Toon posts:

Chaintech laat ZNF-150 moederbordhouders met 75+grad zitten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik zit (nog steeds) met een probleem. (duh) Ik heb dus een Chaintech ZNF-150 moederbord waar ik op zich best tevreden mee ben, ware het niet dat mijn in de soep gelopen 64 bits amd 3000+ processor (reason unknown) vervangen is door een, schijnbaar nieuwe generatie, amd processor(ook een 64bits 3000+ amd) waardoor dit lieve moederbordje van mij onwaarschijnlijk hoge temperaturen weergeeft.(75-80 graden)

Na een en ander uitgezocht te hebben blijkt dat die nieuwe generatie procesoren verkeerde waarden voor de temperaturen weergeven op sommige moederborden. (msi, chaintech) dus werd mij verteld ff te wachten op een bios update.

Nou die bios updat is er inmiddels voor de ZNF-250 wel gekomen, maar voor mijn moederbord wordt ie niet meer uitgebracht wisten ze mij bij chaintech te vertellen. (heb ze ook meteen verteld dat ik dat een waardeloze service vind maar goed...) Nu weet ik wel dat die temp, niet werkelijk zo hoog wordt, maar mn koeler loeit wel als een achterlijke(4500+ toeren), en daar ben ik nie zo blij....(hij was zo lekker stil:(...) Mischien dat iemand van jullie een tip heeft of me hiermee kan helpen, mischien een andere bios die compatible is met mijn moederbord en dit prob. verhelpt....dat zou echt enorm relaxed zijn hehe. Nou hoor t wel dan.
Groetjes Bram

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je Cool 'n Quiet niet uitzetten? En/Of de fan handmatig instellen met een tooltje of in de BIOS?

Een hardwarematige oplossing zou een Zalman Fanmate 1 kunnen zijn... Dan kun je de rpm's regelen met een draaiknop. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Zo'n fanmate (2) heb ik ook en ik heb en het toerental van m'n elcheapo cpu koeler van 4300 naar 2800 terug gedraait en nu is ie fluister still. Asus probe alarm voor de zekerheid aangezet. M'n cpu wordt nu stressed 41C... dus das geen probleem

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Tja heb net fanspeed geprobeerd, kon alles instellen, maar mn fan ging er nie zachte om draaien:( Zat idd te denken aan zo'n zalman cooler, die nieuwe 7700 cu leek me wel wat, hoop alleen dat ie past anders neem ik wel een 7000. Maar t blijft irri want die temperaturen kloppen nog steeds niet, ga liever niet overclocken zo heheh..

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Fanmate is geen programma, dat is een hardware matige oplossing. Zoek maar eens bij de pricewatch...

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik bedoelde speedfan ;) ik zou daarmee de snelheid van mn fan moeten kunnen instellen, maar het lukt nie helaas..
Pagina: 1