket drukken en zat ie muurvast. Ik begrijp echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun processor te beschadigen, want als je een beetje voorzichtig doet dan kunnen er echt geen stukjes van je CPU afbrokkelen.

Verwijderd

Oh en dat probleem met die Alpha was toen 'ie er nog niet was voor socket A, alleen voor FC-PGA (of hoe dat ook heet). Dat probleem bestond eigenlijk voor alle betere koelers.

Nu zijn alle koelers aangepast ( de nieuwe dus) zodat er een Socket A uitvoering van is die eigenlijk op beide past. Moet je dus wel op letten.. >:)
Pagina: 1