Toon posts:

Mail checken onderweg

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dagelijks minstens drie uur in de trein en zit met het volgende. Ik zou graag m'n mail kunnen checken, dan heb ik tenminste wat te doen onderweg.

Ik heb een laptopje (P90, nix speciaals) en daarnaast nog een Philips Nino PDA (met ingebouwd modem). Verder heb ik een Nokia 3210. Ik dacht zelf aan de volgende manier:

Kabeltje van GSM naar lijn-uit (telefoonplugje). Deze gaat dan in de modem op laptop of Nino.

Nu wil ik graag van jullie weten of dit zou werken, en zo nee hoe het anders wel kan.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij moet dat lukken, vraag 't anders eens bij zo'n zaak waar ze die gsm's verkopen, daar werken ze zelf ook vaak met een laptop met een gsm er aan hangend.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb zelf zo'n Cassiopeia E105, met een nokia 6150, Internetten via IR, (wel op 9600kBps :(), werkt allemaal prima!

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
De 3210 heeft geen IR poort helaas. Maar stel dat ik een nieuwe Nokia zou kopen die wel IR heeft. Heb je dan nog bepaalde software nodig voor de handheld om dan te kunnen internetten?

Verwijderd

Topicstarter
:'( Wil iemand zo vriendelijk te zijn nog wat te posten??? :)

Verwijderd

Is er hier dan niemand die onderweg zijn mail sjekt ??

Eigenlijk ben ik ook best nieuwsgierig naar hoe je zoiets het best aan kunt pakken.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik ben bang dat je voor dit soort trucs (als je geen infrarood hebt) aan zo'n pc-card gsm modem vast zit. Geen goedkope hobby.

Het zou kunnen werken als je met de hand het telefoonnummer draait op je gsm en dan op die nino in een terminalproggie het modem de hoorn van de haak laat nemen. Mijn ervaringen daarmee is dat het heel erg van het modem afhankelijk is of dat werkt.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

*damn* doubleclick

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

simpel hoor ik heb een toshiba tecra 730CDT laptop en een nokia 6150. Met nokia data-suit 3.0 en data-kabeltje. klaar is clara!
inderdaad wel maar 9600kbs maar ja genoeg voor mail!

greetinz

newt

Verwijderd

hmmmz, dan moet ik dus een Nokia aanschaften . . .

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:01
Ik heb hier nog een kabel voor de Nokia 61xx liggen, kan aangesloten worden op een Allied Data Trident gsm/lan/modem/isdn PCMCIA kaart.

e-mail voor info: johan@de-leng.xs4all.nl

Verwijderd

kabeltje kopen is toch voldoende ?
Ik ken 5110`s die gewoon op internet kunnen met een pctje deraan gekoppeld
de kabel komt op de serieele poort.
maximalen datasnelheid 9k6
Pagina: 1