Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[nieuwe template] Firefox kan plaatjes niet in tab openen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 10:16
Wanneer in een post een (automatisch) geresized plaatje wordt geplaatst kan ik in Firefox de grotere versie niet openen door middel van een middelmuisklik.

Ook ontbreekt dan de mogelijkheid om via het contextmenu te kiezen voor het openen in een nieuwe tab.

Het enige dat wel werkt is openen via CTRL-ENTER.

Is hier iets aan te doen, want ik vindt dit persoonlijk best vervelend :|

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Het is dan ook geen link, alleen een plaatje.

Wellicht is het een idee om te grote images die geresized moeten worden dan ook automatisch door een link te omgeven, dat verwijst naar de url zelf. Dat lijkt me niet al te moeilijk.

Testje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.brandsma5/got/got_lay-out_edit.jpg

• k7of9
Zou wat mij betreft een perfecte oplossing zijn :)

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:32:
Het is dan ook geen link, alleen een plaatje.

Wellicht is het een idee om te grote images die geresized moeten worden dan ook automatisch door een link te omgeven, dat verwijst naar de url zelf. Dat lijkt me niet al te moeilijk.

Testje:
[afbeelding]
Ja, zo werkt het veel fijner. Als Fx-gebruiker kan ik zeker beamen dat het zo fijner werkt. Het zou sowieso makkelijker zijn om plaatjes, die @auto worden geresized, weer in hun volledige grootte te kunnen zien.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb er vandaag ook al een topic over ge-opend. [rml][ tpl] Verkleinde plaatjes openen niet in nieuwe tab[/rml] :)

Signature

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

crisp

Devver

Pixelated

Je moet de image-resizer ook puur zien als een anti-layout-verneuk-maatregel en niet als 'hé, makkelijk, nou hoef ik niet meer te thumben'-feature. Als jij netjes een link om je image heenzet dan zal de resizer de image ook gewoon met rust laten.

Intentionally left blank

• k7of9
Is het in dat opzicht dan wel verstandig om de auto-resize functie default aan te zetten? Mensen zullen dan inderdaad juist denken de auto-resize verkleint het wel. Of ze zijn zich niet bewust van het bestaan van die optie er ze gaan ervanuit dat iedereen het zo heeft.

Zie bijvoorbeeld:
[rml]Chi3F in "[ multiplatform] Need For Speed Undergrou..."[/rml]

Als iedereen netjes zelf zou resizen, of nog liever thumbs met links zou maken zou een auto-resize optie immers niet eens nodig zijn :)

Ik hoop dan ook dat Cheatah's oplossing doorgevoerd zou kunnen worden (dat er dus automatich een link omheen gezet wordt)

[ Voor 16% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 22:35 . Reden: verkeerde forumlink :P ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
k7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:26:
Is hier iets aan te doen, want ik vindt dit persoonlijk best vervelend :|
Ja, er is in Firefox zelfs iets aan te doen :) . Ga naar about:config, zoek daar de naam 'browser.tabs.showSingleWindowModePrefs' op en pas deze aan naar TRUE. Ga vervolgens naar Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen en speel met de opties :) .

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Harm schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:11:
[...]

Ja, er is in Firefox zelfs iets aan te doen :) . Ga naar about:config, zoek daar de naam 'browser.tabs.showSingleWindowModePrefs' op en pas deze aan naar TRUE. Ga vervolgens naar Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen en speel met de opties :) .
dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
ik heb mijn tabs nu eindelijk goed ingesteld, en dan ga ik niet omdat er users zijn op got die hun images niet fatsoenlijk resizen mijn hele tabbed browse browser ombouwen..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
offtopic:
Waarom resized 'ie eigenlijk niet proportioneel?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sdomburg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:17:
offtopic:
Waarom resized 'ie eigenlijk niet proportioneel?
dat doet hij wel als het goed is...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ergens is het iets waar de browser in moet voorzien: dat een window.open ook in een tab geladen kan worden, maar dat is mijn mening...

Intentionally left blank

• k7of9
Harm schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:11:
[...]

