Overstappen van KPN -> BBNET

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik ga binnenkort van Zonnet Lite KPN naar Wannadoo BBNET, nu heb ik overal al gelezen wat de juiste handels wijze is en het komt er op neer dat ik zo'n 6 weken zonder internet zit. daarom even resume, en even kijken of ik nu een goed beeld heb..

ik heb ruim voor het opzeg termijn (2jan2005) van zonnet (2 weken) mijn abbo opgezegt, nog niks van gehoord ? moet ik hier zelf nog achteraan bellen of gaat dit goed ?

2 jan gaat dan de plug er bij mij uit ? nu bel ik voor die periode met Kpn en vraag of ze m'n lijn vrij willen maken, dit duurt zo'n 6 weken ? helpt er iets om dit te versnellen ?

Als de lijn dan vrij is bel ik wannadoo en vraag of ze me aan willen sluiten... dit duurt dan weer X weken ?

Al met al kost het me dus 2 maanden downtime

Als alles dan up is. En ik wil ook de telefoonlijn niet meer gebruiken. want ik doe geen zaken meer met de kpn omdat ik bij bbnet zit en ik toch binnenkort met de doormij van wannadoo gekregen livebox kan bellen. ik zeg dus de kpn op en betaal alleen voor de lijn die er ligt ?

mijn vraag is er hier iets aan te versnellen, of kan ik het dubbel laten lopen ?? wat is er in iig nodig van mijn kant om dit zo snel mogelijk te laten verlopen ? ik heb al veeel topics hier over gelezen maar de handelswijze veranderd ook nog al eens.

I reject your reality and substitute my own!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom belanden dit soort vragen altijd hier op het forum? Waarom leg je deze vragen niet bij je nieuwe ISP voor die kunnen jou als hun nieuwe klant prima helpen met dit soort vragen.

Willen/kunnen/doen ze dat niet is het toch niet echt eerste rang zitten voor een dubbeltje misschien .......

Maar goed.

Zorg voor bevestiging van je oude ISP dat de opzegging wordt doorgevoerd. DSL signaal is door KPN tussen 0 en 8 dagen van je lijn gehaald mits zonnet het natuurlijk optijd doorgeeft! Administratief zet KPN jou telefoonlijn ook weer 'dsl-vrij'.

Wanadoo kan bij BBned de DSL lijn aanvragen en kan geporteerd worden naar jou aansluiting. BBne[b] heeft ongeveer 5 a 10 werkdagen nodig momenteel gemiddeld. Echter kan de vertraging vooral oplopen als het bij ISP's even stil blijft liggen en niet direct en adequaat wordt behandeld.

Maar regel die bevestiging van je opzegging! Zondar dat kunnen ze gewoon zeggen: "sorry, die hebben wij niet ontvangen, nu bent u telaat en kunt u over 11 maande weer opzeggen".

Overigens is het tegenwoordig ook mogelijk om zonder de 4 tot 6 weken offline over te stappen van ISP/dsl-netwerk. Echter wordt dit nog weinig aangeboden/gebruikt omdat het toch meer (hand)werk is voor een ISP. Zeker voor de goedkope ISP's past dit vaak niet in het productplaatje.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 02-12-2004 09:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Zorg dat je nieuwe provider een Telco-Telco migratie ondersteund.

Ik zelf ben van BBNED (DEMON :r ) naar Tiscali (Speedlinq) gegaan in 7 minuten.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:50:

Kan je vertellen hoe dat geregeld is? Gewoon via speedlinq aanmelden en regelen zij de rest? Moet Demon dan niet meewerken? Wat voor kosten had je bij de overstap?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:50:

Nice... wanneer had je dat gedaan.... ben wel benieuwd of ik niet voor niets een nieuw budget lijntje heb aangeschaft :X

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

TdV schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:57:
[...]

