Toon posts:

Bandbreedte splitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een hardware-matige manier om een 10 Mbps lijn te splitten.
Dus neem nu dat server A 6 Mbps mag gebruiken en server B de overige 4. Ik heb het niet over load balancing, dus server A draait andere services als B.

Met welke hardware los ik zoiets op? Kan dat via een managed switch? Dat ik dat bvb per switch-poort kan instellen...

Bedankt

Verwijderd

Echt hardware matig bestaat niet. Het is altijd een doosje met een OS + software erin.

Veel "black box" oplossingen werken met een gestripte variant van een BSD of Linux versie.

Dat in ogenschouw genomen werkt de packet-shaper binnen Linux prima.
Aannemende dat je bv. een linux-box als firewall hebt draaien kun je daar de shaper op configureren die outbound traffic reguleert.

Terug naar een "hardware oplossing":
Er zijn volgens mij wel managed switches die dit kunnen maar die kosten gruwelijk veel geld.
Ook niet goedkoop maar wel errug goed zijn Packeteers (www.packeteer.com).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 03:01 ]

Verwijderd

Praktisch elk zichzelf respecterend 'netwerk-hardware' bedrijf heeft dergelijke apparaten.

Wat je wilt heet idd traffic shaping. Misschien handig om daar even op te zoeken bij google..

bv.

[google=cisco traffic shaping router]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx, dan weet ik tenminste al de naam.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens rond bij Packeteer. Die hebben zeker wat je zoekt. Wel een dikke buidel meenemen.....

Een linux doosje met cbq is een stukgoedkoper iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Coen Rosdorff op 02-12-2004 03:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit kunnen dienen? In de data-sheet staat er iets van IEEE 802.3x flow control bij Traffic Control.

Als ik die IEEE standaard opzoek heeft het ook iets met traffic shaping te maken...

Verwijderd

Move PNS > NT

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 03:37:
Zou dit kunnen dienen? In de data-sheet staat er iets van IEEE 802.3x flow control bij Traffic Control.

Als ik die IEEE standaard opzoek heeft het ook iets met traffic shaping te maken...
xie een pingu in je icon staan. kan je dan niet beter een linux2 based iets opzetten waarmee je t software matig instelt?

This is the Way.

Verwijderd

Topicstarter
HIValicious schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:24:
[...]

xie een pingu in je icon staan. kan je dan niet beter een linux2 based iets opzetten waarmee je t software matig instelt?
Nee, ik wens dat te doen op switch niveau. Bestaan er echt geen betaalbare oplossingen? Vreemd zeg...

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Mijn Linksys WRT54G kan een soort van wat jij wil:

Port-based QoS: You may control your bandwidth according to which physical LAN port your device is plugged into. You may assign High or Low priority to devices connected on LAN ports 1 through 4.

Maarja, dat is niet precies wat je zoekt... sowieso de duurdere bedrijfsswitches (managed) kan je alles instellen wat je wilt, maar dan zit je in een prijsklasse waar je niet gelukkig van wordt denk ik.

Verwijderd

Of je kijkt op www.draytek.nl de luxere router kunnen standart wat jij wil

Verwijderd

Wat dacht je van deze? Kun je naar hartelust traffic shapen op ip.
undefined

Verwijderd

Of gewoon een bak met wat netwerkkaartjes neerzetten en vervolgens de verbinding softwarematig afknijpen. Deed ik vroeger ook altijd om de volle bandbreedte naar me toe te trekken >:)
Pagina: 1