Dolby Digital & DTS op je Powerbook

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort een Alu Powerbook kopen, nu is mijn vraag, hoe kan ik een (digitaal) Dolby Digital-signaal uit die Powerbook krijgen???
Want er zit alleen een mini-jack uitgang op als ik het goed begrijp!!
Zijn er meer mensen die via hun Powerbook (met DVI) naar hun DVD's kijken in Dolby Digital of DTS???

Verwijderd

De minijack op de powerbook heeft alleen maar een analoge stereo output. Om er DTS en of DD 5.1 uit te toveren kom je al snel terecht bij een externe audio interface via USB of firewire, maar dat wordt toch wel een dure grap :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:35:
De minijack op de powerbook heeft alleen maar een analoge stereo output. Om er DTS en of DD 5.1 uit te toveren kom je al snel terecht bij een externe audio interface via USB of firewire, maar dat wordt toch wel een dure grap :)
En dan is er altijd natuurlijk nog het alternatief in de vorm van een Creative Audigy ZS PCMCIA geluidskaart.
Er zijn trouwens maar weinig laptops die (fatsoenlijke) native surround sound bieden. Toch vreemd, SPDIF is dan wel groot, maar een optische uitgang past toch makkelijk?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Fabrikanten zitten met al die rechten waar ze aan moeten voldoen, brengt alleen maar extra kosten met zich mee.

En wie gaat nou een laptop als DVD speler gebruiken?! dit vind ik altijd zo onlogische.
Voor 80€ heb je al een mooie JVC dvd speler die alles pakt.

waarom dan moeilijk gaan doen, met een vaak mindere beeldkwaliteit?!

Beetje offtopic misschien, maar dat is de reden dat je het niet veel ziet. als iemand het dan toch al wil (zijn er niet veel) kan die er gewoon voor betalen en een extern apparaatje kopen.

De mensen die het gebruiken stellen er vaak dan ook nog eisen aan, en die voldoen vaak toch dan weer niet.

Verwijderd

De kosten van een externe audio interface wegen uiteraard niet op tegen de prijs van een losse dvd speler. Dus je kunt dit idee beter uit je hoofd zetten :)

M'n ma heeft wel SPDIF op haar fujitsu laptopje, dus het kan gewoon klein uigevoerd worden.

Verwijderd

Surround Sound is natuurlijk ook leuk voor XVid en games. En dat lukt meestal niet op een goedkope DVD speler .. :)

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
ik heb prima DD en DTS geluid uit mijn powerbook met een m-audio Sonica USB geluidskaart met optische uitgang.

werkt in DVD player en VLC.

Maar in de praktijk gebruik ik gewoon mijn XBOX voor dit soort zaken ;)

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik vroeg me dit ook al af of er AC3 over de optische uitgang van een Powermac zou kunnen gaan... Maar het antwoord lijkt dus ja te zijn. Mooi, dank aan de TS voor het opbrengen van het onderwerp :)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08

botoo

💀 too old to die young

dawuss schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:03:
En dan is er altijd natuurlijk nog het alternatief in de vorm van een Creative Audigy ZS PCMCIA geluidskaart.
Quote van de Creative.com:
Minimum System Requirements

* Intel® Pentium® III, Mobile Pentium® III, Pentium M, Celeron - 1.2 GHz, or equivalent AMD® processor, or faster
* Intel, AMD or 100% compatible motherboard chipset
* Microsoft® Windows® XP (SP2) or 2000 (SP4)

Geen Mac dus :|
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:08:
En wie gaat nou een laptop als DVD speler gebruiken?! dit vind ik altijd zo onlogische.
Voor 80€ heb je al een mooie JVC dvd speler die alles pakt.
Een standalone speler heeft geen beeldscherm, dus je bent er nog niet met die € 80.
Klinkt een beetje als een flauwe opmerking maar dat is het niet. Onderweg (b.v. vakantie) wil ik best wel m'n PoBo meenemen om dvd te kijken en dat gaat prima :).
Natuurlijk is het geluid niet denderend, maar dat hoeft wmb niet voor een mobiele oplossing :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

botoo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:45:
[...]
Quote van de Creative.com:
Minimum System Requirements

* Intel® Pentium® III, Mobile Pentium® III, Pentium M, Celeron - 1.2 GHz, or equivalent AMD® processor, or faster
* Intel, AMD or 100% compatible motherboard chipset
* Microsoft® Windows® XP (SP2) or 2000 (SP4)

Geen Mac dus :|
Aii, je hebt idd gelijk. Nog even nagezocht, en toen kwam ik hier uit.
The Audigy 2 ZS is a complete kit for Windows PC (there is no Macintosh version), incorporating an external I/O hub, audio card and ...
Jammer! Het lijkt me puur een kwestie van driverondersteuning.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1