Fair Use Policy van verschillende providers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 19:50
Ik keek net bij Usage in mijn router en ik zag dat ik de laatste maand 78695 Mbytes heb geupload en 72195 Mbytes heb gedownload. Dat is bij elkaar 150890 Mbytes aan traffic wat ik genereer met Planet Advanced (4480/704), voornamelijk te danken aan BitTorrent :o Nooit echter iets gehoord over de Fair Use Policy bij Planet Internet! :*)

Binnenkort ga ik waarschijnlijk overstappen naar Speedlinq die een leuke aanbieding heeft, die wel zegt een FUP te hebben maar toch een datalimiet hanteert van 35GB p/mnd. Is dat alleen download of in combinatie met upload want met BitTorrent zit ik daar zo aan. Moet ik nu echt op mijn traffic gaan letten, want ik lees hier en daar dat mensen zijn gewaarschuwd omdat ze over hun limiet gingen. :/

Het lijkt wel of elke provider een eigen invulling geeft aan hun "Fair Use Policy", hopelijk zijn ze bij Speedlinq net zo makkelijk als bij Planet Internet.
Maar dan wel voor de helft van de prijs! :X

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10
die wel zegt een FUP
Heeft planet ook, ze zijn alleen niet erg vlot met uitdelen van waarschuwingen dus dat is wel relaxed (heb zelf ook planet).
Het lijkt wel of elke provider een eigen invulling geeft aan hun "Fair Use Policy"
Dat klopt, de ene provider vindt veel meer "fair" dan de ander (hangt ook een beetje van je abbo af denk ik)
hopelijk zijn ze bij Speedlinq net zo makkelijk als bij Planet Internet
Zoek eens naar andere speedlinq gebruikerservaringen zou ik zeggen...

Roomba E5 te koop

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:06

Cyphax

Moderator LNX
Sommige providers behandelen een fair use policy als "fair use" policy, oftewel niets aan de hand als je anderen maar niet tot last bent.
Anderen hebben gewoon een keiharde datalimiet en noemen dat om de een of andere schimmige reden toch fair (of acceptable) use policy.
Eigenlijk zou de consumentenbond er eens aandacht aan moeten besteden... Chello bijvoorbeeld zegt er niet bij dat ze een datalimiet hebben, en erger nog: ze ontkennen het gewoon.
"jaa, da's geen datalimiet, maar acceptable use policy, je mag het maandelijks gemiddelde plus een beetje gebruiken". Erg toevallig dat dat bij Lite bijvoorbeeld ELKE maand 2 gb is.
Ik trap er niet meer in, als mijn jaarcontract bij Chello voorbij gaat 't eruit, en stap ik over op een fatsoenlijke ISP, maar niet voordat ik gebruikerservaringen grondig bekeken heb.

Saved by the buoyancy of citrus

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

chello heeft geen fup vind ik . chello is gewoon dat betreft kijhard in een datalimiet. belachelijk dat ze ook nog steeds adverteren van dat ze een fup hebben en geen datalimiet. wat heb je eigelijk aan een verbinding die je binnen 2 dagen niet mer kan gebruiken omdat toevallig eens wat download:S
khad liever mijn oude modem waar ik geen datalimiet had met maar 1 mbit down dan die modem die ik nu heb en 4 mbit en wel een datalimiet:S

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb zelf alleen ervaring met Wanadoo Cable (hard datalimiet toen ik erbij was, maar dat overschrijven met een x of 15 was geen probleem) datalimiet van 6 GB in de maand :+

Nu heb ik zelf Demon, en daar heb ik nog _nooit_ wat van gehoord. Ben een paar maanden onder de 50Gb gebleven, maar ook 1 of 2 maanden boven de 250. En daar doen ze absoluut niet moeilijk over. Verder is Demon ook erg eerlijk tov van hun klanten. Ik kreeg gister een mailtje dat ze volgende week woensdag tussen middernacht en 3 uur de DSLAM hier in de wijk gaan vervangen, en dat ik daardoor ongeveer 3 uur downtime heb EN er aan meot denken om eventuele domeinen aan mijn nieuwe IP adres te hangen. :) perfect toch :Y)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een FUP van 35GB/maand is geen FUP, dan is het een datalimiet en nog een lage ook. Kortom: Ga leuk op zoek naar een relextere ISP.