Kan je vertellen hoe dat geregeld is? Gewoon via speedlinq aanmelden en regelen zij de rest? Moet Demon dan niet meewerken? Wat voor kosten had je bij de overstap?
Ik had bij speedlinq geinformeerd naar een snellere manier van migreren. Ik wilde absoluut niet lang zonder internet zitten. Toen kwamen zij met een Telco-Telco migratie aan.
Ik moest me gewoon aanmelden op de site en ik kreeg daarna een Telco-Telco formulier, waarin ik wat informatie van de oude lijn moest geven.

-Wanneer ie afgebroken zou worden (ik moest de datum 5 dagen voor deze deadline invullen)
-Wat voor snelheid ik had
-Klantnummer bij mijn oude isp.

Ik kreeg ongeveer 2 weken voor de migratie een brief dat ik 4 november gebruik kon maken van mijn nieuwe speedlinq/tiscali lijn. (ik had de 11e opgegeven aan BBNED als afbreekdag)
Ik zat nogal aardig in de rats, want ik had 5november een LAN-party.

Op 4november ging om 9.37uur de line sync knipperen en ik had geeneens tijd om mijn usb modempje uit te pakken en aan te sluiten want ik had alweer link.
Ik kreeg ook gelijk netjes de activeer pagina van speedlinq.

Klaar was klara! Alleen het eerste weekend had ik lichte perfomance problemen, sindsdien niets dan lof over speedlinq/tiscali. (ik betaal voor 1024/512 en hij traint op ietsje daarboven)

PS Geen overstapkosten

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Alles wat je wil weten over telco-telco migraties: http://www.opta.nl/downlo...tel_tiscali_bbned_kpn.pdf

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
dus ik kan bij wannadoo om een telco-telco oplossing vragen ?

I reject your reality and substitute my own!

• TdV
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:19:
[...]

Ik had bij speedlinq geinformeerd naar een snellere manier van migreren. Ik wilde absoluut niet lang zonder internet zitten. Toen kwamen zij met een Telco-Telco migratie aan.
Ik moest me gewoon aanmelden op de site en ik kreeg daarna een Telco-Telco formulier, waarin ik wat informatie van de oude lijn moest geven.

-Wanneer ie afgebroken zou worden (ik moest de datum 5 dagen voor deze deadline invullen)
-Wat voor snelheid ik had
-Klantnummer bij mijn oude isp.

Ik kreeg ongeveer 2 weken voor de migratie een brief dat ik 4 november gebruik kon maken van mijn nieuwe speedlinq/tiscali lijn. (ik had de 11e opgegeven aan BBNED als afbreekdag)
Ik zat nogal aardig in de rats, want ik had 5november een LAN-party.

Op 4november ging om 9.37uur de line sync knipperen en ik had geeneens tijd om mijn usb modempje uit te pakken en aan te sluiten want ik had alweer link.
Ik kreeg ook gelijk netjes de activeer pagina van speedlinq.

Klaar was klara! Alleen het eerste weekend had ik lichte perfomance problemen, sindsdien niets dan lof over speedlinq/tiscali. (ik betaal voor 1024/512 en hij traint op ietsje daarboven)

PS Geen overstapkosten
Ik snap het nog niet helemaal. Klopt het volgende?
Je hebt demon zelf opgezegd en van demon gehoord wanneer het adsl signaal door bbned word verwijderd en deze datum aan speedlinq doorgegeven? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bbned kan sinds eind november ook telco to telco migraties, gewoon daarom vragen bij wanadoo. Dit moet wanadoo kunnen namelijk. :)

Verwijderd

TdV schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:04:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal. Klopt het volgende?
Je hebt demon zelf opgezegd en van demon gehoord wanneer het adsl signaal door bbned word verwijderd en deze datum aan speedlinq doorgegeven? :?
Ik heb bij demon zelf opgezegd. 11november was precies een maand om mijn opzegtermijn te overbruggen..
Deze datum geef je door op je telco-telco formulier van speedlinq (5 dagen van 11november aftrekken.. dus ik had 6november op mijn papiertje staan)

En bij mij werd het 4november al geregeld.....ik weet niet waarom dit vervroegd is, maar dat zullen de beide providers wel overeengekomen zijn.
Pagina: 1