Toon posts:

[XP-2000] Windows map hernoemen naar Winnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Wij zijn hier in school bezig met nieuwe pc installaties, hierbij willen we Windows XP gebruiken, maar deze moet in de map "winnt" komen, ivm. met settings van een programma waarmee docenten de hele klas mee kunnen beheren, en dit programma kijkt naar de map c:\winnt\.
Xp installatie maakt gewoon c:\windows\ aan. Wie weet hoe ik die kan wijzigen in "winnt"?
Op internet al rond gezocht maar vind niets gelijkswaardig, vandaar dat ik vraag of hier iemand het weet. :)

Bart

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 10:18
Ik dacht dat je de installatiemap kon aangeven bij de installatie? Na het installeren lijkt me dit onmogelijk, maar misschien met een progje alleen dat weet ik niet.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36

nitpicker

uNF

Bij een nieuwe installatie kan je kiezen waar en in welke map je Windows wilt installeren... hoe het achteraf hernoemd kan worden weet ik niet.

[dubbelpost]

Kan je in dat andere programma een instelling niet wijzigen? Zodat hij naar C:\windows\ kijkt ipv Winnt?

[ Voor 32% gewijzigd door nitpicker op 02-12-2004 10:37 ]

Verwijderd

De map waarin windows geinstalleerd is kan achteraf niet meer hernoemd worden in verband met programma's die door windows gebruikt worden en deze willen dan niet meer werken. Zo ver ik weet kan deze niet handmatig veranderd worden.

Verwijderd

je kunt wel bij system properties -> advanced -> enviroment variables de windows dir veranderen, ik heb het zelf nooit geprobeerd dus ik zou niet weten hoe/of het werkt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:39:
De map waarin windows geinstalleerd is kan achteraf niet meer hernoemd worden in verband met programma's die door windows gebruikt worden en deze willen dan niet meer werken. Zo ver ik weet kan deze niet handmatig veranderd worden.
Indien apps goed geprogrammeerd zijn gebruiken ze niet hard het pad, maar de systeemvariabele die hierboven ook werd genoemd.

De vraag is of windows zijn eigen variabelen ook wel goed gebruikt, ik denk dat vooral veel registry veranderingen nodig zullen zijn.

Waarom probeer je niet trial-and-error?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Als je eens probeerd om met de windows installatie via een Unattended installation draait met daarin TargetPath = * (* = de directory die je wilt hebben)

meer informatie is te vinden op microsoft en dan de ref.chm doorlezen
Pagina: 1