Relevante info: [rml][ ADSL] Groot verschil in FairUse[/rml], een interressante quote voor Xs4all leden:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2004 @ 15:16:
XS4All stuurde me laatst dit op een vraag over het dataverbruik:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.
Onze ADSL Basic heeft geen vaste limiet. Zestig gigabyte per maand is geen probleem.
In de praktijk weten we van gebruikers die zelfs 200 gig per maand binnen halen. Wij hebben nog bij geen enkele klant ingegrepen omdat zij niet zouden voldoen aan de fair use policy.

met vriendelijke groet,

xxxx
1Sales
XS4ALL internet B.V.

🌞🍃

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 13:23
DataBeest schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:17:
Een FUP van 35GB/maand is geen FUP, dan is het een datalimiet en nog een lage ook. Kortom: Ga leuk op zoek naar een relextere ISP.

Relevante info: [rml][ ADSL] Groot verschil in FairUse[/rml], een interressante quote voor Xs4all leden:

[...]
Kijk dat vind ik nou super, ikzelf heb ook xs4all en ik hoef nergens op te letten, er zijn maanden dat ik dik 100gigabyte download en heb er nooit wat van gehoord.

http://www.designyourgoogle.com

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
DataBeest schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:17:

[...]
Wat een wereld van verschil met Chello zeg. Dat het klopt wat ze zeggen weet ik ook zeker: ik ken wel een grootverbruiker die van xs4all nog NOOIT klachten heeft gekregen.

Maar als alle grootverbruikers nou naar xs4all gaat, zal het voor hun op gegeven moment ook teveel worden. Maar dan moeten ze maar een limiet instellen.

Naar een betere ISP zou ik overigens graag doen, maar ik zit uiteraard nog aan Chello vast omdat je minimaal een 1-jarig abonnement afsluit.
Ik heb Chello onlangs gebeld met de vraag of ik voor de rest van dat 1-jaar contract niet naar Chello Classic kan: meer inkomsten voor Chello zou je zo denken. Maar dat kon niet, dat zou een NIEUW jaarcontract betekenen.
Ook goed, dan verleng ik mijn contract met Chello niet en ga naar een ander. Als ze klantonvriendelijk willen doen zoeken ze maar iemand anders.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 02-12-2004 13:34 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
@home controleert alleen maar als er klachten uit de buurt komen.. gebruik soms een usenet accountje van een vriend en dan kom ik op een 200GB per maand... nooit iets van gehoord (doe het wel voornamelijk 's nachts om de overlast voor anderen te beperken)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Ik zit in Belgie met een qua snelheid goed abbonement van Skynet. Echter, de prijzen en datalimieten in Belgie lopen (net zoals met veel andere zaken) ongeveer 6 jaar achter. Ik betaal >40 euro per maand met een datalimiet van 15GB. Als je daar overheen gaat moet je per 5GB bijkopen voor 5 euro. Nu werk ik thuis als linux systeembeheerder en moet ik regelmatig nieuwe distributies testen / installeren. Die hebben vaak 3 tot 4 CD Roms (ISO) en met een paar distributies, nog wat online gaming, soms muziek en online radio heb ik dus nooit voldoende aan die 15GB. Hadden we hier maar een FUP van 35GB... en abboprijzen rond de 30 euro :+

.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Oke ik ben even bezig met een kleine email naar tros radar. Eerste opzet. Misschien kunnen jullie er even naar kijken? Commetaar geven voor dat ik het verstuur?
Beste Radar,

Hierbij stuur ik u een suggestie, wat jullie misschien kunnen behandelen in 1 van jullie uitzendingen.

Ik erger me al tijden mateloos aan de verschillende Internet Providers en hun FUP. Iedere provider heeft een eigen invulling voor een FUP.

Maar nu heeft de provider Speedlinq hun zelf overtroffen. Zij adverteren met Internet zonder datalimiet en alleen een FUP. Als je in hun eigen voorwaarden leest. Dan zie je dat ze een harde limiet hanteren van tussen 15 Gb (voor het goedkoopste abonnement) tot 100 Gb (voor hun duurste abonnement).

