Toon posts:

Meningsverschil met hosting provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik een contract lopen bij een hosting provider.

Nu is vorige maand er 2x binnen afzienbare tijd een storing geweest.
In beide gevallen was de storing dusdanig dat mijn e-mail adres als mijn website niet bereikbaar was. Dat de site niet bereikbaar was kan me eigenlijk niks schelen, dat mijn e-mail adres niet bereikbaar was. Berichten zijn tijdens de onderbreking gewoon gebounced waardoor ik een aantal belangrijke berichten ben mis gelopen. Helaas is niet iedereen die ik ken zo slim om het nogmaals te versturen.

Toen dit zich de eerste keer zich voordeed heb ik hier direct mijn beklach overgedaan bij de hosting provider. Het antwoord was tot mijn verbazing dat ik omdat ik een shared hosting heb gewoon dikke pech heb (dat is een letterlijke quote). Nu vind ik dat natuurlijk geen manier om met je betalende klanten om te gaan.

Maar goed, deze week gebeurde het weer dat de e-mails gebounced werden door de zoveelste storing bij de provider. Ik ben dus van mening dat hun dienstverlening in gebreken is.
Hierover heb ik ook een klacht in gediend, echter kwam deze klacht wederom bij dezelfde helpdesk medewerker terecht die weigerd mijn klacht door te sturen naar iemand die boven hem staat. Ik word dus gewoon geschoffeerd waar ik bij sta. Ook heb ik tot 3x toe om een (e-mail)adres gevraagd van een leiding gevend persoon, ik kreeg gewoon de reply "ik weet niet welke persoon u wil spreken" (ben je als medewerker dan achterlijk of wat?).
Dit is iets dat ik gewoon niet accepteer, ik ben klant en ik wil gewoon serieus genomen worden en naar behoren te woord gestaan.

Vervolgens heb ik besloten door dat zij zo in gebreken zijn en zo belabberd klachten afhandelen mijn contract per direct te laten ontbinden en mijn domein te laten verhuizen en ik eis daarom ook mij geld terug voor de maanden die ik vooruit heb betaald, dit zou om zo'n 25 euro gaan, niet veel, maar het gaat om het princiepe. Echter is de hosting provider van mening (nog steeds dezelfde helpdesk medewerker) dat zij niet in gebreken zijn en ik krijg daarom mijn geld niet terug. Iets wat ik wederom niet acceptabel vind, ook omdat het werderom door dezelfde helpdesk medewerker gecommuniceerd is.
Ook is een ondertekende fax niet voldoende om het contract op te zeggen, dit moest weer per brief. Terwijl dat niet specifiek op de site staat. "Ondertekend schrijven" is in mijn ogen ook een fax.

De algemene voorwaarden m.b.t. opzegging:
Artikel 9 DUUR EN EINDE VAN DE OVEREENKOMST

9.1 De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met een zelfde termijn verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is alleen mogelijk per aangetekende schrijven, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop de hosting provider de opzegging ontvangt.
In hoeverre maak ik kans om die 25 euro terug te krijgen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

In de AV staat dan vast ook wel iets over gegarandeerde uptime :)
Als de povider die afspraak niet nakomt heb je idd een punt. Anders niet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik vind dat je veel waarde hecht aan je e-mail in vergelijking tot de prijs die je betaald. Kwaliteit kost geld, zeker in hostingland. Als je meer kwaliteit wil kan je ook overwegen op je mail (zelf) te gaan colocaten. Verder heb je getekend voor de algemene voorwaarden. Schriftelijk klagen heeft trouwens meer zin.

Hier is wel meer over te vinden op GoT.

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 01-12-2004 20:33 ]

/dev/null

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

IorGie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:18:
In de AV staat dan vast ook wel iets over gegarandeerde uptime :)
Waarschijnlijk niet. Gegarandeerde uptimes kosten geld ;).

Ik ben ook bang dat je naar je geld kunt fluiten. En wees wel slim en zeg je contract ook nog even op per brief (voornamelijk om je zelf gezeik te besparen ;)).

Er staat overigens:
Opzegging is alleen mogelijk per aangetekende schrijven
Ok, weliswaar een spelfout maar het een fax is geen aangetekend schrijven helaasch.

