[ATI x800 pro] Problemen met stroomtoevoer

Pagina: 1
Acties:

• Iamweasel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06-2005
Geachte Vrienden van Tweakers.net,

Ik heb twee dagen geleden mijn X800 pro van PowerColor binnen gekregen. Alles leuk en aardig, kaart ziet er qua uiterlijk goed uit... Maar waar het om draait, de beeldkwaliteit, heb ik nog niet mogen aanschouwen aangezien hij blijft hangen bij de waarschuwingsboodschap (en piep) dat de externe stroomtoevoer nog niet is aangesloten, terwijl dit wel het geval is!

Ik heb alles geprobeerd, de eerste keer door middel van de bijgeleverde splitter (die je volgens het boekje tussen de stroomtoevoer van de harde schijf moet plaatsen) en daarna direct vanuit de voeding met een kabeltje. Ik heb zelfs nog geprobeerd om een andere stekker te gebruiken.

Het kan niet zijn dat het te weinig power is wat uit de voeding komt aangezien de kast een splinternieuwe Antec Sonata is met 380 watt. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de kaart op de een of andere manier kapot is aangeleverd.

Of zie ik nu iets ongelofelijk stoms over het hoofd?

Rest van het systeem:
MSI k8n mainboard
athlon xp 64 3400
1024 mb corsair ram

Verwijderd

Heb je de molex goed aangedrukt, of niet andersom gedaan?
Voeding moet idd genoeg zijn, heb je geen apparte voedingskabel die je kan proberen vaak is het gwoon het beste als je een apparte moles uit je voeding op je videokaart zet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 19:53 ]

• Iamweasel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06-2005
Ja daar heb ik allemaal goed naar gekeken en hij kan er maar op een manier in.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 15:59
Watvoor voeding heb je precies? 380W zegt niets: bij een plofvoeding like Qtec is dat het piekvermogen en bij kwaliteitsvoedingen like chieftec en aopen zijn dat wattages die ze continu kunnen leveren.

Daarnaast, tsjek ook ff of je kabel wel goed zit. Molexen zijn niet van al te hoge kwaliteit en dus maken ze soms slecht of geen contact.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

350Watt (A-Merk voeding) is aanbevolen voor een X800, zit er een Antec TruePower in?

Verwijderd

380Watt wat? Sterke 12V lijn érg belangrijk! Tagan 480W met 28A, en Enermax 365W met 26A deden het beide goed, maar mocht je antec voeding op QTec nivo zitten met 18A ofzo, dan kun je een probleem hebben. Antec voedingen zijn vaak chieftec's met een ander merkje, en die zijn erg goed. Ik zie daar weinig problemen in.

Een Athlon XP 64 is een niet bestaande processor, je heb waarschijnlijk een Athlon 64. Als je een Athlon XP in dat socket krijgt, kan hij idd gaan piepen.

Kabel verkeerd om lijkt me mogelijk, dan piept hij idd. Is vaker voorgekomen hier @ GOT.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
in de antec sonata zit een treupower 380 w dus dat zou opzich geen prob mogen zijn

LinkedIn
BlackIntel

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 12:19
Als je voeding doet wat ie zou moeten doen is deze prima voor je systeem, heb dezelfde en draait goed.
Pagina: 1