Dit is naar mijn mening geen FUP, maar dit is misleiding!

met vriendelijke groeten,
LuCarD

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• sig69
  • Laatst online: 12:10
LuCarD schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:01:
Oke ik ben even bezig met een kleine email naar tros radar. Eerste opzet. Misschien kunnen jullie er even naar kijken? Commetaar geven voor dat ik het verstuur?
[...]
Ik zou de eerste keer FUP zo doen: "blabla Fair Use Policy (FUP)", anders denken ze misschien: FUP? wtf is een FUP?

Roomba E5 te koop

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LuCarD schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:01:

[...]
Hoe zie jij dat ze een keiharde datalimiet hanteren?

Zet het antwoord daarop in je brief :)

Ik denk dat ik ook zo'n brief ga sturen over Chello naar Radar, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans dat er aandacht aan besteed wordt lijkt me. :)
Overigens is Chello nog gekker bezig dan Speedling, als het goedkoopste abonnement 15gig heeft. Het goedkoopste Chello abonnement dat geen datalimiet heeft volgens Chello heeft een limiet DRIE GIGABYTE.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 02-12-2004 14:09 ]

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Cyphax schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:07:
[...]

Hoe zie jij dat ze een keiharde datalimiet hanteren?

Zet het antwoord daarop in je brief :)

Ik denk dat ik ook zo'n brief ga sturen over Chello naar Radar, en hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans dat er aandacht aan besteed wordt lijkt me. :)
Overigens is Chello nog gekker bezig dan Speedling, als het goedkoopste abonnement 15gig heeft. Het goedkoopste Chello abonnement dat geen datalimiet heeft volgens Chello heeft een limiet DRIE GIGABYTE.
Beste Radar,

Hierbij stuur ik u een suggestie, wat jullie misschien kunnen behandelen in 1 van jullie uitzendingen.

Ik erger me al tijden mateloos aan de verschillende Internet Providers en hun Fair Usage Policy (FUP). Iedere provider heeft een eigen invulling voor een FUP.

Maar nu heeft de provider Speedlinq hun zelf overtroffen. Zij adverteren met Internet zonder datalimiet en alleen een FUP. Als je in hun eigen voorwaarden leest. Dan zie je dat ze een harde limiet hanteren van tussen 15 Gb (voor het goedkoopste abonnement) tot 100 Gb (voor hun duurste abonnement).

Dit is naar mijn mening geen FUP, maar dit is misleiding!

Speedlinq is geen uitzondering, ook provider chello maakt gebruik van deze misleiding. Ik heb alleen Speedlinq als voorbeeld.

Jerry Verhoef

Bijgevoegd:
- Kopie van de Actie Voorwaarden ook te vinden op (http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie1 punt 5.2 )
Zo beter? Of zal ik het stukje over Chello er maar uit gooien?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LuCarD schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:15:
[...]

[...]

Zo beter? Of zal ik het stukje over Chello er maar uit gooien?
Je kunt Chello er wel in laten staan of je breidt het nog uit zelfs... Chello zegt gewoon "heet acceptable use policy" en wij zeggen "heet datalimiet". Chello probeert zich er gewoon onderuit te lullen. Affijn, bij Speedlinq is het zo dat in de algemene voorwaarden staat dat er een datalimiet gehanteert wordt? En die voorwaarden kun je wel lezen voordat je een abonnement afsluit?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet even rekening houden met het feit dat iemand die dit leest wellicht helemaal geen idee heeft waar het over gaat. Introduceer even de termen data limiet en fair use policy en vertel wat het is
Beste Radar,

Ik erger me al tijden mateloos aan verschillende Internet Providers en hun visie op hoeveel je mag downloaden. Sommige providers zijn duidelijk en eerlijk en hanteren een limiet van (zeg) 5gbyte per maand. Andere providers zeggen dat ze geen datalimiet hebben, maar dan staar in de algemene voorwaarden dat ze een zogenaamde "Fair Usage Policy" hanteren (FUP). Dat houdt eigenlijk in dat ze zelf kunnen bepalen wanneer iets nog onder normaal gebruik valt en wanneer ze vinden dat je teveel downloadt.