Ik ken die optie, maar plaatjes openen dan in dit geval niet in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Bij mij althans :P (Fx 1.0)
Ook al geef ik aan: Force links that open new windows to open: in a new tab :?

Ik heb het op andere pagina's getest en dan werkt dit wel. Op het forum van neowin.net bijvoorbeeld daar gebruiken ze volgens mij ook een auto-resize (althans bij plaatjes die als attachments op het forum zelf gehost worden)

[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 22:29 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

k7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:28:
[...]

Ik ken die optie, maar plaatjes openen dan in dit geval niet in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Bij mij althans :P (Fx 1.0)
Ook al geef ik aan: Force links that open new windows to open: in a new tab :?
Popups ook in een new tab laten openen :) . window.open() wordt namenlijk volgens mij (snel / vaak / soms) gezien als een popup :) .

DM!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:19:
[...]

dat doet hij wel als het goed is...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/audi-klein.jpg

Zie [rml]Chi3F in "[ multiplatform] Need For Speed Undergrou..."[/rml]

Photoshop vindt dus wat anders (rood) dan de GoT-autoresizer. Op het oog heeft Photoshop gelijk ;)
Spider.007 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:00:
[...]

Je bedoelt deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22262359 ? Die heeft de user zelf foute proporties meegegeven :)
&(%^&*()&#%^*&!!!11 |:(

[ Voor 54% gewijzigd door sdomburg op 01-12-2004 23:05 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je bedoelt deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22262359 ? Die heeft de user zelf foute proporties meegegeven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• k7of9
JHS schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:31:
[...]
Popups ook in een new tab laten openen :) . window.open() wordt namenlijk volgens mij (snel / vaak / soms) gezien als een popup :) .
Zou dit een standaardinstelling van Firefox moeten zijn? Ik heb zitten neuzelen in about:config maar kan niets vinden dat hier iets aan doet.
ergens is het iets waar de browser in moet voorzien: dat een window.open ook in een tab geladen kan worden, maar dat is mijn mening...
Ben ik op zich wel met je eens, maar als het makkelijk te ondervangen is via het forum (wat ik uit cheatah's woorden opmaak) maak je er denk ik wel mensen blij mee :)
In Opera werkt het overigens ook niet, en opera gebruikt geen tabs maar MDI. In Opera zou een window.open() als "tab" dan toch juist wel moeten werken of denk ik dan te simpel/onjuist? :P

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

k7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:01:
[...]

Zou dit een standaardinstelling van Firefox moeten zijn? Ik heb zitten neuzelen in about:config maar kan niets vinden dat hier iets aan doet.
iig een van de Tab Browser Extension :) .

DM!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:21:
Mijn mening ook. Ik vind het prima zo, zeker met de onclick=window.close die er nu aan hangt.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:21:
Dat kan je inderdaad instellen (heb ik al lang zo staan in Firefox), maar als je gewend bent om de middelste muisknop te gebruiken is het wel jammer dat het nu ineens niet werkt bij deze plaatjes.

Wat ik veel storender vind is dat de tab die geopend wordt niet alleen het plaatje is, maar ook 'echte' pagina inclusief "klik hier om te sluiten". In Firefox heb ik de optie aanstaan "resize large images to fit in browser window". Dat werkt prima. Bij een 'los' plaatje kan je dan op het plaatje klikken om dit uit te zetten (je krijgt een cursor als een loepje met een plusje). Dit werkt nu echter niet omdat er een javascriptje bij zit die de tab sluit bij het aanklikken.

Een normale browser voorziet al in een manier om een window te sluiten dus IMHO hoef je dat niet nog eens in een javascriptje te stoppen. Ik zou het fijn vinden als dit veranderd kon worden.

• k7of9
Jammer ;( Maar ok :) Ik heb de auto-resize uitgezet, dan maar layout vernueking :)
JHS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:18:
[...]
iig een van de Tab Browser Extension :) .
Ga ik dat wel eens proberen :) Ik heb overigens gelezen dat het openen van een popup in een tab een standaardoptie in Firefox is geweest maar dat ze deze vlak voor de final er weer uit hebben gehaald :(

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kunnen we vanuit de code dus niets aan doen, cq we laten het zoals het is :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.