Maar ik zou sowieso zeggen, ga lekker op zoek naar een nieuwe hoster ;)

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 01-12-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een andere hoster gevonden. Die gasten reageren zelfs om 1 uur 's nachts nog binnen 10 minuten op e-mail. Dat doet mijn ISP zelfs niet.
Zijn wel ietsjes duurder, maar ach hopelijk scheelt dat weer wat gezeik.

Ik heb ook zitten denken om zelf een Exchange servertje ofzo op te zetten thuis. Heb een 8Mbit/1Mbit lijn dus dat moet lukken. Echter vraag ik me dan af wat er met de inkomende e-mail gebeurd zodra de server een reboot ofzo krijgt of in het geval dat mijn internet connectie down is.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:22:
Heb al een andere hoster gevonden. Die gasten reageren zelfs om 1 uur 's nachts nog binnen 10 minuten op e-mail. Dat doet mijn ISP zelfs niet.
Zijn wel ietsjes duurder, maar ach hopelijk scheelt dat weer wat gezeik.

Ik heb ook zitten denken om zelf een Exchange servertje ofzo op te zetten thuis. Heb een 8Mbit/1Mbit lijn dus dat moet lukken. Echter vraag ik me dan af wat er met de inkomende e-mail gebeurd zodra de server een reboot ofzo krijgt of in het geval dat mijn internet connectie down is.
Dat kan je oplossen door voor een Bsmtp server op te zetten. Die de mail opvangt, als je primaire mailserver uitvalt.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:42:
[...]

Dat kan je oplossen door voor een Bsmtp server op te zetten. Die de mail opvangt, als je primaire mailserver uitvalt.
Lijkt mij dat ik die niet dan thuis host?
Want als m'n lijn down is zou de mail ook niet meer op de Bsmtp server aankomen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog even wat van mij afschrijven over die gasten van die host waar ik weg wil. In mijn werk maak ik wel eens no-no's mee, maar dit slaat echt alles.

Al enige tijd mail ik met dezelfde persoon die gewoon halve antwoorden geeft. Nu heb ik op 1 December opgezegd, doormiddels van het sturen van:

Een e-mail
Een fax (met handtekening)
Een brief per post ook met handtekening.

Om te zorgen dat het z.s.m. geregeld word.
Nu vraag ik die lui:
Dezelfde klacht/opzegging die ik per e-mail afgelopen woensdag heb gestuurd heb ik zowel via de fax (ondertekend) als via de post (ondertekend) opgestuurd. Is deze inmiddels al ontvangen?
Hoe eerder dit geregeld is, hoe beter.
Krijg ik als enige reply terug:
Ik had u reeds middels e-mail reactie gegeven hierop.
|:( |:( |:(
Lees je dan gewoon over woorden heen doordat je een afwijking hebt (met alle respect naar mensen die daar last van ondervinden), maar dit slaat gewoon nergens op.

Als iemand een snellere manier weet om bij die lui weg te gaan hou ik me aanbevolen. Want je zult zien, binnenkort ligt de e-mail er weer uit...

Nog een reactie gehad:
Aangetekend schrijven is wat anders dan een brief ondertekenen met een handtekening dit houdt in dat bij de tpg post wordt vastgelegd waar en wanneer het pakketje exact bezorgt wordt en middels welke weg dit valt na te gaan door middel van een tracking nummer, voor meer informatie hiervoor kunt u terecht bij het postkantoor.
Oke, deze hosting zit in het noorden van het land, weet dat ze daar ietsjes anders leven dan in de randstad, maar dit is wel erg ouderwets. Via internet kun je alles bij hun aanvragen, maar opzeggen? Ho maar... wat een stel :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 23:37 ]

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:25:
[... Aangetekend schrijven is wat anders dan een brief ondertekenen met een handtekening dit houdt in dat bij de tpg post wordt vastgelegd waar en wanneer het pakketje exact bezorgt wordt en middels welke weg dit valt na te gaan door middel van een tracking nummer, voor meer informatie hiervoor kunt u terecht bij het postkantoor. ...]

Oke, deze hosting zit in het noorden van het land, weet dat ze daar ietsjes anders leven dan in de randstad, maar dit is wel erg ouderwets. Via internet kun je alles bij hun aanvragen, maar opzeggen? Ho maar... wat een stel :X
1) Juridisch gezien heb jij nu je overeenkomst opgezegd. Het feit dat dit niet aangetekend is gebeurd, heeft juridisch gezien geen enkele waarde. Zij hebben immers al (door hun reactie) aangegeven dat zij je opzegging binnen hebben, en de eis dat dit aangetekend zou moeten gebeuren wordt door geen enkele rechter gerespecteerd.