Veel providers die adverteren met 'geen datalimiet' zijn daar heel soepel in en hanteren ook geen datalimiet. Dit zijn onder andere XS4all, Planet internet, Tweakdsl. Daar kan je inderdaad heel veel downloaden zonder dat het gevolgen heeft.

Er zijn alleen ook providers die reclame maken met 'geen datalimiet' terwijl dat helemaal niet zo is. Speedlinq heeft in de kleine letters van de algemene voorwaarden bijvoorbeeld staan dat abonnee's tot 15 euro per maand extra in rekening gebracht kan worden als een bepaalde hoeveelheid overschreven wordt. (zie - http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie1 punt 5.2 )

Ook Chello hanteert een limiet, zij sturen tweemaal een waarschuwingsmail, waarna ze overgaan tot het afknijpen van de snelheid van de internet verbinding (bij ~80gbyte/maand), dan is er dus ook geen sprake van "geen datalimiet".

Zou u dit kunnen behandelen in uw programma?

Jerry Verhoef

Bijgevoegd:
- Kopie van de Actie Voorwaarden
Ik moet trouwens zeggen dat ik je voorbeeld van speedlinq niet zo heel erg extreem sterk vind, want die getallen staan er alleen voor mensen die tijdens een of andere actieperiode klant worden. Eigenlijk vind ik het wel netjes dat ze dat zo specificeren, je kan het zien voordat je een abo aangaat met ze...

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 02-12-2004 14:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JvS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:30:
Je moet even rekening houden met het feit dat iemand die dit leest wellicht helemaal geen idee heeft waar het over gaat. Introduceer even de termen data limiet en fair use policy en vertel wat het is

[...]

Ik moet trouwens zeggen dat ik je voorbeeld van speedlinq niet zo heel erg extreem sterk vind, want die getallen staan er alleen voor mensen die tijdens een of andere actieperiode klant worden. Eigenlijk vind ik het wel netjes dat ze dat zo specificeren, je kan het zien voordat je een abo aangaat met ze...
Even over jouw Chello voorbeeld: ik zou daar zeker niet ~80 gigabyte neerzetten, dat is namelijk een erg duur abonnement. Hun 'doorsnee' abonnement is volgens mij Classic en daar is de limiet 40 gigabyte. Da's al de helft ineens.
Plus dat ik er gewoon bij zou zetten wat je betaalt en wat je krijgt. Zo is het contrast tussen Lite (33 euro, limiet van 3 gigabyte) en Classic (50 euro, 40 gig) wel ERG groot. 2 mogelijkheden: Chello lite HEEL erg weinig waar voor je geld (qua dataverkeer), of Chello Classic HEEL veel waar voor je geld.

• Apie!
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Is die "eerst proberen" reclame met dat "Gratis datalimietje erbij" van die gast in die sjabby winkel ook niet van Chello?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Apie! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:42:
Is die "eerst proberen" reclame met dat "Gratis datalimietje erbij" van die gast in die sjabby winkel ook niet van Chello?
Jazeker.
Maar daar worden geen Chello abonnementen 'aangeprezen' door die verkoper.

• Darth Punk
  • Laatst online: 16-02 20:09

Darth Punk

professionalized prutz0r

Apie! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:42:
yups :+

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Punk op 02-12-2004 15:04 ]

i want LART!

Verwijderd

BBned ADSL abonnementen hebben overigens helemaal geen datalimiet. Op ADSL gebied doen providers alleen met KPN abonnementen dit. Dit komt omdat zij zelf ook bij KPN voor dat dataverkeer moeten dokken. BBned rekent daar niks voor. Wil je dus echt geen gezeik met limieten stap dan over op BBned.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:23:
BBned ADSL abonnementen hebben overigens helemaal geen datalimiet. Op ADSL gebied doen providers alleen met KPN abonnementen dit. Dit komt omdat zij zelf ook bij KPN voor dat dataverkeer moeten dokken. BBned rekent daar niks voor. Wil je dus echt geen gezeik met limieten stap dan over op BBned.
Ehm dat hangt ook weer van de provider af (cistron hanteert wel een limiet, ook op BBnet)

