Toon posts:

Website centreren (frames en tabellen)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gebouwd met dreamweaver, 1 mainframe, 1 left frame, 1 right frame, 1 upframe en 1 downframe.

De site is gemaakt voor de resolutie van 1024*768, nu is mijn vraag, hoe moet ik het hieronder aanpassen zodat je alléén bij een hogere resolutie dan hierboven, de linker en rechterframe ziet.

Dus kort samengevat, bij 1024-768 wil ik de linker en rechterframe niet zien, en bij een eventuele hogere resolutie wil ik dat die linker en rechterframes wel zichtbaar zijn als opvulling.....

Wie oh wie kan mij hiermee helpen :*)

<frameset rows="13,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*">
<frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="frame_up.html" >
<frameset rows="*,13" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*">
<frameset cols="10%,*" framespacing="1" frameborder="NO" border="1" bordercolor="#FFFFFF">
<frame src="frame_left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset cols="790,10%" framespacing="1" frameborder="NO" border="1" bordercolor="#FFFFFF">
<frame name="mainFrame" src="frame_main.html">
<frame src="frame_right.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
</frameset>
<frame name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize src="frame_down.html">
</frameset>
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
</noframes>

Verwijderd

de 2 tabellen alleen * geven ?
En in het midden harde cijfers ?

Zie bijv:

Verwijderd

Topicstarter
thanx bedankt voor zo'n goed en strak antwoord... weet jij of iemand anders ook of het mogelijk is als je een website klaar hebt in dreamweaver, om hiervan een css stylesheet te exporteren...

Ik zie 1 optie bij "File-->export-->css styles" maar deze optie is grijs (kan er niet op klikken).

Want het zou echt heel klote zijn als ik eerst alle opmaak eruit moet gooien, en dan een css stylesheet te maken

... :'(

Verwijderd

Waarom frames? Waarom niet gewoon alles met elkaar in tabellen knallen...
1 grote tabel eromheen hangen op 100% en daarin de tabellen centreren... zie www.mania.nl voor wat ik bedoel, staat dan ALTIJD in het midden

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Je kan de schermresolutie opvragen en met deze getallen de frames resizen (links en rechts naar 0, rest naar volledige breedte. Hoe je de frames kan resizen laat ik in het midden.

Beetje laat met m'n antwoord....

[ Voor 13% gewijzigd door PaulZ op 02-12-2004 10:02 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Tabellen zijn er niet om websites te centreren. :)

Frames is ook niet echt geweldig maar zou al mijn voorkeur boven tabellen hebben. Met ordinaire div's kom je ook een heel eind, daar zijn al heel wat work-arounds voor verzonnen.

Genoeg over te vinden. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:00:
Waarom frames? Waarom niet gewoon alles met elkaar in tabellen knallen...
1 grote tabel eromheen hangen op 100% en daarin de tabellen centreren... zie www.mania.nl voor wat ik bedoel, staat dan ALTIJD in het midden
omdat je met frames, links en rechts een kleurtje kan geven.

En als ik met tabellen werk dan vult het niet de hele browser, tenminste dat lukt mij nooit. Dan is er altijd 2 pixels ruimte over die ik niet vul met kleur snap ie

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Dat laatste is ook weg te werken met html Margin commando's, zoals leftmargin="0" en topmargin="0"

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Met tabellen kun je links en rechts ook een kleurtje geven als je wilt. Geen probleem.
Maar nogmaals: tabellen zijn niet gemaakt voor het bepalen van je lay-out.
En met tabellen kun je echt wel je hele browservenster vullen.

Kortom, je hebt nog heel wat te onderzoeken op HTML gebied en de diversiteit aan mogelijkheden. * Willem geeft G-Pits een linkje: http://www.google.com/search?hl=en&q=cursus+html

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.