[debian] apache2 + php4, download php bestand behalve bij...

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:23
...volledige urls..

Het werkt allemaal. Wanneer ik naar me phpinfo.php ga werkt het perfect, ik vul deze dan http://www.domein.net/phpinfo.php werkt het wanneer ik naar www.domein.net ga krijg ik een download box... en wilt hij de php file downloaden (de index.php) en wanneer ik gewoon www.domein.net/index.php werkt het wel.. Alles staat goed in gestelt gewoon bij DocumentIndex index.php ingesteld. Heb me apache2.conf en php.ini en de rest van de conf gelezen maar kan ook maar ergens iets erover vinden :(

weet iemand hier misschien een oplossing voor?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Heb je nagekeken of je Document type voor php correct ingesteld staat ?

zoek in je config file naar een lijn als deze :
code:
1
 AddType application/x-httpd-php .php

• Ankh
ja die staat erbij
want anders pakt hij de phpinfo.php natuurlijk niet :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Alles staat goed in gestelt gewoon bij DocumentIndex index.php ingesteld.
Je bedoelt waarschijnlijk DirectoryIndex? Of anders DocumentRoot... ;)

Zet anders in je php.ini eens "register globals" op "on".

En niet vergeten Apache te herstarten na elke wijziging.... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Ankh
code:
1
DirectoryIndex index.php index.html

^^^ die bedoel ik :P
ik zal register globals ff aan zetten

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Register Globals heeft hier geen *** mee te maken. Dat betekent gewoon dat een post/get variabele direct beschikbaar is in een script ipv via de superglobals $_POST/$_GET. Laat die dus maar gewoon lekker op off staan :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook...
Draai hier apache-2.0.52 en PHP-5.0.2.

Heb nu apache en apache2 naast elkaar draaien op verschillende poorten, zodat de coders alvast alles kunnen testen voordat we live gaan met apache2.

http://www.tienhuis.nl -> apache1 + php5
http://www.tienhuis.nl:81 -> apache2 + php5

Inderdaad maf want http://www.tienhuis.nl/index.php gaat wel goed...

Relevante config:

DirectoryIndex index.html index.cgi index.pl index.php index.xhtml
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Het maffe is dat dit alleen gebeurt met deze vhost, andere vhosts doen het wel gewoon goed...

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

FireFox geeft bij mij aan dat het hier om een application/x-trash gaat. Ik weet niet of dit via de server wordt meegegeven of de client dat zelf bepaalt? Maar misschien gaat het daar mis.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Is dat een bedrijfssite? Want dan zou ik maar eens gaan zorgen voor goede hosting, dat ding is echt rete-traag

[ Voor 55% gewijzigd door Zwerver op 02-12-2004 19:49 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Zwerver schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:49:
offtopic:
Is dat een bedrijfssite? Want dan zou ik maar eens gaan zorgen voor goede hosting, dat ding is echt rete-traag
offtopic:
Hier niet, ik zou eens zorgen voor een betere ISP? ;)

offtopic:
Hee! Die site is bereikbaar over IPv6 (viel me toevallig ff op :P)

• Ankh
goed weet niet wat er nu aan de hand is .. maar ik kan nu ineens geen php's meer laden... erg onstabiel is het... :(
hmm probleem gevonden denk ik.. me router wilt het verkeer niet door laten lijkt wel.. :( eens kijken hoe of wat dat nou weer niet eens..

(dit is btw nieuw probleem :P)

[ Voor 45% gewijzigd door Ankh op 02-12-2004 21:18 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PowerSp00n schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:06:
[...]

offtopic:
Hier niet, ik zou eens zorgen voor een betere ISP? ;)

offtopic:
Hee! Die site is bereikbaar over IPv6 (viel me toevallig ff op :P)
offtopic:
Die site heeft echt ups and downs ;) Nu doet ie t wel snel. En beter dan surfnet kan je het imho niet krijgen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• usr-local-dick
  • Niet online
offtopic:
Mijn bedrijfs site ja ;) van 1 pagina.
Heb zelf nog niet echt problemen gehad met snelheid btw.
En ja hij is ipv6, dat is een van de redenen om over te gaan op apache2.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

AtleX schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:30:
Register Globals heeft hier geen *** mee te maken. Dat betekent gewoon dat een post/get variabele direct beschikbaar is in een script ipv via de superglobals $_POST/$_GET. Laat die dus maar gewoon lekker op off staan :)
Je hebt helemaal gelijk. Ik was in de war met een ander probleem wat hier ooit bij ons gespeeld heeft. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik had tot een uur geleden het zelfde probleem. Ik heb meerdere dingen gedaan. In apache2.conf zitten spelen met modules enz. Wat ik allemaal via google had gevonden.