Telebyte daarintegen hanteert geen limiet en ook geen FUP...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Geen datalimiet

Volwaardig internet is bij Telebyte ook een ADSL verbinding zonder datalimiet. Zo hanteert Telebyte geen zogenaamde fair-use policy met onduidelijke voorwaarden. Telebyte heeft in zijn 10-jarig bestaan nog nooit een klant aangesproken op zijn of haar downloadgedrag en zal dat in de toekomst ook nooit doen. Dat is een onderdeel van de 'volwaardig internet' garantie van Telebyte.
Op de websites van personal ADSL klanten die op onze webserver staan geldt wel een fair-use policy met betrekking tot het dataverkeer. Hier wordt ingegrepen indien er zoveel verkeer wordt gegenereerd dat andere websites er grote hinder van ondervinden.

Geen datalimiet: hoe is dit mogelijk?
Andere providers kijken naar het gemiddeld surf- en downloadgedrag van haar gebruikers en berekenen aan de hand daarvan hoeveel netwerkcapaciteit ze nodig hebben. Telebyte houdt er van begin af aan rekening mee dat iedere gebruiker volledig gebruik maakt van zijn 'volwaardig internet' verbinding. Hierdoor zal Telebyte niet in de problemen komen met een traag of overvol netwerk.
Bron: http://www3.telebyte.nl/info_datalimiet.php

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
Dat is heel leuk dat ze dat daar neer zetten over dat 'volwaardig internet'. Ze vergeten echter te noemen in dat verhaal dat de overboeking 1:25 is. Telebyte kan op haar eigen netwerk wel 1:1 rekenen, maar niet op het netwerk van haar toeleverancier. Dus wat ze daar beschrijven is gewoon slechts een halve waarheid.
Personal ADSL BabyXL
- ongelimiteerd dataverkeer
- eigen server toegestaan
- geen aansluitkosten
- gratis modem/router
- een vast IP-adres
- gratis spamfilter
- 1 mailbox met 50 Mb ruimte
- 50 Mb homepage-ruimte
- volledige nieuwsgroepen
- helpdesk tegen normaal tarief
- back-up inbelaccount
- overboeking 1:25
- snel overstappen
Het is natuurlijk wel mogelijk om als isp te kiezen voor geen datalimiet _en_ geen fup. Maar dan moet je 'sorry' verkopen aan de mensen die daardoor snelheids/ping problemen ervaren.

[ Voor 13% gewijzigd door MagicTempest op 02-12-2004 16:26 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

MagicTempest schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:25:
Ze vergeten echter te noemen in dat verhaal dat de overboeking 1:25 is.
Dit is echt zo'n extreem over-rated issue gewoon he? Ik werk op een helpdesk waar alle echte problemen van adsl van kpn klanten bij elkaar komen en die schijnen een overboeking van 1:45 te hebben en ik heb nog nooit iemand aan de lijn gehad die door overboeking op de dsl lijn last had van een lagere snelheid (en reken maar dat mensen klagen als de snelheid (bijna altijd door kazaa en consorten) niet op de normale snelheid zit), echt zwaar over-rated die overboeking.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 02-12-2004 16:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 19:50
Tiscali maakt het helemaal gek:
Liever onbeperkt downloaden? Dat kan ook. Tiscali biedt Zonder Datalimiet. Voor slechts 1,99 euro per maand hebt u alle vrijheid om te internetten en e-mailen. Zonder Datalimiet kan moeiteloos aan alle Tiscali ADSL-abonnementen worden toegevoegd. Ook hier hanteer Tiscali de Fair Use Policy.
Bron

Ze hanteren een FUP met een datalimiet van 20GB, wil je onbeperkt downloaden dan kan dat voor € 1,99 extra, maar daar geldt dan ook een FUP voor... :/

• ephymerous
  • Laatst online: 12:52
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/data.jpg

Xs4all houd het ook netjes voor ons bij :>

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 02-12-2004 17:29 ]

XXXVI

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ephymerous schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:29:
[afbeelding]
misschien beter om je account naam uit het plaatje te knippen.

bijna hetzelfde hier, alleen mn upload is 1/2 van de download (dank u de ezel en bt).
ik ben benieuwd of andere providers ook zo een overzicht aan hun klanten kunnen tonen.

[ Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 02-12-2004 17:46 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• kamerplant
  • Niet online
Epitome schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:45:
Tiscali maakt het helemaal gek:
[...]
Bron

Ze hanteren een FUP met een datalimiet van 20GB, wil je onbeperkt downloaden dan kan dat voor € 1,99 extra, maar daar geldt dan ook een FUP voor... :/
Opzich is het idee eerlijk hoor: Als Tiscali member krijg je een datalimiet van 20GB, deze kun je vervolgens afkopen voor 2 euro per maand, alhoewel je vervolgens volgens de voorwaarden een Fair Use Policy krijgt waardoor je in principe ook per direct van het netwerk afgekickt kunt worden. Over Tiscali's afkoping van de datalimiet is trouwens een interressant topic: Tiscali ADSL nu ook zonder datalimiet. Tot nu toe houdt Tiscali aan de afspraak "geen limiet = geen limiet".

Het probleem zit hem meer bij bedrijven als Chello. Chello heeft jaren een FUP (later AUP) gehanteerd. In de praktijk hield het inderdaad in dat enkel de echt extreme gebruikers zeer sporadisch aangepakt werden, het zullen er in totaal behoorlijk weinig geweest zijn.
Totdat Chello in 2004 ineens keiharde limieten instelde. Zonder dat er iets aan de voorwaarden veranderde (verandering voorwaarden = mogelijkheid tot per direct opzeggen) stelden ze de keiharde limiet in. Dit werd al snel bekend bij ons Tweakers, maar nieuwe Chello leden die niet op fora langskomen zijn hiervan niet op de hoogte en denken simpelweg geen limiet te hebben, *dat* vind ik enorm lullig.
Ook is het enorm lastig om op zo'n manier naar een andere provider te verhuizen. Zelf ben ik van Chello weggegaan wegens de datalimiet, helaas is enkel KPN-ADSL bij mij beschikbaar en vrijwel iedere KPN-ADSL provider geeft aan een Fair Use Policy te hebben, sommige geven eerlijk aan een harde limiet te hebben (die is vaak laag). Ik vond enkel één KPN-ADSL provider die ook in hun voorwaarden aangeeft geen limiet te hebben, Internet-Land ([rml][ Ervaringen] Internet Land[/rml]). Maar dit is een vaag bedrijf, dat lijkt me ook niet wat. Oja, Internet-Land geeft aan Bitstream lijnen te leveren, dit is onjuist, het zijn standaard KPN lijntjes.
Zelf gokte ik uiteindlijk op XS4ALL, ik hoop in ieder geval dat ze het aankomend jaar geen gebruik maken van hun FUP recht, als het daarna gebeurd stap ik zo over, dan zit ik niet meer vast aan mijn minimale contractsduur, maar opzich heb ik er vertrouwen in.

Chello's laatste dreigmailtje richting mijn adres. Met zo'n mail ontkent de sales afdeling nog dat er een limiet van 40GB gehanteerd wordt...

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 02-12-2004 18:36 ]

🌞🍃

• ephymerous
  • Laatst online: 12:52
PipoDeClown schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:44:
[...]

misschien beter om je account naam uit het plaatje te knippen.

bijna hetzelfde hier, alleen mn upload is 1/2 van de download (dank u de ezel en bt).
ik ben benieuwd of andere providers ook zo een overzicht aan hun klanten kunnen tonen.
Mjah, die kan je anders wel afleiden van mn webspace ;)

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:29:
[afbeelding]

Leecher :P

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hier ook niets dan lof voor xs4all. Zat vorige maand op 304 Gig en nooit enige problemen, vage mailtjes of waarschuwingen.

Ideaal.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Telebyte geen datalimiet huh kijk maar eens in hun voorwaarden 13.5 daar staat toch echt iets anders

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Weinig echt zinnigs om een topic van bijna een jaar oud naar boven te halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.