Toon posts:

Edit-bare posts: reacties op moderaties... (irri)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als trouwe bezoeker van tweakers.net valt mij op dat als mijn medetweakers het niet eens zijn met de moderatie van een post, vaak hun berichtjes aanpassen naar aanleiding van een zekere moderatie (eigenlijk betreft het alleen omlaag-mods). Vaak wordt dan tekst en uitleg (langer dan het oorspronkelijke bericht zelf) gegeven waarom een zeker stelling wordt ingenomen en soms wordt alleen een zinnetje als 'wordt weer lekker gemodereerd, vandaag' toegevoegd.

Daar begin ik me toch een beetje aan te ergeren. Hoewel de mogelijkheid bestaat dat die ergernis alleen zich alleen in mijn eigen hoofd afspeelt, vraag ik me af of de optie om je posts op de front-page te wijzigen wel zo'n goed idee is geweest. Natuurlijk, een post editen heeft z'n voordelen; je kunt je tikfouten eruit halen, of een vage gedachtesprong bij nader inzien achteraf te verduidelijken. Maar aan de andere kant: als een post niet edit-baar zou zijn, ben je meer gedwongen om je post in een keer goed te maken, zodat je niet hoeft te editen. Bovendien ben ik dan (en misschien ook anderen met mij) als die vervelende aanpassingen van berichten n.a.v. moderaties kwijt.

Wat vinden jullie ervan? Edit-bare posts: goed of slecht? Misschien is een gedwongen 'preview-knop' een beter idee?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ben het met je eens dat het irritant is, maar de oplossing die je aandraagt is imo een mier doodschieten met een kanon :+.

Professioneel Hyves-weigeraar