premiere pro 1.5 doet raar met mpg's in timeline

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Als ik een willekeurig mpeg of mpeg2-bestand inlaad en deze in de tijdlijn voeg, dan gaat het preview-afspelen helemaal fout, net alsof ie 10x te snel afspeelt en heel erg schokkerig. Afspelen in de source-monitor gaat wel goed.

Op deze manier is dus het editten van een mpeg-bestand praktisch onmogelijk.

Als ik echter een willekeurige avi gebruik heb ik hier helemaal geen last van.

Okay ik kan dus eerst het mpeg'je met een ander programma converteren naar een avi maar ik gebruik natuurlijk het liefst gewoon de mpg omdat je dan minder kwaliteitsverlies hebt door het converteren en het converteren zelf kost ook nog 's veel tijd.

Ik heb het geprobeerd met premiere pro 7.0 en pro 1.5, beiden gaven hetzelfde probleem.
Ik gebruik een vers geinstalleerde winxp (zonder nieuwe servicepacks). Verder wel nieuwste audio/video drivers.

specs:
Nforce2 moederbord met AMD2600
2x512mb dual channel
radeon 9800pro
audigy2 ZS
seagate barracuda V 120gb HD

weet iemand raad?

www.nintendocasemods.com

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
Premiere Pro is niet geschikt om mpeg te editen, dit vindt z'n oorzaak in de wezenlijk andere structuur van mpeg ten opzichte van bepaalde .avi's. Het is wel mogelijk dit te veranderen door hulp software (plug-in) van bijvoorbeeld MainConcept (MPEG-Pro).

Een alternatief is: TMPGEnc Mpeg Editor, Womble's mpg-vcr of een ander soortgelijk programma, waarmee je de specifieke mpeg structuur slim bewerkt. (Knippen binnen een GOP.)

[ Voor 3% gewijzigd door ParkOverall op 01-12-2004 23:45 . Reden: Verbetering ]