Toon posts:

Revolutie? Einde valse beloften van 1024 upload?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou een "leuk" nieuws na het lezen van verschillende lange draadjes over verkopen van 1024 upload en maar een max 830 modem leveren.

Compuserve heeft daarop? vandaag ineens de aanbiedingen aangepast;
Alle snellere uploads zijn nu ineens verlaagd naar maximaal 830 kbps hahaha hoe zou dat toch komen?

Ik heb sinds gisteren eindelijk verbinding via hun Zyxel modem en haal helaas maar max 400 kbps upload. Daar wordt nog aan gesleuteld zeggen ze.
Mijn 2 Mbit download haalt vaak wel rond de 1800 kbps.
Denk ik dan onzindelijk dat ik ook een upload boven de 800 mag verw8en?
Of is dat niet echt gekoppeld?

Is 1300 meter vanaf een centrale zitten relatief ver?
Had eerst ADSL via Versatel (over deze11de lijn) en haalde vaak mijn maxima 128 KB/s en 30 KB/s

Speedlinq heeft nu een waanzinnige aanbieding 3Mbit/1Mbit voor gemiddeld 21,5 euri per maand. Dus als ik nog weg kan bij Compuserve ...dan ben ik daarheen.

Iemand ervaring met opzeggen binnen een paar dagen?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Gast, om het even uit te leggen, ik kén jou niet dus ik heb geen idee wat er aan de hand is. Leg eens even duidelijker uit wie ze zijn en wat je eigenlijke probleem is.
offtopic:
Ook is het prettig als je verwacht gewoon uitschrijft, dit is geen smsje, dit is een forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee je kent me nog niet... lees hier veel maar post nu voor het eerst. :)

Oke "ze" is in mijn geval Compuserve.
Maar er zijn hier meerdere draadjes over het feit dat er door ISP's reclame gemaakt wordt met een maximale 1024 upload en er vervolgens een modem bijgeleverd wordt dat maximaal 830 aankan.

Compuserve heeft hun aanbiedingen vandaag aangepast en biedt nu een maximale upload aan van 830 kbps.
Dit kan ons helpen in de verschillende discussies met ISP's (zie forum)

Verder zijn mijn melding en vragen duidelijk?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Ik snap het nu denk ik.
In omgekeerde volgorde:
Opzeggen gaat je denk ik niet lukken, je zit bijna altijd aan een opzegtermijn gebonden, ook al is het maar een maand, om het nog maar niet over minimale contractduur te hebben.
Overigens zul je dan het "sleutelen" nog even af moeten wachten voordat je je oordeel velt.

Bedenk trouwens dat een lite abonnement op maximale lijnsnelheid trekken minder vereisten aan centrale afstand en kabelkwaliteit stelt dan een zwaarder 2 Mbit abo, een paar procent verlies is doodnormaal eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het opzeggen bedoelde ik meer in een vorm van ontbinden van de koop. (heb vers een jaarcontract)
Heb nu 2 dagen hun ADSL en ze leveren niet wat ze verkocht hebben.
Daar is die modem-maximale uploadsnelheid een onderdeel van.

Ja ik weet dat 1800 kbps aan download best redelijk in de buurt van het maximale (door overhead) komt.
Maar mag je daardoor verwachten dat ook je upload richting de 800 kbps zal halen. Als "leek" denk ik dat die lijnkwaliteit bepalend voor beide snelheden is. Maar klopt dat?

En ieder uur een korte disconnectie vind ik ook erg vervelend.
Tijdens downloaden raak je dan toch je snelle bronnen en volle hubs vaak kwijt :(

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel lezen bij het afsluiten van een abbo:

1024 up word praktisch nooit gegarandeerd!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:05:
Speedlinq heeft nu een waanzinnige aanbieding 3Mbit/1Mbit voor gemiddeld 21,5 euri per maand. Dus als ik nog weg kan bij Compuserve ...dan ben ik daarheen.
Waar kan jij deze aanbieding dan vinden, want op hun eigen site kan ik er nix over vinden :?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat je nu gekozen hebt voor Compuserve is prima. Dat je naar schatting niet echt ver van de centrale woont kan in de praktijk nog tegenvallen. Echter wordt het meeste verlies op ADSL lijnsnelheid veroorzaakt door brakke aansluiting intern op je bekabeling.

Bijvoorbeeld een toestel voor de splitter? Loze aftakkinggen voor je splitter? Verleng kabels tussen ISRA --> splitter? Verleng kabels tussen splitter --> modem?

Dan over het opzeggen/overstappen in een paar dagen. Er zijn altijd betere en zo lijkt het goedkopere aanbiedingen, elke dag weer opnieuw. Maar je vergelijkt nu puur maximale lijnsnelheid & prijs met elkaar. Er hoort nog veel meer bij dan alleen dat! Als jij nu een probleem hebt met je lijnsnelheid en je wilt dat oplossen heb je de helpdesk nodig vaak, kijk eens naar het prijsverschil van een uurtje helpdesk bellen tussen compuserve en speedlinq ........ Goedkoop is niet altijd evengoed of beter natuurlijk....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Misschien even dit lezen voordat je voor Speedlinq gaat kiezen [rml][ SPEEDLINQ] verbinding valt weg..[/rml] Bijvoorbeeld het stukje van de helpdesk. Ikzelf vind goede (goedkope) ondersteunig ook belangrijk.

En waar heb je die aanbieding gevonden? Wel een flinke snelheid voor weinig geld.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe Speedlinq-aanbieding staat http://www.speedlinq.nl/php/product.php

iwantje; ja tuurlijk heb ik best goed gelezen en met 80 kB/s was ik al heel blij geweest. Nu haal ik maar 40 kB/s en dat is maar net iets meer dan mijn vorige 32 kB/s upload van Versatel.
Het topic slaat op 1024 theoretisch verkopen terwijl het modem nooit sneller kan dan 830. :(

De ca. 1300 is best een aardige schatting zie deze berekensite http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Tussen mijn ISRA en de splitter zit een profi 8 aderige kabel. En nix anders hoor.
Tussen mijn splitter en het modem een officiële KPN-kabel van 1 meter.
Dus das maximaal in orde en daar ligt het dus niet aan.

Dat ik liever bij Compuserve weg wil heeft natuurlijk meer redenen.
Tuurlijk weet ik dat er altijd betere aanbiedingen blijven komen.
Mijn keuze was een maand geleden wel tussen CS of Speedlinq.

CS sloot me pas een week later aan; zonder info of bericht.
Het modem en DHZ-pakket nog steeds niet ontvangen.
Dus toen ik toch signaal had gekregen, maar bij Tiscali zelf een modem opgehaald.
Ik heb een eigen domein en kan emails met Outlook (Express) niet via CS verzenden.
Andere emailafzenders dan hun suffe cs.com komen niet door hun SMTP.
Dat is wel byzonder storend en had ik nergens gelezen.
Had de 1e dag ieder uur een korte disconnectie, waardoor je download onderbroken wordt en ik vaak mijn snelle bron kwijt was.
Ook word je van DChubs gedonderd die daarna natuurlijk weer vol zijn. :(
En ja, ik wil toch graag een upload die richting de 80 kB/s gaat?
Duidelijk? ;)

Dus als ik de "koop" nog kan terugdraaien... dan doe ik het. Maar daar lijkt niemand hier ervaring mee te hebben.
Pagina: 1