Externe DTS/DD5.1 processor gezocht *

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben al lange tijd in het bezit van een receiver van Harman/Kardon, die ik ook al diezelfde lange tijd met groot plezier gebruikt. :P

Nu is het echter zo dat ik een tijdje geleden een HTPC gekocht heb. Deze HTPC zet ik in voor het afspelen van films (duh :P ) en het afspelen van hier en daar een DTS cd'tje of een DVD-A schijfje. Nu wil het dat de receiver waarop de HTPC aangesloten is niet uitgerust is met een digitale ingang. De HTPC is in een analoge 5.1 configuratie aangesloten. Dat geeft een berg kabels en omdat ik de onboard sound van m'n VIA Epia M10000 gebruik ook niet zo'n fantastisch geluid (wat goedkopere D/A converters...).

Dat vind ik nogal zonde en daarom was ik opzoek naar een DTS/DD5.1 decoder die niet al te duur is. Ik heb er een aantal gevonden van richting de 5000€. Je begrijpt dat ik zoiets niet echt zie zitten. Ik heb ook al een aantal modellen van een aantal jaren geleden gevonden, die alleszins beter betaalbaar waren. Ware het echter niet dat deze ondertussen nergens meer te koop zijn.

Ik vroeg me af of de enige oplossing die mij nu nog rest het kopen van een hele nieuwe reciever is (dat wil ik voorkomen, omdat mijn oude nog goed is en omdat ik niet echt zwem in het geld), of weten jullie toevallig nog waar ik zo'n decoder zou kunnen kopen? :)

bvd.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

creative heeft toch zo'n ding? Is BTW al vaker gevraagt. conclusie is meestal dat je beter 50 euro meer kunt neerleggen, dan heb je er nog een complete receiver bij met amps en alles er op en eraan ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bedankt! :)

Ik had bij alle HiFi merken gezocht, maar was daarbij ehm Creative (geen HiFi merk.. :X ) vergeten.

Link: http://nl.europe.creative...category=136&product=9468

Zal eens kijken of ie nog verkocht wordt :)