2) De opzegtermijn moet je uiteraard wel in acht nemen, maar dit geldt alleen financieel. Wanneer je dus per maand betaald, zul de resterende maanden nog moeten betalen (in het ongunstigste geval, wanneer het bijv. een jaarcontract is per 1 februari, zul je ook dat nieuwe jaar nog moeten betalen). De eventuele verhuizing kun je nu al in gang zetten.

3) Wanneer het een .nl-domeinnaam is, moet je bij de nieuwe hoster een registratiecontract en een verhuisformulier invullen. Hierop geef je o.a. aan op welke datum je het contract hebt opgezegd bij de oude provider. De nieuwe host zet de verhuizing in werking, daar kan de oude totaal niets tegen doen (mits de papieren in orde zijn).
Wanneer het een andere domeinnaam is (.com/.net etc.) dan kan het meer problemen opleveren. Vaak moet de oude provider de naam vrijgeven voor de verhuizing, zodat je hen toch duidelijk moet maken dat het contract beeindigd is, en dat ze wanprestatie leveren wanneer ze de verhuizing niet uit laten voeren. Mochten ze hier moeilijk over doen, dan adviseer ik je om eventueel contact op te nemen met een rechtswinkel of -als je die hebt0 je rechtsbijstandsverzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door Brobbel op 04-12-2004 07:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brobbel schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 07:36:
[...]

1) Juridisch gezien heb jij nu je overeenkomst opgezegd. Het feit dat dit niet aangetekend is gebeurd, heeft juridisch gezien geen enkele waarde. Zij hebben immers al (door hun reactie) aangegeven dat zij je opzegging binnen hebben, en de eis dat dit aangetekend zou moeten gebeuren wordt door geen enkele rechter gerespecteerd.
Ik heb de fax ontvangst bevestiging voor mij liggen.
De e-mail hebben ze beantwoord en de brief, ja die zijn we kwijt maar ik kan de fax ook niet vinden was het antwoord vanmorgen. U moet echt zo'n aangetekende brief sturen. Wat ik dus onzin vind.
Er was wel een andere fax ontvangen met opzegging maar die was niet van mij.
/me word hier zoooo moe van.
2) De opzegtermijn moet je uiteraard wel in acht nemen, maar dit geldt alleen financieel. Wanneer je dus per maand betaald, zul de resterende maanden nog moeten betalen (in het ongunstigste geval, wanneer het bijv. een jaarcontract is per 1 februari, zul je ook dat nieuwe jaar nog moeten betalen). De eventuele verhuizing kun je nu al in gang zetten.
Die verloopt pas in Augustus. Ik zou dan 25 euro "kwijt" zijn als ik het nu verhuis.
Dus dat zit opzich al wel goed.

3) Wanneer het een .nl-domeinnaam is, moet je bij de nieuwe hoster een registratiecontract en een verhuisformulier invullen. Hierop geef je o.a. aan op welke datum je het contract hebt opgezegd bij de oude provider. De nieuwe host zet de verhuizing in werking, daar kan de oude totaal niets tegen doen (mits de papieren in orde zijn).
Wanneer het een andere domeinnaam is (.com/.net etc.) dan kan het meer problemen opleveren. Vaak moet de oude provider de naam vrijgeven voor de verhuizing, zodat je hen toch duidelijk moet maken dat het contract beeindigd is, en dat ze wanprestatie leveren wanneer ze de verhuizing niet uit laten voeren. Mochten ze hier moeilijk over doen, dan adviseer ik je om eventueel contact op te nemen met een rechtswinkel of -als je die hebt0 je rechtsbijstandsverzekering.[/quote]

Het is een .com adres en er is al toegezegd dat ze de DNS records e.d. aanpassen naar de nieuwe host. (Dat is dan het enige +punt in dit verhaal).

