Toon posts:

Belkin Router met Alcatel Speedtouch Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik een Belkin High-Speed Mode Wireless G Router gekocht. Deze wil gebruiken in combinatie met mijn Alcatel Speedtouch Home.

Nu had ik het zo in gedachte:

Modem (Bridge mode) ------ Router (Inbellen via PPTP of PPPoE, NAT) ------ PC's.

Dus heb ik mijn modem geconfigureerd volgens deze tutorial. En mijn router op PPPoE gezet alles volgens onderstaand plaatje ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://www.wc3addicts.com/images/pppoe.JPG

Daarna heb ik het met PPTP geprobeerd maar weer werkte het niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.wc3addicts.com/images/pptp.JPG

Nu heb ik tijdelijk mijn computer rechtstreeks aangesloten op mijn modem om jullie om hulp te vragen. Dus mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee of heeft iemand wat tips voor me want zo ga ik er niet uitkomen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

de hostname is 10.0.0.138 pc1, je eigen IP adres (extern van de router dus) lijkt me in de 10.0.0.X range te moeten zitten en dat connection id ken ik niet. Wat staat er in de handleiding?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Connection ID (Optional)
Provided by your ISP. If your ISP did not give you a connection ID, leave this blank.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:57 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zit er geen velletje bij waarin letterlijk staat wat je met kpn-adsl en een speedtouch home moet invullen? Volgens mij moet het gewoon werken met wat ik zeg. Je eigen ip op 10.0.0.1 of 10.0.0.150 als je dat lekker vindt :P en die host name invullen

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 02-12-2004 13:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, kga dat es even proberen. Ik laat wat van me horen als het gelukt is (of niet :P).

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, maar nu heb ik een ander probleem (NAT), denk dat ik daar maar een nieuwe thread voor open.
Pagina: 1