Toon posts:

[2003] goede virusscanner voor webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Héla

Zelf biedt ik hosting aan. Tot nu toe heb ik 3 webserver maar deze draaien allemaal op Linux.

Op ASP en ASP.NET aan te bieden heb ik eerst geprobeerd om met tools op linux ook daar .NET ondersteuning aan te bieden, maar dit is mij helaas niet gelukt.

Daarom heb ik een windows-server aangekocht. Deze gaat enkel dienen als webserver en mailserver.

Mijn vraag is nu, wat een goede virusscanner is en als ik een firewall nodig heb. Er komt Windows 2003 Webedition op. Deze versie heeft geen ingebouwde firewall.

Heb eens gegoogl'ed en uitgekomen bij F-Prot.

Iemand een goed, beter voorstel?

Tnx

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik zou persoonlijk voor symantec av gaan, deze vreet bijna geen resources je merkt haast niet dat hij draait, en aangezien het een server is(wat opzich niet uitmaakt) kun je alles lekker makkelijk bijhouden door de clients aan 1 server te koppelen zodat je client/server zijn updates maar 1 keer op hoeft te halen.
Symantec anti virus corporate edition v9.xxx
ik gebruik deze om mijn netwerk veilig te houden en het werkt uitstekend.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me een vraag die veel meer op z'n plek is in Beveiliging & Virussen - ik ga jouw topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Topicstarter
wat ik moet zeggen is dat de server in Amsterdam in een datacenter komt te staan hè. Dus er zijn geen clients verbonden met deze server. Wou een stand-alone antivirus.

Bij ons het kantoornetwerk gebruiken we kaspersky antivirus in zo een server-client config, werkt ook zalig.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
ik gebruik zelf MacAffeee 8.0i corp. op mijn w2k3 Ent. en op mijn w2kas vrsie 7.01 corp.

Check dit en help mee!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

McAfee VSE 7,1 zou ik zeggen. Is reste stabiel en kent geen vage client opties als versie 8

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:27:
McAfee VSE 7,1 zou ik zeggen. Is reste stabiel en kent geen vage client opties als versie 8
zou ik dat nog ergens kunnen bestellen, online is precies al niet meer mogelijk...

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Noxs www.nl.noxs.com en dan kijken naar 1 van de partners.
Of een andere distri

BTW: Je koopt dit soort licenties in een bundle. Met deze bundle krijg je ook een grantnumber en kan je de vorige versies ook dowloaden. Wel supported BTW!

[ Voor 50% gewijzigd door vliegjong op 06-12-2004 19:33 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
denk toch dat het F-Prot gaat worden :-)

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik draai nod32, vreet weinig resources, zijn vaak updates voor, minstens 1x per 2 dagen, draait inmiddels al ongeveer een jaar hier, ben er zeer tevreden over :)

[Signature]

Verwijderd

woest85 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:10:
ik draai nod32, vreet weinig resources, zijn vaak updates voor, minstens 1x per 2 dagen, draait inmiddels al ongeveer een jaar hier, ben er zeer tevreden over :)
Same here. NOD32 raad ik nu sinds een jaar iedereen aan.

Verwijderd

Topicstarter
op welk OS gebruik je dat?

En wat is de rol van de server?
Pagina: 1