[XP] ntldr missing, na gebruik partition magic*

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:16
Nadat ik vandaag bezig was met partition magic kreeg ik tijdens het booten een error. Dit is ntldr is missing. Ik heb dan ook ff geboot in Win Xp Pro met mijn xp cd. Vervolgens fix/mbr en fixboot getypt en dit hielp niet. Daarna heb ik ntldr en ntdetect.com naar c gekopieerd maar dit hielp ook al niet. Ik heb een sempron 2500, 2x 512mb twinmos, ibm 40 gig 7200 2mb cache, epox mobo en win xp pro met sp2 NL. Ik weet dus echt niet wat ik verder kan doen. Ook heb ik mijn boot sequence verandert in bios maar dit hielp ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is je bootpartitie nog wel active na je Partition Magic tovertruuk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

hier, pak aan. VOlgens mij moet dit niet zo moeilijk wezen.
http://www.google.nl/sear...dr&btnG=Google+zoeken&lr=
eerst zelf even zoeken.

Verwijderd

Misschien handig om te vermelden wat je hebt gedaan met PM?

• Tony_Montana
ik had dus 5 verschillende schijven 3 ntfs en 2 fat32. Ik heb dus die 2 fat 32 in 1 gedaan. En 2 ntfs bij elkaar om mijn c schijf groter te maken. iK heb al overal gezocht maar niks helpt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tony_Montana schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:56:
iK heb al overal gezocht maar niks helpt.
Kun je ook nog wat minder vaag zijn en vertellen hoe de oorspronkelijke verdeling eruit zag?

Dat kan helpen om te achterhalen waar wat heen is gegaan.

De bovenstaande standaardkreet "gezocht, niks gevonden" iets te vaak gehoord hebbende ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tony_Montana
Heb net bootcfg/ rebuild geprobeerd maar dit hielp zelfs niet. Ik heb echt van alles geprobeerd. Fixboot en fix mbr hielpen ook niet.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 15:49

Super Snackman

Snekgek

Heb je mogelijk meerdere harde schijven in je computer zitten?
Zorg er voor dat je op de schijf die volgens de BIOS als eerste gebruikt wordt om te booten die bestanden staan.

Ook boot.ini en bootfont.bin zijn nuttige bestanden. Verder kan je met een utility als fdisk (te vinden op een win98 bootdisk, www.bootdisk.com) de partitie weer actief maken.

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Niet stiekum een niet-bootable floppy in je diskdrive zitten?
Die willen ook nog wel eens een dergelijke melding veroorzaken.

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 11:42
ntldr error duidt er meestal op dat er geen opstartbestanden zijn gevonden op de boot partitie..

misschien is idd de partitie niet actief.. kun je ff controleren en evt. veranderen met fdisk.

• Tony_Montana
Na veel geouwehoer kom ik nu iets verder. Krijg nu de error hal.dll ofzo. Zal wel dus iets met m´n boot.ini zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat je topic titel wat beter te volgen is :)
Verder - als je een foutmelding geeft, geef dan altijd de volledige foutmelding aub :)

• Tony_Montana
M'n pc start nu weer op in Windows. Alleen krijg ik tijdens het booten xmnt2002.exe is missing. Dit is volgens mij een partition magic file. Ik weet alleen niet waar ik dit kan vinden. Of kan ik het beste PM opnieuw installeren?
Pagina: 1