Game-Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 14:31
Beste tweakers,
Nou stel ik een vraag die natuurlijk al verschillende keren voorbij is gekomen (heb Search gebruikt)
maar de meeste topics hierover zijn minstens 3 maanden oud.
Ik zoek een laptop waarmee moderne games goed te spelen zijn.
Ik weet natuurlijk dat laptops hiervoor niet de eerste keuze zijn enz. maar ik wil nou eenmaal een laptop :)

De meeste laptops die ik tot zover heb gevonden hebben:
Of een 15,4'' Scherm
OF Een centrino processor
OF ze hebben een slechte vid kaart
Of natuurlijk allemaal :)

Wat ik dus wil is een laptop die aan alle kanten geschikt is, de processor het liefste dus een amd-64 en de vid. kaart vanaf 9700 (128mb zou hierbij geweldig zijn)

Weet er nou toevallig iemand zo`n laptop, zou je hem dan even willen posten??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:09

MBV

google? ga eens een pc-winkel binnen, kijk in de pricewatch, of doe eens origineel en kijk bij de diverse leveranciers. Kijk eens op de website van dell, hp, toshiba, acer, asus (schijnt een goeie te hebben) enz. Ik verwacht een slotje, misschien maakt het meer kans als je een aantal hebt gevonden die bijna aan je eisen voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Dit heb ik eigenlijk allemaal geprobeerd, de enige laptop die ik hier uit vind is de ferrari 3400, maar die is volgens mij erg duur omdat er zo`n ferrari tekentje op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je geld te veel hebt, voor al het andere: Google, de ideale zoekmachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
hehe, helaas is dat inderdaad een beetje buiten mijn budget, google heb ik ook al een hele tijd af zitten zoeken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedenk goed dat wanneer je veel fps games (natuurlijk ook met andere soorten games, maar hierbij vooral de: awsd toetsen) wil gaan spelen dat die knoppen op je toetsenbord wel is losjes kunnen gaan zitten. dit heb ik nl. ook met mijn laptop. achteraf gezien ook erg veel spijt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:41:
bedenk goed dat wanneer je veel fps games (natuurlijk ook met andere soorten games, maar hierbij vooral de: awsd toetsen) wil gaan spelen dat die knoppen op je toetsenbord wel is losjes kunnen gaan zitten. dit heb ik nl. ook met mijn laptop. achteraf gezien ook erg veel spijt van..
extern toetsenbord nemen?
Overigens is het geen probleem om links en rechts zwarte balken te krijgen ipv uitgerekt beeld in geval van een breedbeeld laptop. Je mist uiteraard wel een stukje beelddiagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Wat is je budget eigenlijk?

Heb je de Compal barebones al bekeken? i.e.
  • Diablo D2030 - P4 3.0Ghz, 512MB, 60GB, Mobility Radeon 9700 128MB, SXGA+ - €1338
  • Diablo A4000 - Athlon64 3000+, 512 MB, 60GB, Mobility Radeon 9700 64 MB, XGA - €1219,-
Dan heb je nog andere merken, zoals Asus met zijn L5900GX, maar die is een tikkeltje duurder.

Het vervelende is dat een aantal Athlon64-gebaseerde notebooks een GeForce 5700 kaartje hebben i.p.v. een Mobility Radeon 9700. Niet bepaald fijn voor games.

Wat dat betreft voldoet alleen de bovenstaande Diablo A4000, maar die heeft 'maar' 64 MB en XGA. Al denk ik dat er weinig verschil is tussen 64 MB en 128 MB voor deze core..

Wil je het betere werk, Mobility Radeon 9800, Mobility X600, Mobility X800 etc, dan moet je toch gauw richting Dell denken. En dan zit je weer automatisch vast aan een Intel.

Ik denk dat je dus maar beter het bij een desktop kan houden.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is er mis met een Pentium M (centrino)? Uit benchmark tests blijkt dat deze processoren bij uitstek geschikt zijn voor gaming, en de strijd aan kunnen met socket 939 Athlon 64's bij dezelfde kloksnelheid. Zie bijv. http://www.gamepc.com/lab...p&page=11&cookie%5Ftest=1

Een 2 GHz Pentium M (Dothan) is dus zonder meer vergelijkbaar met een Athlon64 3400+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Hmm dat valt me op, op een tabelletje wat ik hier ergens gezien heb zag het er anders uit , centrino 1,6 was ongeveer een xp 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat daarbij twee dingen meespelen:
- de oudere Banias pentium-M, met 1MB L2 cache. Dothan heeft 2MB, en is op dezelfde kloksnelheid 10-15% sneller dan Banias.
- dat tabelletje waar je op doelt bekijkt misschien algemene performance (combinatie met office/multimedia/multitasking), terwijl uit die review in mijn vorige link naar voren komt dat de pentium-M op andere gebieden dan gamen zwakker is.

