Toon posts:

[SPEEDLINQ] verbinding valt weg..

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds november 2003 ADSL van SPEEDLINQ...
Hier had ik een verbinding op 1024/512...
Met een speedtouch 330 usb modem..
Werkt allemaal hartstikke snel en prettig..geen problems..

Maar in oktober 2004 ben ik overgegaan naar een sneller pakket: 2048/1024
Hier begon het gedonder..
Om de 5 minuten staat er (in windows xp) dat 1 van de netwerkkabels niet goed is aangesloten..
De verbinding valt dan weg..na 15 seconden ongeveer is hij weer up maar ben wel alles kwijt..
Downloads, msn enz..
Super irritant..

Heb al gezocht op dit forum naar SPEEDLINQ en WEGVALLEN INTERNETVERBINDING maar kon geen oplossing vinden..

Nu zou ik willen vragen wie er ervaring mee heeft wegvallen van internet of speedlinq ?!

Besturingsysteem: Windows XP home SP2
Modem: USB alcatel speedtouch 330

Helpdesk bellen heeft geen zin want zij hebben hier geen antwoord op en alleen al bij het wachten kost het 14euro (10 minuten ofzo)

De helpdesk heeft de e-mail afgesloten dus kan ze niet GOED bereiken...

Greets....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 09:14 ]

Verwijderd

Je kan ze dus wel bereiken, maar je wilt er geen geld aan uitgeven :-)

Maar heb je die 330 al vervangen door iets anders? Zolang dat niet getest is, weet je nooit zeker waar het aan ligt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zoek gewoon op dit forum even naar wegvallende ADSL verbindingen sowieso.

Waarschijnlijk is je lijn instabiel geworden door de hogere lijnsnelheid. Je modem staat (omdat het een USB modem is) natuurlijk bij de computer. Tussen je ISRA (waar je telefoonlijn het pand binnenkomt/eerste aansluit mogelijkheid) zit vast meters van dat platte telefonie snoer?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:31:
Je kan ze dus wel bereiken, maar je wilt er geen geld aan uitgeven :-)

Maar heb je die 330 al vervangen door iets anders? Zolang dat niet getest is, weet je nooit zeker waar het aan ligt.
Ik heb een andere speedtouch 330 modem er tussen gezet van een collega..een nieuwere versie..

zelfde problem

verder nog niks anders tussen gezet

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:36:

Waarschijnlijk is je lijn instabiel geworden door de hogere lijnsnelheid. Je modem staat (omdat het een USB modem is) natuurlijk bij de computer. Tussen je ISRA (waar je telefoonlijn het pand binnenkomt/eerste aansluit mogelijkheid) zit vast meters van dat platte telefonie snoer?
Hmm dat zou het kunnen zijn, ga het proberen...bedankt!

Verwijderd

Komt het niet door het feit dat je een USB-modem hebt?

Ik lees her en der dat voor hogere snelheden een Ethernetverbinding of WiFi word voorgeschreven.
Speedlinq levert nu nog wel tot de All-in 4096 USB-modem zie ik op de site.
Terwijl Compuserve bij jouw abo-vorm al Ethernet voorschrijft.
Ze hadden tot 1 december het Sagem Combomodem (USB &) Ethernet ook voor 2Mbit/1Mbit. Maar daar zijn ze mee gestopt. Ze bieden nu alleen nog een Zyxel MultiPC aan.

Ze hebben daar vast een goede reden voor gehad. ;)

Probeer eens een Ethernetmodem zou ik zeggen. Er eentje aan Speedlinq vragen voor je hogere abo zal wel lastig worden.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:36:

Denk dat het de hogere lijnsnelheid is geworden en de modem geen 1 MBIT up meer aan kan..

Heb modem bijna naast ISRA punt neer gezet en nog valt weg..

Greets

Verwijderd

Topicstarter
Volgende vraag :P

weet weet waar ik een GOEDE/GOEDKOPE

ADSL MODEM ROUTER kan kopen?? (online winkels mag ook)

Of wat is een goede adsl modem router?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:58:
Volgende vraag :P

weet weet waar ik een GOEDE/GOEDKOPE

ADSL MODEM ROUTER kan kopen?? (online winkels mag ook)

Of wat is een goede adsl modem router?
Probeer het eens bij Speedlinq :P Ze beweren in ieder geval dat ze er wat speciale software op installeren voor gebruik in combinatie met hun netwerk. Ga dan wel voor een Zyxel, die zijn gewoon goed.

Verder zou je ook eens bij de MediaMarkt kunnen kijken en eventueel op PC-dumpdagen en dergelijke.

EDIT:
Mag ik je even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif attent maken, is wat netter dan twee posts een minuut na elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 03-12-2004 11:02 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen!

Bedankt voor de hulp!

Groeten!

Edit zou ik voortaan doen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 11:07 ]

Pagina: 1