[HTML] iframe en charset

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Wanneer ik in een html pagina een charset definieer (windows-1250 voor poolse tekst) wordt alles daarbinnen goed weergegeven...totdat ik een iframe (met designmode on) plaats met een src naar een html pagina waar OOK een charset windows1250 wordt gebruikt, alleen wordt de tekst daarin niet hetzelfde weergegeven als in de hoofdpagina...

wanneer ik in IE met de rechtermuisknop klik en voor ENCODING kies, zie ik ook niet niet de juiste encoding geselecteerd.

Hoe kan ik dit oplossen? (Ik wil dus ook in het iframe poolse tekst kunnen weergeven)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 02-12-2004 11:21 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zorg ervoor dat je vanaf de server de juiste charset in de headers meestuurt :)

En het beste kun je als charset UTF-8 gebruiken aangezien daar alle tekens in staan.

• Vinzzz243
nogal een kick :) maar ik krijg het niet voor elkaar dat IE de charset van het iframe af laat hangen van de parent. Zelfs als ik utf-8 in de iframe pagina zet, blijft t toch vreemd doen.

Is dit een bekende bug?

Verwijderd

1250? Moet dat niet windows-1252 zijn? Buiten het feit natuurlijk dat het evil is om zoiets te gebruiken. Stel gewoon de charset parameter in.

En nee, als het goed is erft het IFRAME niet de charset van z'n parent pagina. Het is immers gewoon een andere pagina die best een andere 'content-type' header kan hebben. (Je zou ook niet willen dat je IFRAME het MIME type erft ofzo :S.)

• Vinzzz243
OK duidelijk, maar ik krijg het niet voor elkaar om het iframe utf-8 te laten gebruiken. Wanneer ik de pagina (met het iframe erin) open in IE, en kijk wat voor charset IE gebruikt (rechtermuisknop - encoding) dan staat dit niet op utf-8... thats the problem...

Verwijderd

Kun je ergens een testcase daarvoor maken?

• Vinzzz243
ok dit is vaag. Wanneer ik dezelfde files op vinzzz.nl zet, werkt t schijnbaar goed.
Als ik ze bij de klant zet, niet.

Kijk in IE: http://www.masterfix.com/test/got3.htm er staat poolse tekst in. Als ik in de hoofdpagina rechtsklik -> encoding doe, dan neemt ie utf-8. Doe ik dit in het iframe pakt ie west europa.

(in temp3.asp staat ook nog <% response.charset="utf-8"%> )

[ Voor 10% gewijzigd door Vinzzz243 op 01-04-2005 15:26 ]

• André

André

Analytics dude

Hmm, ik heb even gekeken en het rare is dat FF er keurig UTF-8 van maakt in beide pagina's maar dat IE in de iframe weigert.

De headers zijn ook goed: text/html; charset=UTF-8

En als je die designMode nou eens niet aan zet, werkt het dan wel?

• Vinzzz243
inderdaad, daar ligt de fout, but why ? :)

www.masterfix.com/test/got4.htm is zonder designmode

• André

André

Analytics dude

Als je hem dan pas onload in de designmode zet?

Verwijderd

Ik krijg 'Charset' terug ipv 'charset', wellicht dat dat IE in de war brengt? Alhoewel je zegt dat het het werkt dus nevermind.

• Vinzzz243
inderdaad www.masterfix.com/test/got7.htm daarin doe ik window.onload en dan werkt t, THX

• André

André

Analytics dude

Graag gedaan :)

Ik vermoedt dat een iframe in designMode in IE niet goed met zijn charset omgaat, en dat als je designMode pas na de onload toepast het wel goed gaat. Bugje dus.

[ Voor 85% gewijzigd door André op 01-04-2005 16:04 ]

Pagina: 1