Toon posts:

The Overclockerz store

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet zijt gij allen,

Ik ben een beginners dus ik zal jullie de komende tijd gaan lastig vallen met wat simpele vragen :D

Heeft iemand hier wel eens wat besteld uit the USA? zoals bijvoorbeeld van the overclockerz store?

http://ocz.safeshopper.com/index.htm?460

Hoe zit het bijvoorbeeld met BTW en invoerrechten?

Zijn er ook winkels hier nederland die ongeveer hetzelfde aanbieden als de Overclockerz store?

Tnx en nog de beste wensen..

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

| I've got permission to color outside the lines |

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:04
Vaak hebben winkels in de USA een groter uitgebreider assortiment. Je kan echter alleen met credit card betalen. Invoerrechten zijn 19% (namelijk BTW hoog) en worden door de douane geforceerd. Dus douane houdt je pakketje aan (tenzij minder dan 60-70 gulden) en dan komt de postbode langs met het nieuws dat er nog wat geld verschuldigd is.

Vaak is het buitenland iets goedkoper als in Nederland. (afhankelijk van de dollarkoers).

Levertijden: 6-8 wkn.

Ik ben wel tevreden en bestel regelmatig (+/- 1 a 2 keer per maand) iets in de USA.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wil niet zeuren, maar heb al meerdere keren iets van meer als 60 of 70 piek uit de States gehaald via het internet en heb nog nooit iets extra's hoeven betalen aan meneer de postbode. Beetje vaag

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm...De een zegt wel BTW de ander zegt geen BTW. Ik heb maar eens met de douane gebeld. Die zeggen dat ik gewoon 19% BTW moet betalen (mits bedrag hoger dan 48 piek ofzo). Ook maar even met DHL gebeld, die zeggen dat er ook bedrijven zijn die wel kunnen verzenden zonder dat de ontvanger BTW hoeft te betalen (met een EUR1 form ofzo iets). Ik ga maar eens wat mailtjes versturen naar die shops

Ben net op de OC-shop.nel pagina geweest. Mooie shop maar toch heel anders (qua assortiment) dan die Overclockerz store waar ik het over had... :p

Gegroet,

Nautulus

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik heb redelijk vaak iets besteld in de USA, maar heb nog maar 1x moeten betalen :). Zal er wel aanliggen hou lui de douane is...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:08
Ik heb vandaag ook voor de eerste keer aan de postbode moeten betalen..
pakkettje was 48$ en ik moest 20 piek betalen.

www.coolerguys.com bestel ik meestal mijn spullen ..
Pagina: 1