Toon posts:

[SOF2] Server problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, ik speel regelmatig Soldier Of Fortune 2 online met wat maten, en ik maak altijd de server omdat mijn verbinding het snelste is. Ik heb de poorten op de router opengegooid omdat mijn server anders niet bereikbaar is..

Nu heb ik onlangs een lege pc voor een vriend van mij in orde gemaakt, en tijdelijk hier op het internet aangesloten, op de routerpoort waar normaal mijn pc staat.

Maar het probleem is nu, dat sinds ik dat gedaan heb, mijn server niet meer toegankelijk is via internet. Als ik mijn ip opzoek op bijv. whatsyourip.com oid, dan is deze nog hetzelfde als voorheen. Het schoot me zomaar te binnen dat als je je pc opnieuw geinstalleerd hebt, je ip automatisch wordt veranderd. Ik neem aan dat dat iets met mijn probleem heeft te maken?

Kan iemand mij vertellen wat er precies is gebeurd, en hoe ik de boel weer in orde krijg?

Bvd.

Edit; De poorten die open staan gelden voor het complete LAN.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 23:58 ]

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Ik ga ervan uit dat je DHCP gebruikt...

- Je moet even kijken bij je server wat zijn IP is ...(ipconfig)
- Kijk dan naar welk IP de betreffende poort is geforwared
(deze MOETEN overeenkomen ... anders ... je raad het al denk ik... ;) )

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Zephyer schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:04:
Ik ga ervan uit dat je DHCP gebruikt...

- Je moet even kijken bij je server wat zijn IP is ...(ipconfig)
- Kijk dan naar welk IP de betreffende poort is geforwared
(deze MOETEN overeenkomen ... anders ... je raad het al denk ik... ;) )
Ja, dat is min of meer mijn probleem, ik kan de poorten niet forwarden, ik kan ze alleen open zetten voor het volledige LAN. De vorige keer heb ik dus ook niet naar een IP geforward, toen deed ie het min of meer automatisch..

Het is trouwens een E-Tech routertje