Maar toegegeven, er is niet heel veel bekend over de Pentium M als gaming chip, op twee of drie berichten van een paar weken geleden na. Vooral omdat er pas heel kort een heel duur Pentium M moederbord te koop is. Een Athlon64 is degelijker, en waarschijnlijk goedkoper: de pentium M 2 GHz is zo'n 500€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Maar zover ik hier zie, zijn dit tests op de desktop versie van de pentium-m, geld deze test dan ook helemaal voor de laptop versie ervan? of is de desktopversie beetje ge-upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBomB schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:59:
Maar zover ik hier zie, zijn dit tests op de desktop versie van de pentium-m, geld deze test dan ook helemaal voor de laptop versie ervan? of is de desktopversie beetje ge-upgrade ?
De processor is dezelfde Pentium-M. Op de eerste pagina van het artikel staat ook een afbeelding van de doos van de gebruikte processor. Daarop is te lezen: "Designed for Exceptional Mobile Computing".

Het moederbord is speciaal ontworpen om de notebook-processor in een desktop te kunnen gebruiken. Het verschil met een laptop is, dat dit moederbord experimenten met overclocking toestaat, en combinaties met de allersnelste grafische kaarten. Het is gebaseerd op dezelfde intel 855GM chipset die in notebooks gebruikt wordt, met hetzelfde single channel PC2700 geheugen.

Back on topic: je zou de Diabloo V3100 (128 MB Ati M11, 1400x1050) kunnen overwegen, deze is bij de laptopper te configureren met zo'n 2 GHz Dothan. Al vraag ik me af of dit nog veel goedkoper is dan een Acer Ferrari na het toevoegen van voldoende geheugen en een minder trage harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf ook een gamer en ik werk dan ook met laptops die moeten kunnen gamen.

mijn eerste favorite game laptop was deze.

Acer Aspire 2000 serie
deze zit ongeveer op een centrino 1,6Ghz met 512mb ram
en een ati mobility radeon 9200 64 mb

Dat was al genoeg om bv FARCRY te kunnen spelen op middel kwaliteid.

Nu sinds 4 dagen ongeveer heb ik een andere, en deze spant de kroon van laptops vind ik.

Dit is een Asus A4000G serie.

deze laptop bezit over de volgende specificaties:
Mobile Pentium 4 Presscot Hyper Treading 3,2 Ghz Processor (dat is pas SNEL en tevens het snelste )
2 x 256 MB ram dus dat is 512MB in totaal dual geheugen. ( dat betekend dat er per 2 reepjes in moeten)
Ati mobility radeon 9700 64MB dedicated memmory en eventueel 64mb shared erbij ( dus 128mb in totaal)
Ook bevat deze laptop over een 4x speed DVD + - brander (maximaal 8x speed leverbaar)
en een 60GB hdd (maximaal leverbaar is 80 GB)

Deze bijde laptops hebben een 15,4 inch breedbeeld scherm, maar de spellen werken het beste op een resolutie van 1024 bij 786

normaal windows draait op 1280 bij 800

Tja je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt, maar let op want deze laptops liggen wel hoog in de prijs klassen, namelijk rind de 2000 euro

Gr Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba M30X
1,6 Ghz
2x512 Mbram
60Gb 7200rpm
9700pro 128Mb

1585 Euro Ex BTW

Dan ben je klaar voor drie jaar :) dar rijmt maar klopt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:32:
Toshiba M30X
1,6 Ghz
2x512 Mbram
60Gb 7200rpm
9700pro 128Mb

1585 Euro Ex BTW

Dan ben je klaar voor drie jaar :) dar rijmt maar klopt niet :)
Sjesus _/-\o_ 60gb op 7200 toeren, weet je dat echt heel zeker.
de normale laptop hdd's zijn 4200 toeren, en de snellere 80 gb schijven zijn 5200 toertjes. 8)7

dus dat lijkt meer op een normale pc hdd, tenzij dat natuurlijk een 17inch laptop is want die hebben idd zulke hdd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de normale laptop hdd's zijn 4200 toeren, en de snellere 80 gb schijven zijn 5200 toertjes. 8)7

dus dat lijkt meer op een normale pc hdd, tenzij dat natuurlijk een 17inch laptop is want die hebben idd zulke hdd's
http://www.tomshardware.c...41213/notebook_hd-04.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:42:
[...]

