Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antec truepower 480 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net meer dan een jaar een antec 480 watt truepower.... deze heeft al aan 2 pentium 4 moederborden en processors gehangen in dit afgelopen jaar, en nu had ik weer wat nieuws besteld:

Amd s939 3000+ 1.8 ghz
Msi neo2 plat. 54g

dit zit nu in de kast, i.c.m. GeIL 2x512 pc4000 geheugen.
Maar... hij doet het niet, geen fan, geen led nergens niks geen leven te bekennen, wel hoor ik heel zachtjes dat de voeding iets doet als ik er stroom op zet(nee geen fan oid) maar aangaan wil de pc niet...
nu heb ik natuurlijk al wel met een andere voeding getest... een noname 350 watter, die wel mn fannetjes en ledjes aan laat slaan, maar meer ook niet, dit waarschijnlijk omdat een amd 64 en een X800XT daar net teveel voor verbruiken.

ik heb een geprobeerd de voeding door te meten, gewoon met de multimeter, zwarte puntje op een zwart kabeltje, en toen met de rode kabel elk ander kabeltje afgetast en ik meette 2 x 5 volt, zo ook de 12volt connector gemeten hier meet ik niks
ook heb ik nog geprobeerd de oudere p1 of p2 stekker door te meten, maar hier kwam helemaal nergens iets op de meter te staan.

ik weet verder dat de voeding het een paar dagen geleden nog deed.

ik hoop dat jullie tips, ervaringen en ideeen voor me hebben want die van mij zijn op. :? :/

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Je kan je Antec voeding iig testen door middel van een psu tester, dit kan je simpel maken van een electriciteitsdraadje bijvoorbeeld.

http://www.dvhardware.net/articles5.html

http://www.virtual-hideou.../atx_psu_mods/index.shtml

Zo weet je iig of die voeding het nog wel of niet doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 01-12-2004 20:56 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ja, toevallig net al geprobeerd... :/ voedingfan schiet aan....
heb nu het moederbord uit de kast gehaald.. maar nog steeds weinig reactie ...

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
dan vrees ik voor andere delen van je hardware mobo eens testen zonder geheugen etc.

Verwijderd

Topicstarter
met een pci videokaart wilde de pc op de oude voeding opeens wel beeld geven, kan ook door de 100den dingen die ik geprobeerd heb komen, met de x800xt geeft ie nu ook voeding...

maar zodra de antec 480 eraan hangt is er weer niks...

ik snap het nog steeds niet :/

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

als je wel wat hoord (waarschijnlijk zacht gebrom??) dan maakt je voeding kortsluiting.
in dat geval kan je kijken of ie nog NET binnen de garantie valt :/

doet die antec het nog wel in een andere pc dan??

btw, die 350 watt noname, zou je systeem op ze minst moeten laten booten.
tkan idd ook gewoon zijn dat er een bugje in je mobo zit, probeer indien in het gelukkige bezit van een vervanger eens een ander mobo.

MSI GX660R for the win!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Wat doet dit topic in dit subforum ?

Maar goed maakt je mobo niet gewoon ergens sluiting ? aan achterkant van je case oid ? Check dat allemaal eens even goed.
Pagina: 1