Toon posts:

Waar vind ik goeie foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, mijn titel is heel slecht, maar beter kan ik het niet.

Het komt er op neer dat ik dringend nood heb aan verschillende foto's van hoge kwaliteit ivm elektriciteit.

Uit mijn natuurkunde-boek vond ik Photo Researchers. Zij hebben het soort foto's dat ik zoek, maar ze zijn te betalen en dat is de bedoeling niet (zou te duur uitkomen voor mijn project).

Wat ik dus zoek is een vergelijkbare site waar ik gratis hoge kwaliteitsfoto's kan vinden (omdat de foto's over een volledige A4 uitgespreid moeten worden en afgedrukt). Ik zocht al als gek op Google maar daar vind je alleen maar kleine foto's, waar ik dus niets kan mee aanvangen.

Dit is mijn laatste toevluchtsoord om dergelijke site te vinden dus hoop ik dat dit topic niet gesloten wordt.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Net even bekeken maar de foto's zijn te klein om ze over een heel A4 te kunnen uitrekken en nog deftig uit te printen...ik vond er ook niet echt iets over elektriciteit. (maar wel bedankt voor je reply uiteraard)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
http://www.altavista.com/image/default en daar kan je ook het formaat van je gewenste foto selecteren, maar niet zoals op google in klein middel en groot maar echt op resolutie.

Verwijderd

images.google.com ? 8)7

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
Hier in dit prachtige forum?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:31:

Het komt er op neer dat ik dringend nood heb aan verschillende foto's van hoge kwaliteit ivm elektriciteit.

Uit mijn natuurkunde-boek vond ik Photo Researchers. Zij hebben het soort foto's dat ik zoek, maar ze zijn te betalen en dat is de bedoeling niet (zou te duur uitkomen voor mijn project).

Wat ik dus zoek is een vergelijkbare site waar ik gratis hoge kwaliteitsfoto's kan vinden (omdat de foto's over een volledige A4 uitgespreid moeten worden en afgedrukt). Ik zocht al als gek op Google maar daar vind je alleen maar kleine foto's, waar ik dus niets kan mee aanvangen.

Dit is mijn laatste toevluchtsoord om dergelijke site te vinden dus hoop ik dat dit topic niet gesloten wordt.
Ik snap er niets van: Je zoekt foto's in verband met elektriciteit. Wat bedoel je daarmee? Foto's en elektriciteit hebben niets met elkaar te maken; het verband zie ik al helemaal niet.

Dan geef je een link op waar je de foto's kunt vinden, maar die kun je niet gebruiken want je kunt ze betalen; ze zijn dus betaalbaar. Wat is dan het probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door -RenE- op 01-12-2004 23:02 ]

Verwijderd

justawitte schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:04:
http://www.altavista.com/image/default en daar kan je ook het formaat van je gewenste foto selecteren, maar niet zoals op google in klein middel en groot maar echt op resolutie.
Ik vind dat geen succes om plaatjes te zoeken op een specifieke resolutie. Als je dan niet hebt wat je zoekt ben je alsnog 5 resoluties af aan het klikken.
Small-medium-large is imo veel funcioneler...

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09

Marc H

- - Is wakker - -

Jij denkt dat alle fotos op dit forum gratis te gebruiken zijn?

Als je een van mijn fotos zonder mijn toestemming zou gebruiken, zou je toch echt een probleem hebben. En ik weet dat er meerdere hier zijn die er net zo over denken.

Op iedere foto zit automatisch copyright, en zal je altijd eerst toestemming moeten vragen voor gebruik.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-02 22:09

Verwijderd

Marc H schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:39:
[...]

Jij denkt dat alle fotos op dit forum gratis te gebruiken zijn?

Als je een van mijn fotos zonder mijn toestemming zou gebruiken, zou je toch echt een probleem hebben. En ik weet dat er meerdere hier zijn die er net zo over denken.

Op iedere foto zit automatisch copyright, en zal je altijd eerst toestemming moeten vragen voor gebruik.
hier is het een ander verhaal, maar hoeveel mensen zoeken er geen plaatjes op images.google.com voor bijvoorbeeld illustratie van 1 werkstuk ofzo? Als je van iemand hier dat doet ben je wel fout bezig, maar van google een plaatje gebruiken voor een prive werkstuk..

trouwens, als je TS aan mij zou vragen 1 van mijn pics te mogen gebruiken.. moet het gek lopen wil ik nee zeggen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 12:20

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 01:04:
[...]

hier is het een ander verhaal, maar hoeveel mensen zoeken er geen plaatjes op images.google.com voor bijvoorbeeld illustratie van 1 werkstuk ofzo? Als je van iemand hier dat doet ben je wel fout bezig, maar van google een plaatje gebruiken voor een prive werkstuk..

