Toon posts:

Exchange 2000 pop3 connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We draaien hier een windows 2000 server met daarop exchange.

Het domein van de server is een lokaal domein (laat ons zeggen @kantoor.ikke)

Nu is het mijn bedoeling om met de pop3 connector een externe mailbox leeg te halen (naam.voornaam@pandora.be) en die in een gebruiker zijn box te laten terechtkomen.

Nu doet zich het volgende probleem voor:
Het primary emailadres van de gebruiker is in exchange ingesteld op naam.voornaam@pandora.be
De pop3 connector weigert de mail af te leveren omdat dit adres hem niet bekend is als zijnde een gebruiker van de server..

Ik kan het oplossen door het primaire mailadres van de gebruiker te veranderen naar inloggebruiker@kantoor.ikke maar dan worden de mails verstuurd onder deze naam en komen ze bijgevolg niet buiten gezien de smtp-server van de provider ze weigert.

Met PopBeam lukt het wel maar dit is geen oplossing gezien de persoon met de vinger op de knip hier geen geld wil aan uitgeven.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Recipient Policy aanpassen in Exchange System Manager.

Basic Exchange kennis. O-)

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Goedkoop antwoord, geen zinvol effect. Recipient Policy is alleen bedoel om e-mail adressen te genereren aan de hand van van het exchange alias.

De benodigde e-mail adressen bestaan al.

Vraagje aan TO: heb je uberhaupt de SMTP configuration wizard al doorlopen in de exchange system manager? die stelt dan nl alles binnen Exchange automagisch in voor welke domeinen die doos mail moet verwerken.

je zou bij de user iig iets moeten zien in de trant van:

User "Kees Test"
Login "TestKe1"
Exchange Alias "TestKe1"
e-mail adresses
smtp: kees.test@pandora.be
smtp: TestKe1@kantoor.ikke

In dit geval heb je dus 2 smtp adressen, waarbij de vetgedrukte de primaire is waarmee mail verzonden wordt. - Zo is het bij mij min of meer ook ingericht.

Voorwaarde is wel dat de exchange server weet dat ie ook met het public adres om moet gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Firefox op 02-12-2004 16:37 ]

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Firefox schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:32:
Goedkoop antwoord, geen zinvol effect Recipient Policy is alleen bedoel om e-mail adressen te genereren aan de hand van van het exchange alias.

De benodigde e-mail adressen bestaan al.

Vraagje aan TO: heb je uberhaupt de SMTP configuration wizard al doorlopen in de exchange system manager? die stelt dan nl alles binnen Exchange automagisch in voor welke domeinen die doos mail moet verwerken.
maar in je reciepient policy stel je ook in voor welke domains je exchange doos verantwoordelijk is (een vinkje)

A wise man's life is based around fuck you

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

zwelgje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:36:
[...]

maar in je reciepient policy stel je ook in voor welke domains je exchange doos verantwoordelijk is (een vinkje)
Volgens mij niet. Ik heb dat destijds handmatig geprobeerd met 6 domeinen die we hebben. Niet werken. Die policy genereert automatisch nieuwe adressen aan de hand van de Exchange Alias bij de users die door het filter van je LDAP query heen komen. Het maakt dan weinig uit of je het met de hand doet of via een policy (wat vooral ideaal is als je een paar honderd adressen aan een nieuwe format moet laten voldoen, een nieuw domein in gebruik neemt, of meerdere BV's met eigen mail domeinen beheert op 1 exchange organisatie.

Bij een nieuwe test installatie heb ik de SMTP wizard gebruikt. De Policy zag er het zelfde uit, maar inene werk het dus wel. Er moet dus bij het uitvoeren van die wizard nog meer dan alleen de Policy worden aangepast.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Volgens mij wel. :Z

Sorry voor het goedkope antwoord. :X

Modbreak:Volgende keer even normaal reageren aub :(

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 02-12-2004 23:03 ]

Verwijderd

toch wel: http://www.petri.co.il/co...ail_for_other_domains.htm

en die smtp wizard, is dat toevallig SBS?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 17:13 ]

Pagina: 1