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
ik zou zeggen, verhuis je domein met hun medewerking. Laat het bij de opzeggingen die je tot nu toe gedaan hebt. En als ze onverhoopt toch een rekening sturen voor het volgende jaar, niet betalen. Dan zeggen dat je de rekening niet gehad hebt en of ze er nog een aangetekend kunnen sturen >:)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:42:
Ja. Nee. Dat werkt tegen een mailserver die onbereikbaar is, maar bounces ten gevolge van een config-fout worden daar niet door voorkomen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Moriaty schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:42:
ik zou zeggen, verhuis je domein met hun medewerking. Laat het bij de opzeggingen die je tot nu toe gedaan hebt. En als ze onverhoopt toch een rekening sturen voor het volgende jaar, niet betalen. Dan zeggen dat je de rekening niet gehad hebt en of ze er nog een aangetekend kunnen sturen >:)
Probleem = ze accepteren mijn opzegging niet omdat ze per se een aangetekende brief willen.
Wat ik dus onzin vind. Die willen ze zelf niet betalen en ik wil niet nog meer kosten maken aan deze hosting provider. En zoals de dame aan de lijn mij gisteren wist te vertellen, accepteren ze wel faxen. Dus die krijgen ze dan ook. In 10 voud. >:)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:11:
[...]
Probleem = ze accepteren mijn opzegging niet omdat ze per se een aangetekende brief willen.
Dat houdt voor de rechter geen stand, zolang jij (door bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging) kunt aantonen dat zij die opzegging ontvangen hebben.
Wat ik dus onzin vind. Die willen ze zelf niet betalen en ik wil niet nog meer kosten maken aan deze hosting provider. En zoals de dame aan de lijn mij gisteren wist te vertellen, accepteren ze wel faxen. Dus die krijgen ze dan ook. In 10 voud. >:)
Ga er ook niet teveel telefoonkosten aan besteden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Tys

Kan je een linkje / lap text kopieren van de gehele algemene voorwaarden, er bestaat namelijk wel degelijk een garantie voor standaard uptime, al heowel dit niet te claimen zal zijn op de paar minuten.

Daarnaast is de aangetekende brief geen vereiste voor de verhuizing, maar ik kan me voorstellen dat je als hoster zekerheid wilt, gewoon doen dus.

Daarnaast kan je (zoals eerder aangegeven) een 2de mailserver aanschaffen (niet fysiek, maar als link, er bestaan verscheine hoster die dat doen, ook standaard).

En als je eht over "afzienbare tijd" hebt, heb je het dan over 1 minuut, 1 uur, 1 dag?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 12:47

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb bij Demon mjin domeinen gehost, met bSMTP, voor 20 euro per maand (50 MB webspace, voor 30 euro pm heb je 250 MB geloof ik). Als mijn server of ADSL plat ligt komt de mail bij hen binnen en die wordt nadat ik weer up ben alsnog doorgestuurd naar mij. Ik heb trouwens ook ADSL via Demon, want ze doen namelijk geen bSMTP voor IP's buiten hun eigen range. Al met al vind ik het een prima combinatie, omdat ik ook met slechts een partij zaken hoef te doen voor al mijn internet zaken.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:15:
[...]

Dat houdt voor de rechter geen stand, zolang jij (door bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging) kunt aantonen dat zij die opzegging ontvangen hebben.

[...]

Ga er ook niet teveel telefoonkosten aan besteden.
De fax ontvangstbevestiging ligt op mijn bureau.
En de fax staat bij de baas. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:18:
Kan je een linkje / lap text kopieren van de gehele algemene voorwaarden, er bestaat namelijk wel degelijk een garantie voor standaard uptime, al heowel dit niet te claimen zal zijn op de paar minuten.

Daarnaast is de aangetekende brief geen vereiste voor de verhuizing, maar ik kan me voorstellen dat je als hoster zekerheid wilt, gewoon doen dus.

Daarnaast kan je (zoals eerder aangegeven) een 2de mailserver aanschaffen (niet fysiek, maar als link, er bestaan verscheine hoster die dat doen, ook standaard).

En als je eht over "afzienbare tijd" hebt, heb je het dan over 1 minuut, 1 uur, 1 dag?
Het is niet mijn eigen server, maar een shared (virtual) hosting bak waarop mijn domein staat.

Stuke je van de algemene voorwaarden:
13.3 Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van de hosting provider opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door hostin provider niet mogelijk is langer duurt dan twee (2) weken is ieder der partijen bevoegd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat voor de andere partij recht op schadevergoeding ontstaat.
De optie met Demon ga ik overwegen (Heb zelf de 8Mbit lijn van Demon), maar gezien het feit dat ik nu zo'n 90 euro per jaar kwijt ben zou die optie met 30 euro per maand (x12) wel een aanzienlijke groei in kosten zijn.
Pagina: 1