Ja, zo werkt het veel fijner. Als Fx-gebruiker kan ik zeker beamen dat het zo fijner werkt. Het zou sowieso makkelijker zijn om plaatjes, die @auto worden geresized, weer in hun volledige grootte te kunnen zien.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:32:
Het is dan ook geen link, alleen een plaatje.
Wellicht is het een idee om te grote images die geresized moeten worden dan ook automatisch door een link te omgeven, dat verwijst naar de url zelf. Dat lijkt me niet al te moeilijk.
Testje:
[afbeelding]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Signature
Intentionally left blank
Zie bijvoorbeeld:
[rml]Chi3F in "[ multiplatform] Need For Speed Undergrou..."[/rml]
Als iedereen netjes zelf zou resizen, of nog liever thumbs met links zou maken zou een auto-resize optie immers niet eens nodig zijn
Ik hoop dan ook dat Cheatah's oplossing doorgevoerd zou kunnen worden (dat er dus automatich een link omheen gezet wordt)
[ Voor 16% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 22:35 . Reden: verkeerde forumlink :P ]
Ja, er is in Firefox zelfs iets aan te doenk7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:26:
Is hier iets aan te doen, want ik vindt dit persoonlijk best vervelend
dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling.Harm schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:11:
[...]
Ja, er is in Firefox zelfs iets aan te doen. Ga naar about:config, zoek daar de naam 'browser.tabs.showSingleWindowModePrefs' op en pas deze aan naar TRUE. Ga vervolgens naar Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen en speel met de opties
.
ik heb mijn tabs nu eindelijk goed ingesteld, en dan ga ik niet omdat er users zijn op got die hun images niet fatsoenlijk resizen mijn hele tabbed browse browser ombouwen..
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Waarom resized 'ie eigenlijk niet proportioneel?
dat doet hij wel als het goed is...sdomburg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:17:
offtopic:
Waarom resized 'ie eigenlijk niet proportioneel?
Intentionally left blank
Ik ken die optie, maar plaatjes openen dan in dit geval niet in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Bij mij althansHarm schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:11:
[...]
Ja, er is in Firefox zelfs iets aan te doen. Ga naar about:config, zoek daar de naam 'browser.tabs.showSingleWindowModePrefs' op en pas deze aan naar TRUE. Ga vervolgens naar Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen en speel met de opties
.
Ook al geef ik aan: Force links that open new windows to open: in a new tab
Ik heb het op andere pagina's getest en dan werkt dit wel. Op het forum van neowin.net bijvoorbeeld daar gebruiken ze volgens mij ook een auto-resize (althans bij plaatjes die als attachments op het forum zelf gehost worden)
[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 22:29 ]
Popups ook in een new tab laten openenk7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:28:
[...]
Ik ken die optie, maar plaatjes openen dan in dit geval niet in een nieuwe tab, maar in een nieuw venster. Bij mij althans(Fx 1.0)
Ook al geef ik aan: Force links that open new windows to open: in a new tab

Zie [rml]Chi3F in "[ multiplatform] Need For Speed Undergrou..."[/rml]
Photoshop vindt dus wat anders (rood) dan de GoT-autoresizer. Op het oog heeft Photoshop gelijk
&(%^&*()&#%^*&!!!11Spider.007 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:00:
[...]
Je bedoelt deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22262359 ? Die heeft de user zelf foute proporties meegegeven
[ Voor 54% gewijzigd door sdomburg op 01-12-2004 23:05 ]
Je bedoelt deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22262359 ? Die heeft de user zelf foute proporties meegegevensdomburg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:53:
[...]
Euh:
[rml]Chi3F in "[ multiplatform] Need For Speed Undergrou..."[/rml]
Die ziet er wel erg veel hoger uit dan als je erop klikt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zou dit een standaardinstelling van Firefox moeten zijn? Ik heb zitten neuzelen in about:config maar kan niets vinden dat hier iets aan doet.JHS schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:31:
[...]
Popups ook in een new tab laten openen. window.open() wordt namenlijk volgens mij (snel / vaak / soms) gezien als een popup
.
Ben ik op zich wel met je eens, maar als het makkelijk te ondervangen is via het forum (wat ik uit cheatah's woorden opmaak) maak je er denk ik wel mensen blij meeergens is het iets waar de browser in moet voorzien: dat een window.open ook in een tab geladen kan worden, maar dat is mijn mening...
In Opera werkt het overigens ook niet, en opera gebruikt geen tabs maar MDI. In Opera zou een window.open() als "tab" dan toch juist wel moeten werken of denk ik dan te simpel/onjuist?
iig een van de Tab Browser Extensionk7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:01:
[...]
Zou dit een standaardinstelling van Firefox moeten zijn? Ik heb zitten neuzelen in about:config maar kan niets vinden dat hier iets aan doet.
Mijn mening ook. Ik vind het prima zo, zeker met de onclick=window.close die er nu aan hangt.crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:21:
ergens is het iets waar de browser in moet voorzien: dat een window.open ook in een tab geladen kan worden, maar dat is mijn mening...
Dat kan je inderdaad instellen (heb ik al lang zo staan in Firefox), maar als je gewend bent om de middelste muisknop te gebruiken is het wel jammer dat het nu ineens niet werkt bij deze plaatjes.crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:21:
ergens is het iets waar de browser in moet voorzien: dat een window.open ook in een tab geladen kan worden, maar dat is mijn mening...
Wat ik veel storender vind is dat de tab die geopend wordt niet alleen het plaatje is, maar ook 'echte' pagina inclusief "klik hier om te sluiten". In Firefox heb ik de optie aanstaan "resize large images to fit in browser window". Dat werkt prima. Bij een 'los' plaatje kan je dan op het plaatje klikken om dit uit te zetten (je krijgt een cursor als een loepje met een plusje). Dit werkt nu echter niet omdat er een javascriptje bij zit die de tab sluit bij het aanklikken.
Een normale browser voorziet al in een manier om een window te sluiten dus IMHO hoef je dat niet nog eens in een javascriptje te stoppen. Ik zou het fijn vinden als dit veranderd kon worden.
Ga ik dat wel eens proberen
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()