Toon posts:

Abit NF7-s [DDR voltmod?]

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb corsair PC3200 512mbx2 TwinXL 5-2-2-2 in me kast hangen en daar staat nu 2.9v volt op. Maar ik heb het idee dat daar meer volt overheen kan ?! Mijn Abit gaat niet verder dan 2.9v kan ik dit verhelpen? Heb al een nieuwe bios erop geflashed...

ty, greetz,

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

Hier staat de Vddr mod beschreven:
http://www.motherboardfaqs.com/content.php?content.14

Je zult boven de 3,1-3,2 volt wel je 3.3V lijn moeten verhogen (minimaal 1-1,5v boven de Vddr houden). Ook kun je de 3.3v lijn direct er aan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
TY,

wat denk je, mijn geheugen moetwel meer Volt aankunnen dan 2.9 toch ?

Ai, best tricky nog zie ik die mod :( Solderen is niet mijn beste eigenschap :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 12:38 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:33:
TY,

wat denk je, mijn geheugen moetwel meer Volt aankunnen dan 2.9 toch ?

Ai, best tricky nog zie ik die mod :( Solderen is niet mijn beste eigenschap :P
Wat voor chips zitten er op die reepjes? Is dit toevallig die nieuwe serie met TCCD/vergelijkbaar? Dan heeft het (naar wat ik gelezen heb over TCCD etc) weinig nut om veel hoger te gaan. Sommige chips gaan iets sneller bij een Vddr boven de 3-3.1v, maar dat zijn er volgens mij niet veel. En heb je het wel nodig? Als het stock draait heeft het niet echt nut :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een athlon3200xp draaien... en me fsb stond op 215.... hij deed het prima, alleen ik bleef me temps in de gaten houden en hij werd toch te warm na 20 minuten ofzo... Toen ik me fsb nog iets verhoogde en me kast opengezet toen starte hij WinXp niet meer op...dus als ik misschine nog iets meer Volt op me geheugen gooi dan kan ik hem nog iets omhoog krikken en start hij wel goed door.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een zoekvraagje :) Het is vaker op GoT geweest en best makkelijk te vinden met google vandaar dat deze op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.