[laptop] past een nieuwe hd altijd?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb van laptops geen verstand, maar nu vroeg iemand mij om een nieuwe harddisk in zijn (ongeveer twee jaar oude) laptop (Toshiba) te bouwen. Is dat een standaard dat je gewoon een willekeurige computershop binnen kunt stappen en een "notebook-harddisk" koopt, die erin schroeft en het werkt? Of moet ik ergens rekening mee houden?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij een twee-jaar-oude laptop hoef je je inderdaad geen zorgen te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

die schijven zijn 2,5", normaal gesproken...

Je kan natuurlijk de schijf eruithalen (als er toch een nieuwe in moet) en die meenemen naar je lokale boer.

En van te voren even zoeken in google met het bios wat je hebt om te checken of ie een grotere disk aankan. Denk ik.

Vermoedelijk heeft CyBeR gelijk, maar ik durf het niet zo zeker te stellen.

ping 127.212.23.124

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Het is natuurlijk technisch mogelijk dat je er een meeneemt die niet compatible is of niet fysiek past, dat kan altijd. Maar de kans daarop is behoorlijk klein. En desnoods breng je 'm weer terug.. Daar wordt eigenlijk niet moeilijk over gedaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 09:27
In de specs van de laptop staat toch wat voor soort hdd er in past? Verder is 2.5 inch standaard inderdaad.

Verwijderd

Bij een beetje behoorlijke computerzaak kunnen ze dit voor je nakijken als je zelf bang bent om je laptop open te schroeven. Is zo gebeurd dus doen ze waarschijnlijk ter plekke (behalve als er een flinke rij staat wellicht), dus je hoeft niet bang te zijn je laptop een tijdje kwijt te zijn.
Pagina: 1