Partities?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Rogerrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn laptop. In Windows XP heb ik namelijk een "Verwisselbare schijf (E:)" staan, dit is volgens mij een lege partitie. Ik kan deze partitie alleen niet openen. Ik kan mij nog herrinneren dat ik bij de installatie van Windows XP een partitie geformatteerd had, en vanaf toen kon ik er niets meer mee doen. Nu vraag ik mij af hoe ik de ruimte van die lege/onbekende partitie weer toe kan voegen aan mijn standaard schijf C:. Ik hoop dat hier een makkelijk programma voor is. Ik snap namelijk helemaal niets van die programma's in DOS. Weet namelijk niets van partities. Alvast bedankt voor de hulp.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

man, das je cardreader ofzo :P (verwisselbaar, dus géén vaste schijf)

die kan je dus niet bij je C: toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 02-12-2004 00:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:02
Kan me niet voorstellen dat je nog nooit van Partition Magic hebt gehoord.

En verder: zie voorganger.

[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 02-12-2004 00:52 ]

• Rogerrr
Maar volgens mij zit er echt nog ergens een partitie op mijn computer die ik niet kan zien (dan zal het die verwisselbare schijf wel niet zijn). Is er een manier om die op te sporen en aan mijn huidige (wel bruikbare) schijf/partitie toe te voegen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

waarom denk je dat dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

rechtermuis op DEZE COMPUTER
kiezen voor BEHEREN
dan ga je naar DISK MANAGEMENT (in engels)

als die lege ruimte daar bij je HD staat kan je er wat mee doen (partition magic bv)
anders is het inderdaad je cardreader/digitale camera ofzow...

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer.

Ga daar eerst maar eens kijken wat windows zegt, totale omvang vaste schijf, vrije ruimte, aanwezige partitie's etc. Daar moet je wel je antwoord kunnen vinden en kun je eventuele lege ruimte gelijk indelen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 01:03 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Let er wel op met die eventuele verborgen partities.
Vaak wordt er door de grotere fabrikanten een aparte partitie aangemaakt met hierop een recovery image van je Windows installatie. Tenminste, als je niet een originele Windows CD-ROM hebt gekregen bij je notebook, maar een recoverydisk. Als je dus niet beschikt over een driver CD etc, en geen andere Windows XP installatieschijf hebt, die partitie niet klakkeloos maar verwijderen...

• Rogerrr
Er was inderdaad een heleboel ruimte nog niet toegewezen. Via computerbeheer kan je ook partities aanmaken, dus ik heb van die niet toegewezen ruimte en aparte partitie aangemaakt. Bedankt voor de hulp.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rogerrr,

Dit is toch echt iets waarvan we verwachten dat je hie zelf uit kan komen door wat creatief te zijn, wat te proberen en dergelijke - oftewel, het behoort tot iets waarvan ik verwacht dat je het kan als tweaker :)

Ik ga dit topic sluiten - zou je in de toekomst als je een topic opent ten minste de volgende punten willen meenemen:

- Een goede topic titel die je probleem kort omschrijft - ook zien we graag het OS in je topic titel (zie de Windows Operating Systems Policy)
- Een overzicht van wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen
- Een uitleg van je probleem die voor iedereen te volgen is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.