60 Gb 7200 kun je gewoon laten inzetten, zoveel bijzonders is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een Alpha 2500, prima game laptop voor een mooie prijs 1299,-

Dothan 1.7 Ghz
1x 512 geheugen
256 mb radeon 9700 pro mobility
80 gb 5400

alles doet het prima, misschien later nog eens een upgrade van 1 reepje 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:42:
[...]

Ja daar ben ik helemaal zeker van :) www.de-laptopper.nl moet je maar eens gaan kijken.
Owja, en het is een 15,4" Breedbeeld (1280x800) scherm, ziekelijk fantastisch! Met TruBright! Als je ooit een Sony laptop hebt gezien met zo'n mooie glans over het beeldscherm heen, weet je wat dit is :) hetzelfde :)

Ik zou gaan voor een A-merk als Acer, Asus, Sony, Toshiba

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou om eerlijk te zijn, dat heb ik gezien.

maar ik heb zelf natuurlijk ook een 15,4 inch tftje mar 1280 x 800
maar ik heb toch liever een matte glans hoor.

Ik heb namelijk een Dell laptop gezien, ik weet het is al niks maar goed.
en die had een freselijke glans scherm als ze zon er op scheen zag je dus echt niks he.

Of bedoel je dat soort glans schermen niet, ik heb trauwnes gekeken op die site en ziet er goed uit.

Maar een 7200 rpm schijf vreet toch veel te veel van je battery of niet soms.

Mijn Pa heeft nu net de Acer Aspire 1800 binnen, dat is een 17inch breedbeeld LAPTOP en ik zet dat in hoofdletters omdat ik het geen laptopje meer kan noemen.

maar die diet hoog uit een half uurtje met zijn accu van 9ampere per uur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Nee hoor zo een 7200RPM schijf vreet niet zoveel extra van je batterij en je krijgt veel betere prestaties terug ervoor. Zie deze review op tom's hardware:
http://www.tomshardware.com/mobile/20031031/index.html
One result is particularly interesting - the fact that even a clearly faster hard drive like the 7200-rpm model from Hitachi only makes a negligible dent in the battery life. The fact that using the Travelstar 7K60 not only provides higher system performance but also demands less from the battery than the Momentus does not in any way contradict the statements made at the beginning of the article. Obviously, Hitachi succeeded in getting the energy use of the Travelstar 7K60, which turns at a speed of 7200 rpm, lower than the typical demand of a fast and economical 5200-rpm drive like the Momentus from Seagate.

Summary: Choose The Faster Hard Drive Whenever Possible.

For users faced with the choice between a standard 4200-rpm hard drive and a faster 5400-rpm or even 7200-rpm model, we would recommend picking the faster-turning drive. Although the battery life will be a few minutes less, the performance increase more than outweighs this relatively small downside. The mere fact that a notebook boots up faster when equipped with a 5400-rpm drive justifies the higher price, in our opinion.

Regarding noise levels, we could not determine any significant differences between the different drives.

Price, however, is an entirely different matter. The Hitachi 7K60 is about $60-$70 more expensive than a 5400-rpm hard drive with the same capacity and identical cache size. When buying a built-to-order notebook, the user should still consider whether to "save" a few hundred megahertz on the CPU in order to "finance" the faster hard drive.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:48
Mijn acer tm 4002 (petium M 1.6, radeon 9700, 512ram) bevalt me heel goed voor games.

Super grafics heb ik niet, maar boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

AMD64? Acer Ferrari laptops. Radeon Mobility 9800 onboard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:36:
Mijn acer tm 4002 (petium M 1.6, radeon 9700, 512ram) bevalt me heel goed voor games.

Super grafics heb ik niet, maar boeit me niet echt.
geen super graphics wat versta je daar onder dan?
Pagina: 1