Wat ik knap vind, is dat jij voor 15000,-- een server mag bouwen en dan hier advies gaat vragen over wat jij niet allemaal moet kopen om maar die 15000,-- te kunnen uitgeven....
Ik bedoel bij veel bedrijven wordt er met een leverancier (Compaq ofzo) overlegd wat je wilt, die komen met een voorstel en dat neem je aan, als de prijs het toelaat, bij jou is het net andersom

Jij krijgt geld en mag ook nog eens zelf gaan knutselen, ik vraag me wel af hoe jij bij eventuele uitval snel een nieuwe sevrer geknutseld hebt, ik bedoel je gaat toch niet je harddisk je opsturen naar het postorder bedrijfje, waarna je binnen 1 maand wel een nieuwe hebt thuisgestuurd
Dus, zoals meerdere hier al vermeld hebben, gaat gewoon een Compaq Proliant halen, goedkope uitvoering, met allesdrop en draan, wel 256 intern, max PIII450 en gewoon hardwarematige raid met drie schijfjes van 9,1 GB ofzoow. En wat zeer belangrijk is, goede (4 uurs) service. Dan weet ik zeker, dat er je ook nog wel 2 of 3 compaq EN bij kan kopen van dat geld (ook PIII450 tegenwoordig d8 ik).
Sux6 ermee
Ik zie het al helemaal voor me:
Voor 15000,-- aan onderdelen besteld bij postorder bedrijf

en dan alles uitstallen op je bureautje en dan langzaam alles in elkaar bouwen, zou best tof zijn