Ik weet helaas niet precies na wat mijn probleem opgelost is. Want ik had ook een probleem met mysql. En mijn browser had een restart nodig :X (kreeg timeouts op t.net en got :X)

Na het lezen van wat threads via google heb ik de volgende dingen gedaan:
code:
1
apt-get install apache2-mpm-prefork
apache2-mpm-prefork - Traditional model for Apache2
code:
1
apt-get install libapache2-mod-php4
(had ik al, denk ik)

Ik heb ook het volgende toegevoegd aan apache2.conf:
code:
1
Action application/x-httpd-php /php4

Ook heb ik
code:
1
a2enmod actions
gedaan (daarna 'apache2ctl force-reload' ofzo)

En 't doet 't :7

Nu kan ik misschien de voordelen van apache2 niet helemaal benutten, maar ik kan nu tenminste wat rustiger gaan zoeken en proberen :)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

* Gondor gaat slapen :9

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De voordelen van Apache2 als in die verschillende mpm modules die je zou kunnen kiezen? Zet dat maar uit je hoofd met PHP, PHP kan alleen goed overweg met de worker module vanwege het niet threadsafe zijn van alle meegecompileerde modules.

• Ankh
ahh okay , maar wat doet die a2enmod?

hopelijk komt er nog een fix hiervoor.. tis wel balen namelijk :(

• _JGC_
  • Nu online
Op zich werkt het wel, maar het gedrag van PHP met die nieuwe leuke apache mpm's is onvoorspelbaar. PHP is op zich gewoon threadsafe, maar je moet zeker weten dat:
- gd
- freetype
- mysql
- postgresql
- ldap
- mcrypt
- mhash
- etc etc
al die modules ook threadsafe zijn. Zodra eentje van allen die jij in je PHP hebt zitten dat niet is, breekt dat gewoon, hetzij met een segmentation fault van je apache child, hetzij met dingen die gewoon fout gaan.

• usr-local-dick
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:22:
De voordelen van Apache2 als in die verschillende mpm modules die je zou kunnen kiezen? Zet dat maar uit je hoofd met PHP, PHP kan alleen goed overweg met de worker module vanwege het niet threadsafe zijn van alle meegecompileerde modules.
Je moet juist de PREFORK mpm hebben voor PHP:

prefork = Traditional model for Apache2
worker = High speed threaded model for Apache2

• _JGC_
  • Nu online
usr-local-dick schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:33:
[...]

Je moet juist de PREFORK mpm hebben voor PHP:

prefork = Traditional model for Apache2
worker = High speed threaded model for Apache2
Heh, idd, prefork :X

Was ff in de war met wat andere ellende die worker had (mod_jk geloof ik met zn workers.properties gedoe :X)
Maar iig is het duidelijk voor de TS waarom PHP bij sommige MPMs enorm ranzig doet.

• Ankh
true hehe :) alleen jammer dat het niet wilt werken :( kan er ook niets op google over vinden.. maar het woordje download is kut :p

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43
Currently, a2enmod and a2dismod are available for enabling and
disabling modules utilizing the above configuration system.

a2ensite and a2dissite have been added, which do essentially the
same thing as the above tools, but for sites rather than modules.
In "/etc/apache2/README" onderaan.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Ankh
en wat heb ik daaraan (snap niet echt wat dat a2enmod)

okay ik heb test gedaan: www.mystery-land.net heb ik een test document gemaakt (index.php):

PHP:
1
2
3
<?
echo "test";
?>

en hij geeft nu gewoon als je naar bovenstaande url gaat: test weer...

me documentindex = index.php alleen.. alleen bij me subdomeinen werkt het nog niet echt... ff verder onderzoeken

arg het ligt gewoon aan mozilla.. ff de cache leeg halen maar.. want internet explorer doet het wel gewoon...

yupz me cache nu geheel leeg en het werkt.. perfect.. alle subdomeinen werken nu. wat het nou was.. geen idee.. gewoon vaag..

[ Voor 30% gewijzigd door Ankh op 05-12-2004 12:39 ]

• Ankh
na een beetje knutselen met debian / php4 en apache2 werkt me server nu naar behoren :D
ben zeer tevreden over debian moet ik zeggen. je bent meer zelf aan het regelen maar dat vind ik juist kewl.. :)

als ik ooit nog eens 's nachts tijd heb gooi ik op mijn telecity server ook debian (draait een stom fedora core 3 op :X )

Pagina: 1