[TFT DVI] Sony monitor/Geforce 6800 werkt niet goed met DVI

Pagina: 1
Acties:

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb vandaag mijn nieuwe Sony SDM-HS94 opgehaald *kwijl*. Nou is er uiteraard iets mis...

Ik sloot hem eerst aan op de anologe aansluiting, werkt perfect. Toen probeerde ik de DVI aansluiting, dat ging gelijk fout. Al bij het bios scherm was de zwarte achtergrond groen (beetje streperig/stippelig, matrix groen). Dat ging door tot het windows XP inlog scherm. Bij het inlogscherm en na het inloggen is het beeld uit proportie (en buiten beeld) en zitten er allemaal paarse strepen doorheen. Ook zijn er allerlei groene spikkels op plekken waar donkere kleuren zitten. Het beeld is wel herkenbaar maar zwaar aangetast en langwerpig dus.

Er is dus duidelijk iets mis. Ik heb een AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256 MB. Hij staat op 1280*1024 bij 60 Hz (de native resolution van de monitor). Zoals gezegd werkt anoloog perfect. Ik heb niks kunnen vinden om in te stellen bij de instellingen van me Geforce (onder beelscherm eigenschappen). Ook het installeren van drivers had geen effect. Met google vond ik alleen maar prijsvergelijkingen en andersoortige problemen.

Ligt dit aan mijn videokaart of aan mijn monitor (of beide)? Misschien een nieuwe bios voor me gfx kaart? Iemand ervaring?

Verwijderd

Majin_IR_Baboon schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:41:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Sony SDM-HS94 opgehaald *kwijl*. Nou is er uiteraard iets mis...

Ik sloot hem eerst aan op de anologe aansluiting, werkt perfect. Toen probeerde ik de DVI aansluiting, dat ging gelijk fout. Al bij het bios scherm was de zwarte achtergrond groen (beetje streperig/stippelig, matrix groen). Dat ging door tot het windows XP inlog scherm. Bij het inlogscherm en na het inloggen is het beeld uit proportie (en buiten beeld) en zitten er allemaal paarse strepen doorheen. Ook zijn er allerlei groene spikkels op plekken waar donkere kleuren zitten. Het beeld is wel herkenbaar maar zwaar aangetast en langwerpig dus.

Er is dus duidelijk iets mis. Ik heb een AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256 MB. Hij staat op 1280*1024 bij 60 Hz (de native resolution van de monitor). Zoals gezegd werkt anoloog perfect. Ik heb niks kunnen vinden om in te stellen bij de instellingen van me Geforce (onder beelscherm eigenschappen). Ook het installeren van drivers had geen effect. Met google vond ik alleen maar prijsvergelijkingen en andersoortige problemen.

Ligt dit aan mijn videokaart of aan mijn monitor (of beide)? Misschien een nieuwe bios voor me gfx kaart? Iemand ervaring?
Heb je wel de goede DVI kabel gehaald. Er zijn namelijk 2 verschillende ... zeg maar de + variant en de - veriant. Dit kan je zien om op je ingang van je LCD te kijken en dan je rechts in de connecter een + of en - connectie...
(gebruik de search heel veel info over dit)

Verder kan het ook zijn dat je ff je lcd moet "caliberen" in het lcd menu.

Verwijderd

gatver,,,, dubbelpost... :O

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 23:59 ]

• BoumaBouma
De DVI kabel die ik heb gebruikt zat bij de monitor :/ Kneem aan dat dat goed is voor mijn monitor. Misschien dat mijn vidkaart dit type minder leuk vind...

Ik heb in het OSD van mijn monitor gezocht maar niks gevonden om dit aan te passen (bij anoloog is er een optie om de grootte en de pitch (oid) enz aan te passen maar deze optie was weg toen ik hem op de digitale poort had aangesloten.

Ik zal eens zoeken over die kabels

• BoumaBouma
Ik heb net geprobeerd of het met de nieuwe detonator drivers (die volgens mij al niet zo nieuw meer zijn) beter gaat. Dus ik start opnieuw op, perfect beeld! Maar na een minuut ofzo schoot ie opeens weer op crappy mode. dus ik denk *pling* kabel breuk. Ik til de kabel op en hij doet het weer. En ik leg em weer neer en hij is weer gaar. Maar dat was ook elke keer anders. Nu blijkt dat als ik de stekker die aan de vidkaart zit stevig aandruk en iets naar boven druk dat ik dan goed beeld heb. doe ik dat niet dan hangt de kabel dus naar beneden (zwaartekracht enzo) en dan is het beeld gaar.

Wat me verder opviel is dat de kabel een - kabel is (te zien aan de connector) en de aansluiting op mijn geforce een +

misschien dat dat wat uitmaakt? (hoop hoop)

Verwijderd

nee dat maakt niet uit.

De uitgang van je videokaart met dvi uitgang is nu ingeval 90 procent + uitgang.
Je monitor slikt dus alleen - aansluiting. Wat niet erg is want dat kan je je videokaart wel gegeven + maar ook dus -.

Verder denk ik dat je een super goedkopie dvi kabeltje hebt. Is hij dik? en buigt hij gauw mee? en voel eens goed over de hele lengte van de kabel of er niks onregelmatigs in zit.

Denk dat maybe ff een nieuwe kabel of dat je ff kan testen maybe eentje van iemand kan lenen om te zien of het ook je kabel was?

• BoumaBouma
ik heb een nieuwe DVI kabel geregeld en hij wekt als een zonnetje. Tis een DVI- kabel, net als die erbij zat. Lekker schraal weer van Sony..... nou ja. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1