Ik heb een PHP bestand dat er als volgt uit ziet:
$edit_file wordt meegegeven vanuit een link op de vorige HTML pagina.
De file wordt in een testarea geopend en ik wil de volgende file editten:
Als ik de file niet bewerk, maar alleen maar opsla, komt deze er zo uit te zien :
Mijn vraag is nu waar de \ vandaan komen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? if(!$action) { $fp = fopen($edit_file, "r"); while(!feof($fp)) { $contents = fread($fp, 4096); } fclose($fp); echo "<form action=$php_self?action=update method=post> <input type=hidden name=edit_file value=$edit_file> <textarea cols=120 rows=30 name=contents wrap=physical>$contents</textarea> <input type=submit></form>"; } else { $fp = fopen($edit_file, "w"); fwrite( $fp, $contents); fclose($fp); } ?> |
$edit_file wordt meegegeven vanuit een link op de vorige HTML pagina.
De file wordt in een testarea geopend en ik wil de volgende file editten:
code:
1
2
3
| <? $gebruikers[]="beheer,info@axxx.nl,loginadmin.php?status=new,testcase"; ?> <? $gebruikers[]="visser,info@hvieersser.nl,groep1.php?sendname=$naam,hvisser"; ?> <? $gebruikers[]="itsmatthijs,info@dfdsg.nl,groep1.php?sendname=$naam,hello"; ?> |
Als ik de file niet bewerk, maar alleen maar opsla, komt deze er zo uit te zien :
code:
1
2
3
| <? $gebruikers[]=\"beheer,info@axxx.nl,loginadmin.php?status=new,testcase\"; ?> <? $gebruikers[]=\"visser,info@erasfaf.nl,groep1.php?sendname=$naam,hvisser\"; ?> <? $gebruikers[]=\"itsmatthijs,info@sfdsfdsf.nl,groep1.php?sendname=$naam,hello\"; ?> |
Mijn vraag is nu waar de \ vandaan komen?