trouwens, als je TS aan mij zou vragen 1 van mijn pics te mogen gebruiken.. moet het gek lopen wil ik nee zeggen!
En bij die results van images.google.com staat ook
Deze afbeelding kan auteursrechtelijk zijn beschermd.
Om echt juist te zijn zul je dus altijd aan de maker / eigenaar van het plaatje moeten vragen of je het wil gebruiken. Dat een hele hoop mensen dat zo doen betekent daarom nog niet dat het legaal is :)

Als je echt zeker wil zijn dat je foto's zomaar mag gebruiken dan kom je bij stock foto's terecht. Daar zijn een hoop sites voor, maar voor de betere moet je jammer genoeg betalen ... en waarom denk je ... omdat er copyright op zit :)
Er zijn natuurlijk ook sites die gratis zijn, zoals sxc.hu die TomR reeds postte, erg goede gratis site is dat :)

http://sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=electric&w=1

Daar heb je bijvoorbeeld al een hoop pics over electriciteit :)
Voor full size foto's moet je wel even een account aanmaken. Komt geen spam ofzo bij te kijken trouwens.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:04:
[...]

Ik vind dat geen succes om plaatjes te zoeken op een specifieke resolutie. Als je dan niet hebt wat je zoekt ben je alsnog 5 resoluties af aan het klikken.
Small-medium-large is imo veel funcioneler...
da's waar, maar ik meen dat als je bij google op large zoekt dat ie dan resoluties neemt vanaf 800x600 (weet het niet zeker hoor). en die foto's kun je zeker niet afdrukken op a4 formaat. En je kan bij altavista ook gewoon zoeken op large hoor ;)

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

http://www.imageafter.com/

Ik heb niet gechecked op je onderwerp, maar het is wel een plek waar je auteursrechtelijk vrij foto's vandaan kan halen. Wil je uiteindelijk wel betalen, dan is www.gettyimages.com iets voor je.

• gnor
  • Laatst online: 30-01 07:59
Je zou ook kunnen proberen te omschrijven wat je zoekt, en deze vraag stellen op een fotoforum zoals deze, of bijvoorbeeld www.dutchphotozone.com. Daar zitten goede fotografen die misschien wel willen fotograferen wat jij zoekt voor nop!
Zij een opdracht, jij een foto. fair deal toch?

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

-RenE- schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:01:
[...]

Ik snap er niets van: Je zoekt foto's in verband met elektriciteit. Wat bedoel je daarmee? Foto's en elektriciteit hebben niets met elkaar te maken; het verband zie ik al helemaal niet.
Wat ik er uit lees is dat hij op zoek is naar foto's van hoge kwaliteit (printbaar tot A4) voor iets met school, want hij gebruikt zijn natuurkundeboek.
De link naar electriciteit zie ik echter niet, behalve dat hij daar zelf iets over zegt. Moet dat nu het onderwerp zijn ofzo :?
Dan geef je een link op waar je de foto's kunt vinden, maar die kun je niet gebruiken want je kunt ze betalen; ze zijn dus betaalbaar. Wat is dan het probleem?
Het probleem is dat het geld kost denk ik en dat hij dan over zijn budget gaat voor dit project. Dat snap ik nog wel, maar wat is het budget dan? Wat voor foto zoekt hij nou en hoe snel heeft hij die foto nou nodig? Ik kan er geen touw aan vastknopen. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 02-12-2004 10:08 ]

Bericht hierboven

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Een website met een hele grote databank is http://www.gettyimages.com . Het nadeel van deze website is dat de foto's wel copyrighted zijn maar wel gewoon te bestellen op verschillende resoluties via de website.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

G F0rce 1 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:05:
Een website met een hele grote databank is http://www.gettyimages.com . Het nadeel van deze website is dat de foto's wel copyrighted zijn maar wel gewoon te bestellen op verschillende resoluties via de website.
Je bent al de 2e die Getty noemt, op zich een erg goede tip, maar alleen als je die vergezeld van de opmerking 'royaltee free', want de foto's die Getty verkoopt zijn niet goedkoop. (Doch wel erg goed!)

Hier een linkje naar de pagina over Royaltee Free Photo's

Bericht hierboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:31:

Hou je er wel rekening mee dat er bij de meeste foto's sprake is van Copyrights/Auteursrechten?

Ik denk dat in principe elke foto je geld kost, hetzij door het nu te betalen, hetzij door later een proces aan je broek!

Het enige alternatief zou zijn zelf die foto's te maken... Dan moet je alleen nog rekening houden met de kosten van opzet, camera/film/ontwikkelen, etc. :)

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Erg goede site hoor! Ff inloggen en je hebt een boel gratis grote foto's ter beschikking :)

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Pagina: 1