Toon posts:

Beeldscherm kleurt langzamerhand zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken terug een nieuwe computer aangeschaft, en gisteren werd m'n beeldscherm opeens langzamerhand zwart. Toen het pikkedonker was (lees pikzwart) heb ik de PC uitgezet, opnieuw opgestart.. maar dit had geen effect. Vervolgens een nachtje laten rusten, zet hem vanmorgen aan.. en het beeld is veeeeeel te licht. Alsof het opgeladen heeft oid. Na een tijdje te gebruiken wordt het weer donkerder. Heb het nu een dag laten rusten, windows opnieuw geinstalleerd, videokaart drivers opnieuw geinstalleerd.. het systeem was overclocked, heb alles nu weer op originele snelheid staan.. Alles geprobeerd. Terwijl ik dit bericht typ begint m'n scherm van bijna wit (opgeladen) al naar donkergrijs/zwart (leeggelopen?) te kleuren, en krijg ik moeite om te lezen wat ik zelf typ. Zodra ik de monitorkabel uit de videokaart trek, krijg ik een scherm met de goede kleur wat zegt "No signal". Dus lijkt het mij dat het niet aan het scherm kan liggen. (Casemaster 1769WP 17") Ik heb een XFX Geforce 6800GT met dual DVI.. dit lijkt mij de kwaaddoener. De videokaart is slechts 1,5 maand oud..

Iemand die dit probleem herkent? Nog beter wanneer iemand eventueel een oplossing weet.. Met grote lanparties voor de deur kan ik dit niet gebruiken.

Alvast bedankt,
Stefan Schuilenburg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 23:23 . Reden: Even iets aangepast ]

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 16:12
Kun je ook een andere monitor uittesten op die pc/videokaart, of desnoods de kaart in een andere pc met monitor doen?

Mijn XFX GT is ook na zo'n anderhalve maand kaputt gegaan, maar deze weigerde enig beeld te vertonen met als mogelijke doodsoorzaak overgeklokt geheugen. Door de foutcorrectie in de GPU worden fouten van het geheugen gefilterd zodat je geen artifacts krijgt die aangeven dat je te ver hebt zitten overklokken. Maar het langzaam zwart worden is niet echt een logisch symptoom van een kapotte videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen een 9800 Pro of Ti4200 van een vriend lenen, kijken of ik hetzelfde probleem krijg. Vervolgens zal ik hier posten of het het probleem opgelost heeft of niet..

Mvg.

Verwijderd

Zelf ook een xfx 6800 gt, die serie bevat wel een aantal fouten. De mijne had een defecte dvi uitgang. Gewoon een nieuwe gekregen, dus daar hoef je niet over in te zitten. Moet je er alleen wel vanuit gaan dat zowel de winkel als wel hun leverancier hem niet op voorraad hebben. Ik mocht een kleine maand geduld hebben, maar kan nu weer lekker genieten.

Verwijderd

Nog als toevoeging, de mijne is ook een dual dvi. Uitgang 2 werkte helemaal perfect alleen uitgang 1 had een storing in de vorm van witte pixels die kort naar boven kwamen. Ongeveer 5 tegelijkertijd op verschillende plaatsten en voor korte periodes (0.5 seconden). Dit viel eigenlijk alleen op, op een zwarte achtergrond, dus ook in het opstartscherm.

Heb je toevallig al die andere dvi aansluiting geprobeerd? Aangezien bij mij daar geen storing in optrad.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een andere videokaart gecheckt, zelfde probleem. Vervolgens een andere monitor, et voila.. Oftewel het ligt aan de monitor, en ik heb zojuist een RMA aangevraagd. :)

Edit: @ IceEyz, heb je misschien geen afbeeldingen van je Antec P160? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:30 ]

Pagina: 1