Toon posts:

Computer laat de router crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben de "netwerkbeheerder" op ons studentenkot en heb een probleem waar ik niet uitgeraak:

Vorig jaar werd iemand aangesloten op ons netwerk (14 pc's) met een zelfgemaakte ethernetkabel waarvan de draadjes helemaal verkeerd zaten. Tot vorige week kon hij hierdoor surfen op het Internet ("'t was een zeer trage connectie" :+ ), maar toen kochten we een nieuwe modem en router en lukte dat niet meer.

Vandaag word ik opgebeld, sluit hem aan met een goede kabel, en krijg onmiddellijk een normale (snelle) verbinding met het Internet. Maar: het lichtje op zijn netwerkkaart is rood (error), en volgens hem is dat altijd al zo geweest op ons netwerk. Spijtig genoeg is dat niet het enige probleem: vijf minuten later crasht de router, en blijft dat doen telkens we zijn computer proberen aansluiten op het netwerk.

Bijkomende info:

- Als ik een oude modem aansluit op zijn netwerkkaart wordt het lichtje wel groen
- Volgens Windows is zijn netwerkkaart perfect geïnstalleerd
- Twee laptops aangesloten op zijn aansluitpunt werken perfect (geven groen licht en verbinding)

- Router: D-link DI-604
- Zijn netwerkkaart: geïntegreerd met het moederbord

Het probleem ligt duidelijk ergens in zijn computer, maar wat zou het kunnen zijn?

Ronald

Bijkomende vraagjes:

1) Kan een jaarlange "slechte" verbinding een netwerkkaart beschadigen?

2) Een computer die de router laat crashen... Hoe gaat dat exact in z'n werk? (conflicterende bevelen of zo?)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is exact de "fout" bij dat rooie licht? Staat vast wel in je boekje ofzo.. Misschien is het dat beide einden van de kabel proberen te autonegotiaten en dat dat fout gaat. Probeer eens bij de instellingen van de netwerkkaart die eens vast op 100Base-T Half Duplex te zetten ipv automatisch.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Probeer eens met een andere netwerkkaart in zijn PC. In een studentenhuis met 14 PC's heeft vast wel iemand een kaartje over. Wanneer hij met de andere kaart wel goed werkt, is het een kwestie van een andere netwerkkaart aanschaffen. (kosten 5 euro als je een beetje zoekt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van de netwerkkaart vastgezet op 100Base-T Half Duplex (ipv automatisch); het lichtje is nog altijd rood maar de router crasht niet meer. Bedankt Osiris!

Ronald

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Sommige kaarten ( ook 3Com) heeft een rode status led achterop ipv oranje of groen.

Dus zegt niet alles die kleur.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34

NoTimeRemains

I know

zou het nicje neit gewoon kapot zijn ... (mss door die slecht kabel?)

* NoTimeRemains beter lezen :X @ jkwarrior

[ Voor 25% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-12-2004 14:33 ]

This is the Way.

Pagina: 1