[openoffice writer] horzontale lijn... niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
Ik zit met een probleem, of nee, beter, OpenOffice zit met een probleem. Ik heb op dit moment zin om een gigantische blok text neer te poten over hoe slecht ik OpenOffice wel niet vind, maar dat ga ik beter niet doen. (MS Office gebruiken kan ik niet omdat ik met Linux werk).

Het zit dus zo: ik heb een lijn in een document (die ik er overgens niet het gezet... auto-opmaak ofzo, veel hardnekkiger dan in MS Office), maar die is er met geen stokken uit te krijgen. Als iemand een manier vind om ze weg te krijgen...

http://users.skynet.be/maycosplace/lijn.sxw (5kb)

edit: typo in de topictittel, mjah, te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mayco op 01-12-2004 22:13 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Mayco schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:02:
Ik zit met een probleem, of nee, beter, OpenOffice zit met een probleem. Ik heb op dit moment zin om een gigantische blok text neer te poten over hoe slecht ik OpenOffice wel niet vind, maar dat ga ik beter niet doen. (MS Office gebruiken kan ik niet omdat ik met Linux werk).

Het zit dus zo: ik heb een lijn in een document (die ik er overgens niet het gezet... auto-opmaak ofzo, veel hardnekkiger dan in MS Office), maar die is er met geen stokken uit te krijgen. Als iemand een manier vind om ze weg te krijgen...

http://users.skynet.be/maycosplace/lijn.sxw (5kb)

edit: typo in de topictittel, mjah, te laat :)
Even geprobeerd...

Stylist geopend (F11) en daaronder het schermpje in het pulldown menu gekozen voor applied styles. Hij geeft nu alle styles die zich in het document bevinden weer, als het goed is, is dat alleen Default.
Rightclick op default en druk op modify.
Als ik dan naar het tabblad Borders ga zie ik dat er een lijndikte van 0,5 is geselecteerd en dat die lijn zich aan de onderkant van het scherm moet staan.
Kijk maar eens naar Line Arangement, zet die op none (=1e vakje) dan is het lijntje weg.

Tip: zie je iets aan opmaak (rare lijn, etc.) kijk dan eerst eens in de Stylist naar de stijl die je hebt gebruikt voor de opmaak. De kans dat er iets staat aangevinkt in de toegepaste stijl is heel groot :)

[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 01-12-2004 22:56 ]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik weet niet precies wat jij doet, maar als ik na het zinnetje de cursor zet en de DEL-knop ingedrukt hou, gaat 'ie bij mij gewoon weg ...

En met CrossOver kun je trouwens wel MS Office draaien onder Linux

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• ppl
  • Niet online

ppl

Shedman schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:54:
Ik weet niet precies wat jij doet, maar als ik na het zinnetje de cursor zet en de DEL-knop ingedrukt hou, gaat 'ie bij mij gewoon weg ...

En met CrossOver kun je trouwens wel MS Office draaien onder Linux
Mwoah, ik denk dat het hier een kwestie is van leren omgaan met OpenOffice.org :)
OpenOffice.org is namelijk anders met opmaakstijlen dan Microsoft Office.

Oefening baart kunst en het is ook op te snorren op internet, er zijn genoeg tutorials in omloop over OpenOffice.org.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
ok, F11 > applied > modify, geen lijn te zien bij borders...

de cursor na de lijn... gaat niet, na wat gekut lukt het dan wel, en als ik dan op del druk, gaat het ook niet.

CrossOver, dat ken ik, en heb ik ook, maar ik vind het zo lastig om elke keer dat met wine te doen, beter is om native apps te gebruiken...

• ppl
  • Niet online

ppl

Mayco schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:02:
ok, F11 > applied > modify, geen lijn te zien bij borders...
Heb het meerdere keren gechecked, het staat hier wel.
Bij dat tabblad borders zie je een 5-tal vierkantjes naast elkaar staan (1 witte, de rest met streepjes) dit zit trouwens links bovenin dat tabblad. Dat totaal witte vierkantje moet je dan hebben.
de cursor na de lijn... gaat niet, na wat gekut lukt het dan wel, en als ik dan op del druk, gaat het ook niet.

CrossOver, dat ken ik, en heb ik ook, maar ik vind het zo lastig om elke keer dat met wine te doen, beter is om native apps te gebruiken...
Ja duh, dat het niet werkt :P

Die lijn wordt onderaan je page gezet, en onder je page kun je niet komen :P
Het is geen water waar je nog doorheen kunt gaan :)
Pagina: 1