Toon posts:

[XP] Afbeeldingen kopieren via de XP wizard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken word bij het invoegen van een flash card (via SanDisk USB Cardreader) de wizard automatisch gestart om de afbeeldingen naar de HDD te kopieren. Dit heeft een tijdje gewerkt, tot ineens de wizard niet meer starte. Hij komt nog wel met de vraag welke actie uit te voeren, maar wanneer je daar de wizard aangeeft blijft het hierbij, er gebeurd dan dus niets en je zit weer op je bureaublad.

Na verschillende herstel pogingen besloten om de PC schoon te installeren, waarna het weer werkte. Voor ongeveer een week of twee. Nu is hij weer in hetzelfde probleem terug gevallen zonder dat er iets aan het systeem veranderd is.

Windows XP Home Edition
Sandisk ImageMate CF USB
Verschillende merken CompactFlash memory cards
Compaq Presario s5400nl Computer (zakelijk model)

De PC is handmatig geinstalleerd zonder de restore CDs van compaq, dus alle overbodige rommel staat er niet op. Alle nieuwste drivers en updates staan geinstalleerd.

In de MS knowledgebase of de andere sites kom ik dit probleem, en belangrijker, de oplossing niet tegen. Kan iemand mij hier mee helpen?

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
het is wel een workaround, maar je kan tog ook gewoon bij 'deze computer' naar verwisselbare schijf x: gaan en vanaf daar je bestanden kopieeren?

en verwijder je je hardware altijd 'veilig' ?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan inderdaad wel via de verkenner oid naar de verwisselbare schijf gaan, en ze da nkopieren. Echter worden hier met 5 cameras foto's geschoten, welke op het systeem moeten worden gezet. Het mooie van de XP wizard is dat je aangefet waar ze heen moeten, en hij nummert ze zelf lekker door zonder er verder wat voor te doen.

Via de verkenner moet je ze handmatig gaan kopieeren, en elke foto gaan hernoemen. Gezien de hoeveelheid waar het hier altijd om gaat is dit een behoorlijk tijdrovende klus.

Op enkele andere fora kom ik gelijksoortige problemen tegen, dan veroorzaakt door de installatie van RealPlayer 10, maar er staat hier geen enkele versie van RealPlayer geinstalleerd.

edit: En veilig verwijderen is niet van toepassing, het gaat om een USB cardreader die altijd aangesloten blijft.

Nog wat andere (oor)zaken die ik tegenkwam maar niet geholpen hebben:

- Realplayer (staat er niet op)
- WIA Service (Start automatisch)
- Autorun settings (Staan goed, hij ato rund ook maar voerd alleen de wizard niet uit)
- Microsoft Autofix tool (gedraaid, was niets te fixen)
- Mediaplayer 10 geinstalleerd en andere foto-, media- en printprogramma's gedeïnstalleerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 13:07 ]