Toon posts:

[98] Fdisk loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer opnieuw W98 op mijn PC te installeren. Ik heb in fdisk eerst alles verwijderd en probeer nu opnieuw partities aan te maken. Welke keuze ik ook maak in fdisk, hij geeft uiteindelijk een zwart scherm met Huidige vaste schijf: 1, vervolgens kan ik niet meer voor of achteruit. Ook als ik na het opstarten via de diskette en ondersteuning met CD-rom, kies voor setup W98, geeft hij aan dat er niet-DOS bestanden gevonden zijn. Wanneer ik kies voor de optie verwijderen, krijg ik de foutmelding Onvoldoende geheugen en kan ik weer resetten.

Is er nog wat te redden ???? Wie weet de oplossing om deze ****PC weer aan de praat te krijgen ? 8)7

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 18:45
Probeer eens killdisk te draaien.
Als je bij google zoekt kan je een trial downloaden.

http://www.designyourgoogle.com

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik weet niet wat er eerst opgestaan heeft (xp, nt?)
maar fdisk kan volgens mij niet overweg met ntfs-partities.
Deze zul je dan eerst moeten verwijderen met een xp-cd of zo, om vervolgens met fdisk nieuwe partities aan te maken.

(dat dacht ik in ieder geval, is voor mij ook alweer een tijdje geleden)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nu niets meer op mijn PC of ik kan er nu in ieder geval niet bij...

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dat neemt niet weg dat 't ntfs-partities geweest kunnen zijn.
Wat heeft er eerder op je schijf gestaan?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Alleen Windows 98 SE

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmmz... die zou 't gewoon moeten doen :?

probeer anders 's een nieuwe bootflop te downen van bootdisk.com/org
en daarmee eerst alle partities verwijderen (ook niet- dos partities) en vervolgens nieuwe partities aanmaken

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 02-12-2004 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoera,

Heb hem weer aan de praat gekregen met Killdisk. Hartstikke bedankt ! _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je in het vervolg voordat je een topic opent eerst even de moeite willen nemen om zelf wat rond te zoeken en wat dingen te proberen? Dit verwachten we namelijk wel, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) hebt kunnen lezen. Zou je die nog eens door willen nemen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1