[XP] Na upgrade 2k werkt RTL8029 netwerkkaart niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Kheb daarstrax op een pc van een kennis windows xp sp2 geinstalleerd. Voorheen stond hier windows 2000 sp4 op. Het gaat hierbij om een Pentium 2 op 450 Mhz.

Alles lijkt goed te werken behalve de netwerk kaarten die erin zitten (beide hebben 't zelfde probleem). Er zit geen kabel in, maar hij begint al wel met het verkrijgen van een netwerk adres... Als ik de kabel er wel in doe, krijgt ie ook geen netwerk adres..

Ik ben nu aan het testen geslagen met de REALTEK RTL8029(AS) PCI (die standaard bij @Home wordt geleverd). Ik heb alle PCI-sloten al getest, maar iedere keer het zelfde probleem.

Ik heb dit probleem ook al eens zelf eerder gehad, bij ook een wat oudere pc, AMD Athlon 650 mhz. Daar was het probleem makkelijk opgelost met een andere netwerk kaart.

Iemand enig idee?

edit: ups ik heb 't topic vergeten goed te zetten :s

[ Voor 5% gewijzigd door MDVej op 02-12-2004 13:21 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Andere drivers al eens getest? Doet een andere netwerkkaart het wel? Wellicht een bios-update nodig?

Ik wijzig je topictitel even. zoals je in Windows Operating Systems - Policy kunt lezen is het OS tussen blokhaken verplicht. Verder is [netwerk] geen heldere omschrijving van het probleem. Heb je ook al eens in Windows Operating Systems - FAQ gekeken of daar wellicht een oplossing staat? Of anders FAQ - Network Troubleshooting ?

[netwerk] > [XPSP2] Na upgrade 2k werkt RTL8029 netwerkkaart niet meer*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
allereerst: Sorry voor het gebruiken van verkeerde topicnaam.

Ik heb op dit moment nog geen andere drivers kunnen testen, mede doordat de pc niet beschikt over een diskettestation. Zelfde geldt voor bios update.

Het blijft vreemd dat het niet werkt, aangezien de standaard drivers van 2k sp4 wel werkte en de standaard drivers van xp sp2 niet?

Tevens is het vreemd dat ik de enige lijk te zijn met dit probleem (heb gezocht op got en google) en dat terwijl ik het al voor de 2e keer tegenkom met 2 verschillende pc's en 2 verschillende netwerk kaarten.

Verwijderd

Al een ipconfig /renew ( of /release ) gedaan? Al geprobeerd het IP etc. gewoon in te kloppen ipv DHCP te gebruiken ?